"Hello?" sapaku kepada pemanggil yang tak pernah putus asa memanggil aku walaupun aku dah letak banyak kali.
"Myunghee sihat? Apa cerita tentang bakal menantu mak?" soal Puan Shi. Aku mengeluh.
"Mom, can't you stop it?" soalku lalu menggigit bibir.
"Jadi kamu nak kahwin dengan anak Dr. John?" soal Puan Shi. Aku menghembus nafas dengan berat.
Aku tak nak lagi bangkitkan hal ni. Asal kami bergaduh saja perkara nilah yang akan bangkit. Setahun yang lalu aku berpindah ke Korea. Untuk hidup berdikari. Tiba2 5 bulan yang lepas pada waktu luruh tahun lepas mak menyuruh aku balik ke Amerika untuk bertunang dengan anak doktor?! Dia tak faham ke aku nak graduate tahun ni?! Huh. Sejak itu hal ini kerap terjadi. Aku cuba untuk mengelak dari soalan2 wanita ini namun aku tak mampu. Aku takda kuasa untuk membantah. Kalau aku nak tinggal di Korea, syaratnya aku perlu cari boyfriend yang tak pernah bercinta dalam masa terdekat. 2 bulan buat research, yang jumpa pun si Kim Taehyung. Pelik betul dia tu. Aku ni tak cukup perfect bagi dia ke?
"No and never!" Kataku.
"So, you have to follow what me and your dad wants. Have you found the boy?" soal Puan Shi lagi.
"Yes but seems he doesn't show some interest on me." kataku.
"Seems you have to do more effort then. Got to go for meeting, bye darling. Remember, one month left," pesannya sebelum meletakkan panggilan. Aku mengeluh berat.
"Anneyeong," sapaku apabila melihat dia sedang duduk berseorangan di kantin. Dia memandangku.
"Boleh saya duduk?" soalku. Dia hanya mengangguk sambil mengunyah fries. Aku pula rasa awkward bila kami berdua dah lama berdiam diri.
"Sa..." belum sempat aku berkata apa2, dia sudah berlalu dan meninggalkan fries. Aku mengeluh. Lelaki ini memang sukar didekati. Aku meninggalkan makananku lalu mengekorinya. Tiba2 ternampak dia sedang berbual2 dengan seorang perempuan. Mesra sungguh.Aik...setahu aku dia ni tak layan perempuan sangat? I mean awkward dengan girls. Adakah tu...
"Okay, see ya later," ujar perempuan tersebut. Aku melihat Kim Taehyung hanya membalas dengan senyuman. "Mungkin jugak dia suka perempuan tu," desisku dalam hati. Aku mengekori Kim Taehyung. Aku fikir dia akan masuk ke kelas. Rupanya tidak.
Tiba2 sekumpulan lelaki menyukarkan penglihatanku. Dan lelaki bernama Kim Taehyung itu terus hilang dari pandangan. Aku cuba mencari bayangannya di setiap pelusuk. Namun pencarianku hanya sia-sia.
"Myunghee!" aku merasakan bahuku ditepuk.
"Young-il.." aku memeluk sahabatku yang seorang ini. "Eh, Myunghee. Kau ok tak ni?" soal Young-il terkejut dengan tindakanku.
Aku melepaskan pelukan lalu mengangguk lemah.
"Myunghee... Kenapa dengan kau ni? Kau ada masalah? Nak cerita kat aku?" Soal Young-il. Aku menggeleng. "Kau pasti?" soal Young-il.
"Aku rasa macam orang bodoh. Terkejar kejarkan dia..." ujarku sambil kepala tertunduk. Young-il mengeluh.
"Pasal tu rupanya..aku cuma tak faham kenapa kau terdesak sangat padahal ada je laki lain kat sekolah ni," ujar Young-il. Aku mengeluh. "Aku..terpaksa..." luahku. Young-il memandangku dengan riak ingin tahu dan aku mengambil keputusan untuk ceritakannya di atas bumbung sekolah.
"Sebab tu la," kata Myunghee. Kini semuanya dah aku ceritakan dari A-Z.
"Menyedihkan jugak kau ni Myunghee," ujar Young-il. Dia sendiri tak menyangka semua itu.
"Tadi, aku nampak Taehyung tu dengan seorang perempuan. Aku tak pasti dia sapa. Tapi mereka nampak mesra," ujarku. Kalau betul apa yang aku sangka, nampaknya aku takkan dapat apa2 peluang. Aku akan kembali ke Amerika. Berkahwin? Ahh! Serabutnya!
YOU ARE READING
I'm Yours [COMPLETE]
FanfictionKim Taehyung pelik. Dia ada ramai peminat tapi tak pernah ada gf. Persoalannya, kenapa? Myunghee, seorang perempuan desperate yang cari bf. Lagi sekali, kenapa? Untuk merungkai semua persoalan ni, anda perlu klik Read Now and save as your reading li...