chapter 3 - hectic way to school

2.8K 206 1
                                    

Aku berjalan ke sekolah dengan headphone di telinga. Lagu loser by bigbang dimainkan. Tiba2 satu tubuh menghalang perjalananku. Aku membuka headphone. Hampir nak terjatuh headphone aku yang bewarna merah ni dibuatnya.

"Wae?" soalku. Walaupun dalam hati ni dah berdebar semacam. Pandangannya sangat tajam. Seramlah gila. Macam nak makan aku je.

"See, I'm so sorry about yesterday," ujarnya. Sejak bila pulak mamat yang bernama Kim Taehyung ni pandai speaking pfft.

"Hmm..." hanya itu jawapan yang aku beri. Aku memakai headphone lalu berjalan melalui lelaki itu. Jual mahal ke? Hekhek.

Kim Taehyung 's P.O.V

"Yah, Myunghee!" panggilku. Namun gadis itu hanya berjalan tanpa menghiraukan aku. Marah ke dia? Aku mengejarnya.

"Yah...Myunghee. Jinjjaro. Awak ok kan?" soalku. Tapi gadis itu hanya buat tak tahu. Hello guys, saya kat sini🙋🏻. Hello hello?

"Myunghee...jinjja mianhe." kataku. "Saya tahu saya salah.. saya cuai. Tapi saya tak sengaja buat macam tu.." sambungku lagi.

Namun gadis itu hanya berjalan tanpa menghiraukan aku. Akibat geram, aku terus menarik headphone dari telinganya.

"Bwoyah?" soalnya terkejut lalu merampas balik headphone nya. "Saya tengah bercakap dengan awak ni," kataku. Eh menyirap pula dilayan sebegini.

"Wah..peliknya. Bukan ke awak suka lari dari saya?" soal Myunghee. Aku seperti terpinga-pinga. Eh yelah. Aku baru sedar! Haritu dia confess depan2 aku.

"Haah. Betul cakap awak. Em saya cuma rasa bersalah sangat sampai tak boleh tidur. Maafkan saya ok? Saya lari dulu. Bye!" ujarku lalu terus berlari jauh dari gadis yang bernama Myunghee. Jantung aku berdebar semacam setiap kali dia dekat dengan aku. Hm..Dia ada sihir aku apa2 ke? Seramnya budak perempuan tu!

"Haah. Betul cakap awak. Em saya cuma rasa bersalah sangat sampai tak boleh tidur. Maafkan saya ok? Saya lari dulu. Bye!"

Aku memandangnya berlari dengan laju. Peliknya budak ni! Haih..aku ingat baru je nak jalan ke sekolah bersama-sama. Apalah kau ni Myunghee pergi cakap macam tu kat lelaki alien yang lurus bendul tu. Bibir ku menguntum senyuman. At least, dia ada juga bercakap dengan aku. Dan risaukan aku..? Mungkinkah?

"Hai, Myunghee!" sapa seseorang. Aku menoleh. "Hai." balasku kepada seorang lelaki yang tiba2 muncul dengan kaca mata hitam di sebelahku. Dia tersenyum. Aku mengangkat kening. Siapa pulak dia ni?

"Awak tak kenal saya?" soal lelaki itu. Aku memandangnya pelik lalu menggeleng.

"Saya la, Jackson! Awak tak ingat?" soalnya lalu membuka kaca mata hitamnya. Ah! Macam mana aku boleh tak perasan?!. Aku terdiam.

"Ah..Myunghee?" soalnya lagi.
"Saya tak kenal pun orang nama Jackson. Maaf," kataku lalu terus berlalu.

Ah macam mana pulak boleh jumpa dia ni?! This is impossible!!!
"Yah. W-wait!" dia menjerit dari jauh.
Tak guna betul namja ni! Apalagi Myunghee? Pecutlah!! Run for your life!

Young-il's P.O.V

Pagi yang tenang dan nyaman untuk perjalanan ke sekolah. Tiba2 ada satu angin yang kuat melepasi aku.

"Yah! Bwoyah?!" kataku. Setelah melihat betul2 rupa2nya Kim Taehyung sedang melakukan larian pecutan pagi2 ni. Apa benda la. Aku hanya menggeleng kepala. Beberapa saat kemudian aku dapat mendengar tapak kaki yang semakin kuat. Aku segera menoleh. "Myunghee! Selamat pa...."
Fush!!!

Dan angin yang lebih kuat melepasi aku. Apakah? Dia kejar Taehyung ke apa? "Tunggu!!!!" Aku menoleh ke belakang.

"Warghh!" jeritku dan satu angin yang sangat sangat kuat berlalu lagi di sebelahku. Yang tu....sape pulak? Bila masa pulak ada larian marathon pagi2 ni? Aku memandang rambutku. "Mwo???!!!!! Kusut!!!!??" penat je aku gunakan shampoo dan perapi yang mahal pagi tadi dan akhirnya kusut seperti terkena renjatan elektrik!!!!!

"Yah! Myunghee!"

tiba2 sahaja Young-il datang menghentak mejaku. Aku memandangnya pelik.

"Kau dah sewel ke pagi2 ni?" soalku selamba. Young-il mencebik. "Kau tu yang sewel. Pagi2 dah buat larian pecut tu kenapa?" Young-il mengambil kerusinya lalu duduk di hadapan meja aku.

"Kau nampak?" soalku.

Tak sangka pula si Young-il ni akan nampak. Aduhhh. Ni semua sebab mamat mat saleh tu punya pasal la!

"Iyela. Sebab Taehyung, kau, dan mamat mana tah, buat rambut saya ni jadi kusut masai tahu tak! Tak pasal2 semua orang gelakkan saya. Huaaa," rintih Young-il lalu membenamkan mukanya. Malu agaknya teringat peristiwa diketawakan.

"Ah....mianheyo. Aku tak tahu pula. Aku cuma nak lari dari mamat tak siuman tu je," ujarku sambil mengusap bahu Young-il. Young-il terus mengangkat mukanya.

"Ehhh? Aku ingat kau kejar Taehyung?!" soalan Young-il terletus bagaikan bom yang bising. Aku terus menekup mulutnya yang bising. "Slow lah sikit! Tahu tak apa yang kau cakap tu boleh buat orang salah faham?" ujarku lalu melepaskan mulutnya. Dia tersengih sumbing.

"Ehehe..sorryla Myunghee." ujar Young-il. "Tapi...betul. Aku ingat kau kejar dia. Habistu siapa yang kejar kau tu? Tak pernah nampak pun," soal Young-il lagi.

"Ah..tu.."

"Anneyeong, Myunghee!"
aku memandang gerangan yang menghentikan ayatku. WHAT?!

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now