chapter 13 - Mark

1.9K 153 0
                                    

Aku mendengar lagu sepanjang jalan ke sekolah sambil membaca skrip. Aku tak pasti yang masuk lagu ke skrip di tangan aku ni.
"Taehyung!"
Cepat2 aku menoleh bila terdengarkan suara itu. Aku tersenyum lebar namun makin lama senyumanku makin kendur.
"Ah! Harini awak tak payahlah berlakon ujibakat tu. Mark dah sihat!" ujar Hara dengan gembira sekali. Aku tersenyum pahit.
"Baguslah! Saya pun tak hafal sangat skripnya," kataku lalu menyorokkan skrip yang aku pegang.
"Mianhe ya Taehyung. Takpe kan? Saya akan cakap awak tak dapat nak datang ujibakat sebab ada hal lain boleh?" soal Hara.
Mark mencuit bahu Hara.
"Hara, kesian Taehyung..."
"Eh takpelah, Mark! Saya pun tak dapat mendalami sangatlah watak ni..complicated..hehe. Baguslah awak dah sembuh! Good luck! Hwaiting ok?!" ujarku gembira lalu berjabat tangan dengan mereka berdua.
"Thanks, Taehyung." ucap Hara dengan senyumannya. Aku hanya senyum penuh fake lalu menyumbat semula earphone dan berlalu dari situ. Jauh di sudut hati, mahu saja aku menjerit sepuas-puasnya.

"Myunghee! Myunghee!"

Aku terus berlari laju. Masa rehat aku tak dapat dihabiskan dengan tenang. Si Jackson tu ada saja mahu mengacau ketenteraman aku! Aku segera berlari ke lorong bawah tanah. Satu2nya tempat yang Jackson takut nak lalu situ . Aku masuk ke dalam bilik stor yang tak berapa nak stor tersebut. Namun alangkah terkejutnya aku melihat 7 orang lelaki turut ada di dalam stor ni.
"Yah! Awak buat apa kat sini?!" soal Suga. Aku menggaru kepala yang tidak gatal. "Myunghee...?!" suara Jackson! Aku menghendap dari lubang2 kecil melihat Jackson mula berani untuk mendekati stor ni.
"Oi!"
Aku menoleh ke belakang. Mereka semua memandangku sambil piza di tangan.
"Tolong saya! Jaebal!"

Jackson's P.O.V
Bilik..bilik apa tu? Macam ada orang je kat dalam bising2? Aku perlahan-lahan menghampiri bilik tersebut.
"Myunghee...?!" jeritku sambil kaki perlahan-lahan menghampiri bilik tersebut.
"Myunghee..?" panggilku dengan nada rendah pula.
Diam je?
Patut ke aku masuk ke dalam?
Tapi macam mana kalau ada hantu?
Tapi..Myunghee?
Ah! Aku kena berani! Jackson brave Jackson! For Myunghee! Go! Go!
Aku memegang tombol pintu tersebut.
"Eh?"
7 orang lelaki terus terhenti mengunyah pizza di tangan mereka.
"Korang buat apa ni?" soalku.
"Ni tempat lepak kitorang la," ujar J-Hope.
"Jomlah join," ajak RapMon. Aku mendekati mereka.
"Sedap ke pizza tu?" soalku. "Amik lah," pelawa Rapmon.
Aku mengambil satu bahagian lalu mengunyahnya.
"Emm..memang sedap lah.Eh! Korang ada nampak Myunghee tak?" soalku.
Mereka semua menggeleng.
"Mworagu??" soal Suga.
"Myunghee ada datang sini tak?" soal Jackson.
"Takda pula. Kenapa?" ujar Jin.
"Eh..peliknya. Rasa macam dia ada lalu kat bawah tanah ni," aku memandang syiling, berfikir2 apa yang aku nampak tadi.
"Salah orang kot. Agaknya awak nampak Jungkook kot sebab dia baru sampai," ujar RapMon. Jungkook mengangguk kecil dan hanya tersengih.
"Mungkin lah kot. Ok lah! Thanks for this pizza! See ya!" ucapku lalu terus keluar dari bilik itu. Macam mana pulak Jungkook boleh jadi perempuan? Ah, aku salah tengok lah ni.

