"Yah! Wait!"
"Puan suruh cik Myunghee dan kekasih cik Myunghee untuk tunggu mereka di meja makan memandangkan dah nak masuk waktu makan malam." pesan orang gaji baru rumah kami.
"Okay," balasku pendek lalu mengajak Taehyung untuk mengekoriku. Mata Taehyung pula meliar saja melihat dekorasi rumah ini.
"Ni...betul2 istana," katanya. Aku hanya senyum.
"Hyung!!" tiba2 seorang budak menjerit memanggil Taehyung. Siapa lagi kalau bukan Jeremy.
"Eo, Jeremy!" Taehyung terus mendukung Jeremy dan menciumnya.
"Jeremy rindu kat hyung," ujar budak itu manja. Aku buat muka nak muntah.
"Akak kau ni tak rindu plak?" tiba2 suara seorang perempuan menyinggah di telingaku.
Luna.
"Heyya sis," Luna menyapa dengan senyuman. Aku membalas senyumannya. "How with studies?" soalku. "Ahh, boring. I mean terrific," ujar Luna. Aku tergelak.
"But you like it, right?" soalku. Walaupun Luna selalu mengeluh, aku tahu yang dia sukakan bidang tu.
"Oh..so ni boyfriend akak tu?" soal Luna memandang Taehyung. Syukur, minah ni masih fasih korean.
"Err ya. Taehyung, ni adik perempuan saya, Luna. And Luna ni Taehyung," kataku.
"Hello," Taehyung melambai.
"Oh, hello~ Nampaknya dia dah feel America ni sis," ujar Luna. "Turn up!" ujar Taehyung lagi.
Luna terus tergelak.
"You got funny man here," bisik Luna ke telingaku dan dia terus berlalu. Aku memandang Taehyung.
"Jangan cakap lagi ok?"
"Ah, wae?" soal Taehyung. Tiba2 sahaja.
"I don't care. Nak cakap jugak!" sambung Taehyung lagi.
Aku menggaru kepala dan terus menariknya untuk ke meja makan. Bilik makan sebenarnya.Luna dan Jeremy orang pertama yang sampai dahulu.
Aku mengambil tempat duduk yang biasa ku duduk. Dan Taehyung duduk di sebelahku.
"He's so handsome," Luna menongkat kedua tangannya memandang Taehyung.
Taehyung pula tersenyum malu mendengar pujian itu. "Aha..yes. Of course," balasku awkward. Cemburu kah aku?
"Yeah..your boyfriend kan. Oh btw, dengar cerita kekasih lama akak si Jackson tu sekolah sama dengan akak huh?" soalan Luna membuat aku ternganga. WHAT THE HELL KEKASIH LAMA?!!
Aku memandang tajam Luna.
"Ah, oh. Em I mean your bestfriend haha," Luna coverline. Aku pandang Taehyung. Dia pandang aku.
"Please, boleh tak jangan cakap macam tu lagi? Jackson tu tak lebih dari kawan je ok?" ujarku. "Ok sis ok. Chill lah. You know kan I suka usik u. Tapi dah tak boleh dah sebab you ada real boyfie here," Luna tersenyum senget. Aku menunjukkan penumbukku.Aku memandang setiap sorang ahli yang masuk ke dalam bilik ini dan akhir sekali ayah dan mak ku.
"Tu ke ayah awak?" bisik Taehyung di telingaku.
"Haah. Dia ni tegas orangnya and dia selalu busy," bisikku kembali.
"Amboi~ Main bisik2 pula Myunghee dengan boyfriendnya...?" tiba2 mak mengusikku sebaik saja dia duduk. Aku terus duduk tegak.
"Err..Ah, Taehyung," Taehyung memperkenalkan dirinya. Aku memegang tangannya di bawah meja. Lelaki ini nervous nampaknya.
Dia memandangku dan aku hanya senyum.
"Nice to meet you, Taehyung. Such a handsome boy~ Taste Myunghee memang nak yang handsome je eh? Dulu Jackson," Mak juga melakukan gaya seperti Luna mengusik aku.
"Mak!" aku memandang tajam.
"Ah~ fine fine. Whatever. Marilah makan. Taehyung sayang~ jangan malu2 ya. Lagipun semua ni memang khas untuk Taehyung," ujar mak dengan lembut dan pandangan yang tak dapat aku tafsirkan. Wanita ini merancang sesuatu di dalam otaknya!
"Ermm. Uncle sihat?" soal Taehyung cuba untuk ramah. Namun ayah aku hanya mengangguk kecil.
"Ayah, respon apa tu?" tegurku.
"Oh ah? Ahh, maaf la ayah tengah berfikir tadi," jawab ayah lalu tersengih.
"Uncle sihat. Kamu sihat? Eh family kamu sihat?" soal ayahku kepada Taehyung. Taehyung yang tadinya sedih dengan respon ayah aku terus tersenyum. "Diorang baik baik saja," balas Taehyung. Fuhh. Ingatkan ayah tak suka dia.
"Sorry ya honey. Ayah awak ni memang jenis asyik berfikir pasal kerja je. Tengah makan ni boleh lagi dok pikir2. Hubby ku, kita ada tetamu kat sini. So please forget it for awhile ok?" ujar mak kepada ayah. "Sorry ya semua," kata ayah kepada semua orang.
"Liam, bila kamu nak gantikan ayah kamu ni? Ayah kamu dah tua. Penat. Kamu sepatutnya dah takeover kerja dia ni," ujar mak kepada Liam yang diam saja dari masa masuk tadi.
"Saya suka haiwan lah mak," jawabnya pendek.
