Hello!!!
Pintu kaca ditarik oleh Ridzuan sebelum kakinya melangkah masuk ke dalam kawasan kolam renang persendirian itu. Mata mula melihat sosok seorang gadis sedang berenang di dalam kolam bersama-sama seorang lelaki yang mungkin lebih tua daripadnya. Lelaki itu yang menyedari kehadirannya mula berhenti berborak dengan gadis itu sebelum menjauhi gadis tersebut.
"You nak pergi mana?" Lelaki memberi isyarat kepada gadis itu untuk menoleh ke belakang sebelum lelaki itu naik ke atas.
Ridzuan melontar tuala mandi ke arah lelaki tu bersama barang-barangnya.
"Sabarlah bro, Kalisha relax je. Kau yang tak relax." Lelaki itu menggelap air kolam yang masih ada pada mukanya.
"Balik sebelum abang dia yang bunuh kau." Ridzuan memberi amaran keras untuk lelaki itu.
"Isha, I balik dulu." Kalisha mengangguk sebelum berenang mendekati Ridzuan yang berada di tepi kolam tersebut.
Kalisha menaiki tangga untuk keluar dari koma tersebut. Ridzuan terus mengalih pandangannya ke arahnya apabila pakaian yang dipakai Kalisha itu agak menjolok mata buatnya.
"I tak nak balik." Kalisha mendongak memandang lelaki tersebut. Apabila Ridzuan langsung tidak melihatnya it, mata dijuling sebelum mengambil bathrobe yang dihulurkan.
"Tuan Kafeel dan Datin tak tahu perangai Cik Kalisha yang ini lagi."
"So, do you want to tell them?" Kalisha menyengetkan kepalanya sebelum tersenyum sinis. Kaki mula melangkah mendekati Ridzuan yang masih tidak melihatnya.
"Don't be too alim sangat Ridzuan. You know what?. Kau sorang je tahu, aku macam ni kat luar so keep it secret tau." Jari mengusik dada bidang lelaki itu sebelum kaki melangkah masuk ke dalam ruang wanita yang tersedia di situ.
Ridzuan menghembus nafasnya sebelum mengemas barang-barang Kalisha disitu.
........
Disaat Kafeel mula terlena, mimpi yang menakutkan itu mula datang menyerang dirinya kembali. Dalam mimpi itu, situasi yang sama di mana medan perang yang berlumuran darah diselimuti oleh kabut tebal menganggu lenanya. Kafeel merasa hatinya berdebar keras dan mata jatuh pada tangannya yang berlumuran darah itu, seketika dia berada di tengah-tengah pertempuran, tetapi keheningan yang mencengangkan menggantikan dentuman senjata.
"A-aku..."dadanya terasa sesak sehingga tidak dapat dia bernafas dengan baik.
Bayangan seorang lelaki yang memakai pakaian loreng muncul di hadapannya secara tiba-tiba. Ayahnya, seorang askar berpengalaman dengan mata yang penuh keberanian, melihatnya dengan senyum lembut sebelum tatapannya bertukar dengan kepedihan dan kehampaan. Kafeel terduduk sesak didada makin mencengkam, merasa detak jantungnya melambat, dan keheningan semakin memenuhi pikirannya.
"Papa" Kafeel berseru, tetapi suaranya terbunyi oleh gemuruh hening yang aneh. Ayahnya mendekatinya dengan langkah-langkah yang lambat, seolah-olah menelusuri jejak-jejak perang yang tak terlupakan. Saat mereka saling memandang, Kafeel dapat melihat luka-luka tua di wajah sang ayah, saksi bisu daripada pertempuran tersebut.
Dengan tiba-tiba, kedengaran suara yang menjerit R.P.G. Kafeel memandang ayahnya yang tersenyum. Kafeel cuba bangun namun dirinya seakan-akan diikat.
"PAPA!. PERGI DARI SITU PAPA!"
BOOM
Kafeel tersentak bangun dengan napas tersekat-sekat, peluh dingin mengalir di wajahnya walaupun penyaman udara terpasang. Kafeel mula bangun dan duduk di birai katil sebelum tangan mencapai suis lampu katil, cuba mengusir kegelapan mimpi yang masih menyelimuti fikirannya. Namun usahanya sia-sia, apabila dirinya masih boleh terbayang situasi itu sehingga badannya mula terasa tidak berfungsi.
YOU ARE READING
Kafeel's Meltdown Creation
Random(⚔️) 𝐏𝐀𝐒𝐊𝐀𝐔 || 𝐏𝐒𝐘𝐂𝐇𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐒𝐓 (𝚿) "Confidence kau ni beli mana cik adik? .Shopee , lazada or Shein?. Terlalu tinggi ni , takut pula aku tengok. Aku rasa kau patut turunkan sikit , tak pun kau minta refund,teruk sangat ni hah. Berang...