Aku memakai beg sekolah setelah menyarungkan stokin. Sempat aku memandang sekilas bilik di sebelah bilikku. Lelaki itu sedang tidur nyenyak. Aku mendengus. "Balik je mabuk, balik je mabuk. Takda kerja lain ke?!" ujarku geram lalu terus keluar dari rumah itu. Saat indah keluarga tak pernah aku rasakan. Mak mati ketika aku berumur 9 tahun. Kehilangannya mengubah kehidupan kami 360 darjah.
"Awwwweee, tengok tu! Jungkook si comel!" terdengar bisikan2 yang tak berapa nak bisik menyapa telinga di depan pagar sekolah. Itu dah jadi kebiasaan buat aku. Aku hanya senyum saja.
"Aaaaahhhhh, kenapa dia comel sangat?!"
"Selamat pagi," ucapku sambil bow kepada noona2 di sekolahku. Banyak sungguh mata2 yang memandangku. Tapi itu semua sudah biasa bagi Bangtan Boys.
"Yooo!" tiba2 seseorang menepuk bahuku. Siapa lagi kalau bukan si Jimin.
"Jiminnnn! Yoogi! Yoogi!" si peminat Jimin pula melambai2. Jimin wink sambil lambai semula.
"Aaaaahhhh," pelajar2 perempuan mula histeria sepanjang perjalanan kami masuk ke kelas.
"Jumpa nanti," kata Jimin sebelum berpisah.
"Ermm. Tak nak," aku menjawab selamba. "Aish! Budak ni," Jimin hampir saja mahu mengetuk kepalaku. Aku tersengih dan terus berlalu."Pagi, Jungkook," sapa Yuna dengan senyuman manisnya yang tak pernah lekang.
"Pagi," aku membalas senyumannya.
"Ayah kamu balik semalam?" soalnya prihatin. Aku memandang sekeliling. Kebanyakan murid sudah masuk ke dalam kelas.
"Ah, ya. Tapi macam biasalah," kataku dengan senyuman kelat. Yuna memegang bahuku tanpa berkata2. Namun, aku faham dia cuba memujukku untuk sentiasa bersabar.
Aku membalas dengan senyuman saja.
"Saya..masuk kelas dululah," kataku. Yuna mengangguk. "Kurae, jumpa nanti," katanya.
Aku membalas dengan senyum."Awwww, uri kookie sangat cool harini!!" aku mula terdengar jeritan2 dari penyorak tegarku.
"Dia hari2 cool ok!!"
"Oppa saranghae!!"Selepas latihan bola sepak..
"Jungkook!" tiba2 seorang gadis menghampiriku. Aku berhenti sebaik saja dia berlari ke arahku.
Gadis itu tersenyum manis. "Soonyoung," ujarku.
"Ah! Awak masih ingat nama saya!?" gadis itu kelihatan terkejut plus excited dengar aku menyebut namanya.
"Mestilah. Awak yang tolong saya hari tu kan? Lagipun kita sekelas," kataku.beberapa hari yang lepas..
"Alamak, tak cukup pulak duit," aku menggaru kepalaku apabila duit di dalam dompet tidak cukup untuk membeli barang rumah. Cashier tu pulak dah memandang aku sambil ketuk2 meja dengan jari hantunya menungguku. Tiba2 seorang gadis menghulurkan duit kepada cashier.
"Eo?" terkejut aku melihat tindakannya. Dia hanya senyum.
"Gomawo. Nanti saya bayar balik." ujarku. Dia menggeleng. "Aniyo. Takpe. Anggap je saya belanja," katanya dengan wajahnya yang ceria. "Eh..jinjja?" soalku malu. Dia mengangguk laju.
"Gomawo soonyoung." Jungkook senyum. Soonyoung tak sangka Jungkook tahu namanya. Yelah, dia dan Jungkook sekelas tapi tak pernah pun bercakap."Aha..saya kesian tengok muka awak haritu macam nak nangis," Soonyoung mengusik Jungkook. "Aishh, awak ni." Jungkook mengusutkan rambut Soonyoung.
"Heyyy!" Soonyoung membetulkan semula rambutnya.
Jungkook ketawa suka melihat muka runsing Soonyoung.
"Nah," Soonyoung menghulurkan air yang dibelinya khas untuk Jungkook. "Kebetulan saya terbeli dua tadi," bohong Soonyoung.
"Ah, gomawo. Baik betul awak ni," Jungkook mengambilnya sambil tersenyum mesra. Soonyoung bow dan dia terus berlalu. Hati Soonyoung berdebar habis saat ini. Senyuman Jungkook bagaikan pistol yang menembak dadanya untuk berdegup dengan lebih agresif. Soonyoung boleh masuk wad disebabkan sakit jantung bila berlama-lama dengan Jungkook.esoknya.
Bunyi piano diiringi nyanyian merdu yang datang dari bilik muzik menarik perhatian Jungkook untuk mengintai dari luar.
Jungkook mendekat untuk melihat dari cermin transparen pada pintu bilik tersebut. Dia memerhatikan betul2 susuk tubuh gerangan itu.
"Soonyoung?" terkejut dia apabila dia mengenali gadis yang sedang memainkan piano itu.
YOU ARE READING
I'm Yours [COMPLETE]
FanfictionKim Taehyung pelik. Dia ada ramai peminat tapi tak pernah ada gf. Persoalannya, kenapa? Myunghee, seorang perempuan desperate yang cari bf. Lagi sekali, kenapa? Untuk merungkai semua persoalan ni, anda perlu klik Read Now and save as your reading li...