Happy New Year!!!!. Lepas ni, saya akan lambat update sebab apa. Final exam dah nak dekat, I need study and read all the reference books. So guys, help me dengan vote and komen. Boleh tolong promote juga. Terima kasih atas bantuan anda!!.
AMARAN!.. Jangan plagiat tau. Saya perah otak saya untuk buat ni.
Please don't okay, Allah melihat kamu.
"Kau seriuslah, kafeel?" Nabil terus menoleh memandang Kafeel apabila mendengar pengakuan Kafeel tersebut.
"Haah."kafeel mengusap mukanya.
"Bodohlah, malu satu keturunan kau kafeel. Asal kau tanya dia? Aku ada. "
Kafeel memandang Nabil sebelum berikan jelingan
"Because kau 28, and dah try semua tu kan. Aku mastrubate pun jarang. Kau pernah sentuh "dia" .Aku kenal kau, Nabil."
Nabil menghirup air dan tersenyum
"Kau nak try buatlah, nak tahu sangat. But satu je salah, aku tak bawa diri lama aku bila dengan Nabila . Cuma, about "dia" macam itu sesuatu yang patut kau rahsiakan."
Kafeel menggeleng
"Tak nak,aku buat benda tu."
"Dah tu haih, malulah kawan aku nak berdepan dengan Ryll lepas ni."
.....
Di sebuah kafe yang lenggang itu, Nabila dan Nabil duduk di sudut yang tenang, namun atmosfer di antara mereka terasa tegang. Nabil dapat merasakan keheningan yang menciptakan jarak di antara mereka berdua kali ini. Seperti ada , sesuatu yang terjadi. Nadia tampak murung, pandangannya terfokus pada secawan teh air di hadapannya.
Nabil meraih tangan Nabila, mencuba mendapat perhatiannya.
"Ila, nape ni? Hm, ada masalah ke?" ucap Nabil dengan suara lembut.
Nabila mengangguk, namun ekspresinya tetap tegang.
"Kita perlu cakap pasal hubungan kita kan. Ayah dah tanya bila nak kahwin?. Lama dah kita tunang."
Nabil mengambil nafas dalam-dalam sebelum berbicara.
"Ila, aku nak kahwin kalau boleh sekarang tapi nak jaga kau nak jaga anak dara orang. Aku tak pasti aku boleh, lebih-lebih lagi dengan pekerjaan kita."
"Dah tu tukarlah, Abil stay kat kem je. Tak payah ikut Kafeel." Nabil menggeleng
"Aku tak boleh tinggalkan Kafeel, Ila. Kau tahu kan Ila. Cuma..."
Nabila mengangkat wajahnya, mata penuh dengan kekecewaan. "Ila rasa diabaikan je. Dengan position Abil pastu semua ni. Sepupu saya tu boleh hidup sendirilah"
Nabil menundukkan kepalanya, merasa bersalah.
"Sorrylah, Ila. Bagi aku masa, lepas je aku rasa macam someone boleh make Kafeel sembuh time tu kita kahwin."
Nabila mengangkat keningnya, masih penuh ketidakpercayaan sebelum mengeluh .
"Okay fine, Ila tunggu kalau lama juga. Ila terima pinangan orang lain. Ila tak main-main tau." Nabil tersenyum
"HAHAHA, alright. Dah cepat makan." Nabil sekadar mengukirkan senyuman yang membawa seribu maksud itu.
.......
Langkah Kalisha dihadapan tangga terhenti apabila melihat pintu bilik abangnya terbuka. Muka berkerut sebelum dia tersenyum apabila dapat meneka sesuatu. Ridzuan yang sedang sibuk mengemas beberapa baju milik Kafeel tidak sedar dengan kehadiran Kalisha yang sudah duduk dibirai katil dengan kaki bersilang. Baru sahaja, Ridzuan berpaling.
YOU ARE READING
Kafeel's Meltdown Creation
Random(⚔️) 𝐏𝐀𝐒𝐊𝐀𝐔 || 𝐏𝐒𝐘𝐂𝐇𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐒𝐓 (𝚿) "Confidence kau ni beli mana cik adik? .Shopee , lazada or Shein?. Terlalu tinggi ni , takut pula aku tengok. Aku rasa kau patut turunkan sikit , tak pun kau minta refund,teruk sangat ni hah. Berang...