23⚔️

95 15 0
                                    

Please comment and vote, its really motivate myself. If you guys nak promote cerita ini pun, saya benarkan. 

Bekal tupperware yang dia minta Ryllana untuk membungkus makanan itu diletakkan di dalam peti ais. Tangan mencapai botol mineral yang berada di dalam peti ais itu dan membuka penutup botol itu sebelum meneguknya.

"Happy nampak anak mama ni."

Kafeel senyum dan menyalam tangan Datin Husniza sebelum membuang air tersebut.

"Kafeel buat someone happy."

Puan Husniza senyum memandang raut wajah anaknya itu, raut wajah yang sukar dia lihat sejak kematian suaminya.

"That girl?" Kafeel mengangguk dan mula terbayang wajah kegembiraan yang diukir oleh gadis itu.

"Mama ada dengar kalisha membebel tadi. Kamu belikan gadis itu flower knows make up set and skin care sulhwasoo?"

"Kafeel tak sengaja masa tu sampai porch dia kena lenyet dengan 3 tan. Dia sedih ma, sangat sedih sampai Kafeel rasa, macam nak bunuh diri Kafeel je masa tu. Kafeel tak suka, dia menangis sebab Kafeel"

Datin Husniza mendekati dan mengusap pipi anaknya. Wajah seorang ibu ditenung oleh Kafeel. Ibunya mengukir senyuman yang buat dia rasa lain kali ini. 

"Kamu sama dengan arwah papa kamu. Tak suka tengok gadis menangis. Dan itu, boleh jadi satu perkara yang menandakan dia obsess dan posses dengan mama. Now, kamu bersikap macam papa dimana gadis itu adalah gadis yang kamu ceritakan sekarang."

Kafeel mengusap belakang lehernya, agak segan sebenarnya. Ibunya, Datin Husniza faham akan perubahan sikapnya itu.

"Setakat ni tak mama, Kafeel tak rasa diri Kafeel macam tu."

"Mama faham," Datin husniza mengangguk, dan berundur.

"Rehatlah pastu mandi. Kamu pasti penat."

.....


Nabil menutup pintu bilik si "dia" dengan perlahan, tidak mahu si "dia" itu bangun setelah penat berjaga untuk melayan dirinya. Apabila si "dia" sudah terlalu penat, Nabil akan pasti memaksa gadis itu untuk melayan dirinya. Dia itu penting dan memang pandai melayan dirinya.

"My daughter sleep?"

Nabil terus berpaling dan memandang si tua itu. Si tua yang bergelar ayah kepada si dia itu. Lelaki tua yang merupakan pemilik kepada Eri.N dan salah seorang orang dicari-cari diseluruh dunia.

"Baru je, aku nak balik sekarang."

Baru sahaja, Nabil mahu melimpasi lelaki tua itu. Lelaki tua itu menahan dirinya. Nabil memandang lelaki tua itu.

"Remember, Nabil. Alex is still alive, and you, still have no right to dictate or come in and out of this mansion." 

Nabil memandang lelaki itu dengan muka tidak puas hati. Sejak bila dia ingin ambil kedudukan Alex?. Tidak terfikir langsung untuk ambil tempat Alex yang merupakan orang kanan lelaki tua ini. Tidak mahu terlibat dalam organisasi yang menjual barangan keperluan askar itu. Cuma, C.U.M.A, kemahuan dia adalah gadis kepada lelaki tua itu.

"And you should remember, my child is not a whore, Nabil. She is the sole heir of Eri.N. and you're already engaged, Nabil. One day, kau akan tinggalkan anak aku."

"Aku tahu apa yang aku buat, jadi kau diam sahaja. Anak kau, Alfia tetap aku punya sejak kali pertama aku nampak dia. Sudahlah, aku ada hal dengan tunang aku. "

Lelaki itu memandang Nabil yang turun ke tingkat dua tersebut. Alex yang disebelahnya hanya diam.

"Tuan Danish nak sa..."

Kafeel's Meltdown CreationWhere stories live. Discover now