"Ugh, kamu ni tak habis2 dengan haiwan kamu tu. Dalam rumah ni dah ada haiwan kamu bawak. Nak apa lagi? Kamu tak kesiankan ayah kamu?" soal mak lagi. Aku dan adik beradik lain hanya mengunci mulut. Nasib baik aku anak ketiga.
"Kalau tak ayah akan serahkan syarikatnya pada Myunghee," kata2 mak membuat mataku terbeliak. "Mak! Apasal pulak saya???" soalku masih terkejut.
"Kamu ada potensi Myunghee. Mak dah bincang dengan ayah." ujar mak yang pandangannya tiba2 serious. Nampaknya dia tak main2.
"Tapi saya pelajar sekolah lagi lah mak," kataku lagi.
"Jadi? Tahun ni last year kamu pun," ujar mak dengan muka selamba sambil menyuap makanan. Ayah pula hanya diam. Aku pandang Liam. Liam pandang aku sambil menjungkit bahu. Dia pun tak sangka itu keputusan ayah dan mak.
"Akak, fighting!" tiba2 Jeremy dan Luna bersorak pula. Aku mengeluh.
Ni satu tanggungjawab yang besar. Masakan aku pula boleh difikirkan untuk menggantikan tempat ayah? Aku? Yang naif macam ni?
"Kenapa bukan James? James dah nak habis phD kan?" ujarku.
"James?" soal mak. Dia mahu James bercakap sendiri dengan Myunghee.
"Sorry sis. I need to developt our new rocket," jawab James bersahaja. James bekerja sebagai jurutera roket. Dalam masa yang sama menyambung pelajarannya.
"Oh please. Why me?? I don't think I can manage it well. I even don't have any experience!" kataku lagi.
"Because of that you will have to learn darling. Don't worry. There will be someone to help you though," jawab mak lagi.
"Myunghee, don't worry. We just have to wait our Liam to agree or not to replace your dad," sambung mak.
"If not, then it will be you," sambung ayah pula.
Nampaknya mereka serious. Aku pandang Liam.
Liam..please, help me.di beranda
Berita yang mengejutkan ini membuat otakku terus berfikir tentangnya. Tak mungkin semua ni. Syarikat ayah yang besar tu? Aku uruskan? No way!
"Hah~"
Tiba2 terasa tangan melingkari perutku. Belakang badanku mula terasa hangat.
"Gwenchana?" soal suara yang aku kenali. Taehyung memelukku dari belakang.
Jantungku mula berdegup laju dengan kejutan dari Taehyung yang tiba2.
"Yah..malu lah kalau family saya nampak," kataku. Pipi mula terasa hangat.
"Diorang takda~~" ujar Taehyung. Sejak bila pula dia berani dengan aku buat macam ni?
Hyu ke?<<< flashback <<<
Aku berjalan2 sekitar koridor. Mana pula Myunghee ni? Dahlah rumahnya besar. Buatnya aku sesat karang? Tiba2 aku nampak bayang di beranda.
"Hantu ke tu?" gumamku.
Bila tengok betul2 Myunghee rupanya. Rambutnya yang panjang itu buat aku fikir yang bukan2 saja.
Apa patut aku buat ni? Myunghee mesti tengah tertekan.Buat la dia rasa happy.
Oh? Tae. Emmm tapi macam mana?
[......]
Erk..serious ke kena buat macam tu? Ragu2 aku dibuatnya. Kang kena lempang dengan Myunghee time dia tertekan macam ni kang.
Percayalah aku, Taehyung. Kalau Hyu je kau tak boleh percaya.
Amboi kauuu, Tae! Sesedap rasa kau je nak cakap aku tak leh dipercayai ya! Aku ni doktor love ok! Aku lagi berpengalaman dari kau tau!
Aku menggeleng kepala. Dah2 jangan lah gaduh wahai innerself sekalian. Hmm...bantai saja la!
Myunghee
Aku terus pusing ke belakang menghadap Taehyung. Buat seketika lamanya kami bertentang mata.Dup dap! Dup dap! Dup dap!
Irama kencang pun bermula
Nafas yang tak tertahan
Bergelojak jiwa
Disaksikan bulan
Dua hati yang bersatu
Menyanyi irama syahdu
Ditemani angin baldu meniup kalbuTaehyung
Oh tidak! Apa aku perlu buat sekarang ni? Kenapa dia diam? Kenapa aku diam? Kenapa jantung aku bagai nak meletup je sekarang ni???Kiss! Kiss! Kiss her!
Kau gila ke Hyu?!
Kau tak pernah kiss dia kan? Look at her, she's waiting!
Hyu mula menggodaku.
"Taehyung.." Myunghee terus memeluk lelaki itu. Air mata jernih mula menitis satu persatu.
Myunghee..menangis?
"Gwenchana..you will be fine," aku mengusap belakang badan Myunghee. Teresak-esak gadis itu tika ini dan aku hanya membiarkannya dengan memeluk gadis itu kembali. Pasti Myunghee mesti rasa sangat berat ketika ini.Sebab itu aku di sini. Untuk menemaninya.
________________________jjang!!
nangis plak si Myunghee ni! cry baby jugak dia ni. Thanks to our Taetae sebab comfort her!
video kat media: awhh melt nya dengar suara V ni. Rasa cam nak nangis pun ada gak huahuahua ni V buat cover dgn Jhope tajuk hug me. Tah bila punya saya baru tahu skrg. Lambat betul saya ni haha!
next chapter, mungkinkah kebenaran dapat diketahui?
wait and see!!
YOU ARE READING
I'm Yours [COMPLETE]
FanfictionKim Taehyung pelik. Dia ada ramai peminat tapi tak pernah ada gf. Persoalannya, kenapa? Myunghee, seorang perempuan desperate yang cari bf. Lagi sekali, kenapa? Untuk merungkai semua persoalan ni, anda perlu klik Read Now and save as your reading li...