33⚔️

85 9 3
                                    


A bit spicy sikit sini.


Ryllana memandang cincin yang tersarung pada jari manis Kafeel itu sebelum memandang cincin yang juga tersarung pada jari manisnya. Sama. Bentuk dan warna pun sama. Telefon Kafeel yang bernyala itu membuatkan Ryllana mengambil peluang untuk melihat wallapaper yang ada disitu.

Gambar dirinya iaitu mirror selfie, dia pasti akan itu. Rumah itu, rumah miliknya di Kuala Lumpur dan cermin sehingga pakaian itu. Secara tiba-tiba dia pernah ingat yang Kafeel pernah menukar wallpaper telefonnya dengan kata gambar yang digunakan itu tak lawa. Ryllana memerhati gambar itu dengan teliti walaupun dihalang dengan ikon-ikon applikasi tapi dia masih dapat lihat. Ini tangannya dan tangan Kafeel. Cincin itu juga.

Ryllana memandang Kafeel yang sedang menikmati sushi itu. "Awak ada niat nak kahwin dengan saya ke?"

Kafeel terus mengankat kepalanya dan memandang Ryllana yang menunjukkan wallpaper yang dia tukar tempoh hari.

"Ini kita kan?. Pastu wallpaper gambar saya. Awak cakap dengan saya sekarang." Kafeel mengambil nafas berat.

"If there is and I'm in preparation?


Ryllana memenjam matanya sebelum meletak phonenya.

"Tolong, tolong sangat hapuskan niat awak tu."

"Sebab?" Ryllana mengeluh.

"I already told you. I don't want to get married and don't believe in marriage."

Kafeel mengeluh.

"Ryllana, aku tahu sebab kau pernah cakap yang kau belajar psychology then dapat tahu about human development itu semua tu. Aku faham. But kalau disebabkan Anastasia and that killer, it is so ridiculous."

"Apa yang ridiculous-nya?. Awak ingat cinta itu tak membunuh.It is a lethal weapon for everyone. Awak ingat, kalau that killer yang cintakan saya boleh sanggup bunuh Anastasia sebab Anastasia rosakkan semua plan dia yang nak culik saya.  What about you? ...Nowadays, it's hard to predict men. Love suddenly turns into not love anymore, then cheating with another woman. Do you think I, who have experienced my friend's death, can still accept 'betrayal' ? "

"I'm not macam diorang yang lain tu. Tak, aku betul-betul cinta kau. Sebab..." Ryllana tetap menggeleng.

"Sudahlah, Kafeel lupakan sahaja niat awak tu." Ryllana mengemas bekas makanannya sebelum mengangkat punggung. Kafeel menahan gadis itu.

"Duduk atau... kau nak aku buat kau menjerit kat sini." Ryllana berkerut memandang Kafeel yang mula diselubingi dengan rasa kemarahan.

"Do you think I'm scared of you?.... Saya pernah berdepan dengan penjenayahlah!"

Nafas Kafeel terus berubah. Dada berombak kencang. Dengan pantas, Kafeel bangun dan menolak Ryllana jatuh ke sofa itu. Ryllana yang terkejut terus memukul lelaki itu dengan ilmu tinju yang pernah diajar lelaki itu. Terus dia membuka langkah, namun semua gagal apabila Kafeel tahu akan tindakannya. Kedua tangan Ryllana dicengkam kemudian dipegang diatas kepala Ryllana. Ryllana bergelut disitu

"Kafeel!...Lepaslah!...Ridzuan!" jerit Ryllana agar sesiapa diluar mendengarnya. Kafeel memandang Ryllana yang dibawahnya.

"Aku dah cakap, Ryll. Kau selalu buat naik bengang dengan kau!"

"Le ... hmph." Nafas mereka bersatu. Ryllana sedaya-upaya untuk melepaskan diri namun satu tangan Kafeel mula menahan lehernya.Kafeel memisahkan jarak mereka tersebut sebelum dia memandang Ryllana yang sudah menangis.

"JANGAN. CABAR. AKU."

Kafeel menekan gadis itu kuat itu ke sofa dengan rakus dia menyatukan semula Nafas mereka berdua dalam Ryllana yang masih memberontak. Tangan Kafeel mula menyelinap masuk ke dalam blaus yang dipakai Ryllana. Apabila tangan itu menemui sasarannya, Kafeel tersenyum sinis.

"Tsk tsk kafeel ... Tolong!"


......



Kafeel's Meltdown CreationWhere stories live. Discover now