KAFEEL MATI KE TIDAK?. ENTAH, SAYA PUN TAK PASTI KALAU NAK TAHU JOM BACA.
Nabil memandang suasana kecemasan terasa begitu tegang di unit kecemasan ini setelah menerima pesakit yang terkena luka tembakan. Suasana bising mesin dan langkah-langkah cepat para pengamal perubatan menciptakan suasana yang agak haru-biru.
"Leftenan Nabil," Nabil menoleh dan bangun setelah melihat kelibatan Doktor perubatan itu.
"The gunshot wound to Captain Kafeel isn't too severe. We've removed the bullet. Alhamdulillah, it didn't hit any vital organs."
"Alhamdulillah, can I meet him now?" Doktor tersebut mengangguk.
"Yes, but for now, Let, Captain take a rest for a moment. You know, he has a history of mental health issues right."
Nabil memandang Kafeel yang masih terbaring di dalam wad tersebut.
"I understand. So, I will visit him tomorrow."
"Thank you for understanding Captain Kafeel's condition."
Nabil memandang Kafeel yang masih tidak sedarkan diri tersebut. Hati dia terasa tenang setelah mendengar berita gembira tadi.
......
Semua aktiviti kemanusian telah diberhentikan atas isu-isu tertentu dan keselamatan pasukan kemanusiaan oleh pihak atasan. Ryllana memandang wanita yang baring di katil sebelah kirinya.
"Alhamdulillah, diorang batal semua jadual kita kan."
"Betullah tu, kalau tak mati kita nanti' Ryllana menggeleng malas mahu mengambil tahu sebelum bangun dan keluar dari situ.
Kaki mula melangkah tanpa arah tujuan yang ditujui, perasan mula terasa sedih kerana Ryllana sudah berjanji pada budak-budak tersebut untuk datang lagi namun itu tidak akan berlaku sekali lagi.
Nash yang baru keluar dari bangunan pentadbiran itu terkejut dengan kehadiran Ryllana yang hanya berdiri di luar.
"Eh, Cik Ryllana buat apa di sini?"
Ryllana mendongak sebelum memandang bangunan tersebut.
"Ouh, sorry saya tak sedar yang saya dah sampai ke sini." Nash mengangguk
"Cik, okay?" Ryllana diam.
"Kita memang tak boleh jumpa budak-budak kecil yang tu ke?"
"Hm, berdasarkan maklumat Tuan Kafeel bagi memang dah dibatalkan Cik. Cik ada apa-apa ke?" Ryllana mengangguk
"Saya dah janji dengan budak-budak tu nak bagi diorang coklat. Hm, tak boleh ke kita ke sana sekejap?"
"Kau sengaja nak bagi budak aku mati ke?!" mereka berdua menoleh ke kanan, sekujur Kafeel mendekati mereka dengan aura kemarahan.
"Bukan, saya cuma..."
"Kalau arahan dah macam tu, kau kena terima. FAHAM"Ryllana tertunduk.
Nash berada disitu terus berasa sebar salah.
"Tuan,Cik Ryllana cuma ..." Kafeel memandang Nash dengan pandangan tajam
"Kau still kat sini kenapa?. Aku suruh buat apa tadi?" Nash menelan air liur .
"Maaf, tuan. Saya minta diri dulu." Nash meninggalkan Ryllana bersama Kafeel.
Ryllana sekadar diam tadi tadi dipandang Kafeel.
YOU ARE READING
Kafeel's Meltdown Creation
Rastgele(⚔️) 𝐏𝐀𝐒𝐊𝐀𝐔 || 𝐏𝐒𝐘𝐂𝐇𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐒𝐓 (𝚿) "Confidence kau ni beli mana cik adik? .Shopee , lazada or Shein?. Terlalu tinggi ni , takut pula aku tengok. Aku rasa kau patut turunkan sikit , tak pun kau minta refund,teruk sangat ni hah. Berang...