Qayyum berhentikan langkahnya apabila melihat Ryllana sedang duduk disebelah Ridzuan yang sedang meneliti beberapa dokumen. Bahu yang dirangkul daripada belakang itu membuatkanya menoleh.
"Hm, kau berhenti?. Cedera ke?" Leon memandang Qayyum.
"Tak, aku just terhenti je tadi. Terima Kasih, bertanya."
"Ouh, kalau gitu. Jom, nanti Tuan bising." Qayyum mengangguk sebelum mula bergerak ke arah tempat teduh itu.
Ridzuan yang bangun dilihat , Ryllana memandang kehadiran anak buah Kafeel yang baru sahaja sampai dari tempat latihan mereka yang berada tidak jauh dari situ.
"Assalamualaikum, Cik Ryllana."
'Waalaikumussalam." Ryllana menunduk sedikit kepada Emran.
Matanya mula memandang ke arah Qayyum yang juga memandangnya. Lelaki itu menunduk sedikit kemudian menuju ke arah Ridzuan.
"Tuan, tadi ibu tuan telefon." Qayyum terus mengambil telefon yang dihulur itu. Sebelum menjauhi diri dari kawasan itu.
"Assalamualaikum, anak ibu."
"Waalaikumussalam, Ibu. Nape?"
"Ayah kamu tanya, bila kita nak pergi semula merisik si gadis itu. Kalau boleh sabtu inilah, Qayyum. Ibu teringin sangat dia jadi menantu ibu."
Qayyum berpaling ke kawasan itu tadi, seketika matanya dapat menangkap kemesraan Kafeel dan Ryllana. Anggota lain juga memula mengusik mereka berdua. Dengan pantas, satu ayat Ryllana diingin kembali.
"Kita opposite, Qayyum. Sangat opposite, I really like sleeping with the window open."
Window open, Qayyum memandang Kafeel. Victor pernah mengatakan bahawa.
"Tuan Kafeel had PTSD before, but right now, he's okay. Do you know? He always sleeps with the door open. It's really creepy, you know. Seriously, he once came to my room because Nabil was there, and they watched a horror movie with all the windows open, even the curtains. I immediately recited Ayatul Kursi, even though I'm Chinese. dude"
"Qayyum?"
"Ibu...Qayyum rasa dia bukan untuk Qayyum.
Dia...dia sesuai dengan orang lain."
"Apa kamu cakap ini, Qayyum?"
"Tak payah hantar cincin tu. Gadis itu dah ada orang lain."
........
Kafeel meletak pinggan yang sudah dibersihkan di tempatnya kembali. Tisu kering diambil dan mengelap tangannya sebelum dimasuk ke dalam tong sampah. Mata memandang langsir yang ditiup angin malam itu. Mata memandang Ryllana yang sedang menyimpan lebihan makanan dilihat.
"Ryll, aku tutup sliding door tau dengan tingkap." Kafeel menuju kearah sliding door itu
Ryllana terus menoleh
"Awak, ikat je langsir tu. Jangan tutup sliding door dengan tingkap. Saya nanti rasa sesak."
Kafeel memandang Ryllana.
YOU ARE READING
Kafeel's Meltdown Creation
Random(⚔️) 𝐏𝐀𝐒𝐊𝐀𝐔 || 𝐏𝐒𝐘𝐂𝐇𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐒𝐓 (𝚿) "Confidence kau ni beli mana cik adik? .Shopee , lazada or Shein?. Terlalu tinggi ni , takut pula aku tengok. Aku rasa kau patut turunkan sikit , tak pun kau minta refund,teruk sangat ni hah. Berang...