Myunghee's P.O.V
"Thanks guys." ucapku.
"No prob. Have a seat and eat," ujar Rapmon sambil menunjukkan sebuah bangku di sebelahnya. Aku tersenyum. Dia menghulurkan pizza. Baru aku tahu. Ni tempat lepak mereka rupanya. Aku ingat selama ni stor. Sebab dekat depan pintu tulis janitor.
"Actually, Myunghee. Ni bilik rahsia kitorang. So jangan bagitahu sesiapa. If not, keeerrk," Suga membuat gaya pancung leher.
"Hey, chill lah. She's a girl," ujar Jin kepada Suga.
"Mianhe,"
"Hahaha, saya takkan bagitahu sesiapalah," ujarku lalu mengunyah pizza.
"Btw, kitorang nak tahu gak, apa hubungan awak dengan si Jackson?" soal J-Hope pula. Semua mata memandangku. Membuatkan aku jadi tak selesa. Patut ke aku bukak cerita? Tapi dorang dah selamatkan aku. Lama aku berdiam diri.
"Awak boleh percayakan kitorang," ujar Jin.
"Yup. We won't tell anybody. Just a lil bit curious about you two," ujar Rapmon berspeaking. For the god sake, dia tau ke aku dari Amerika? Mungkin Jackson dah bukak sikit cerita pasal aku?
"Kenapa tak tanya Jackson je?" kataku.
"Kitorang dah tanya. Tapi dia tak jawab," ujar Suga. Matanya tepat memandangku.
"Se..sebenarnya..he's my past friend. Saya...saya dan dia tinggal kat Amerika dulu. And he's my friend since kitorang kecik lagi. Dia ada girlfriend dulu," ujarku. Tak mahu la bukak cerita yang aku pernah memendam perasaan padanya.
"And mak saya kata dia alami kemalangan, dan masa tu saya dah ada kat Korea. Dia hilang ingatan dan..dia cuma ingat keluarga dia dan...saya. Kenangan dia dengan girlfriend dia berubah. Dia sangka kenangan tu kenangan saya dan dia. Walaupun ianya tak pernah berlaku," ujarku. Mereka terdiam. Cuba memproses apa yang aku ceritakan. Aku pandang Taehyung. Diam saja. Tak bercakap pun.
"Jadi..kenapa awak lari dari dia?" soal Suga lagi. Wah..dah macam penyiasat pula mamat ni!
"Mestilah! Saya bukannya girlfriend dia! Dia berkelakuan pelik, mestilah saya lari!" ujarku lalu mencebik dan menggigit hujung pizza.
"Jadi macam tu la kisahnya? Ingatkan korang ni ex ke couple ke hape," ujar J-Hope pula.
"Mati2 aku ingat macam tu," ujar Jimin. Aku menggeleng.
Aku je yang syok sendiri dengan Jackson dulu. Dan,..
Sampai sekarang, aku masih perempuan yang syok sendiri....

Kringgg..

Ahli BTS semua sudah bangun kecuali Taehyung.
"Tak nak masuk kelas?" soal Jimin. Taehyung menggeleng dan mereka akhirnya meninggalkan kami berdua. Aku memandang lelaki di depanku.
"So...macam mana dengan ujibakat lakonan tu?" soalku memecahkan kesunyian. Dia memandangku dengan pandangan yang tak dapat aku tafsirkan.
"Awak tak nak masuk kelas ke?" soalnya dingin lalu terus berbaring di sofa. Membiarkan soalanku berlalu. Aku hanya diam.
"Maaf...pasal haritu," ujarku. Entah....kenapa. Bukankah aku yang sepatutnya marah? Kenapa dia pula yang nak marah?
"Tak, Myunghee. Saya tak pergi pun ujibakat tu," ujar Taehyung yang sedang berbaring dan hanya memejamkan matanya.
"Ha? Waeyo?"

"Dia....Mark.." daripada keadaan berbaring, dia duduk bersila pula di atas sofa.
"Hah? Dia Mark?" soalku. Taehyung hanya diam memandang loker yang berhadapan dengannya.
Aku pun mula mengambil tempat di sebelahnya.
"Taehyung?" panggilku.
Dia menoleh ke tepi dan terkejut aku tiba2 di sebelahnya. Namun takdalah pula dia nak lari atau menolakku.
"Termenung plak," ujarku. Dia hanya merenungku kali ini. Aku tergamam.
Setelah lama bertentang mata, aku berdehem. Taehyung mengelip2kan matanya.
"Maaf," ucapnya lalu memandang ke depan semula.
"Kenapa ni Taehyung?" soalku.
"Hara..dia dengan Mark. Mark dah sembuh jadi Hara nak Mark jadi partner dia pula..." ujar Taehyung dengan nada sedih. Aku pula terkejut mendengarnya.
Hara buat macam tu???
"Oh..kenapa pula Hara buat macam tu?" soalku lagi.
Taehyung diam dan hanya mengenjut bahu.
"Mungkin dia suka Mark," ujar Taehyung. Aku memandangnya.
"Kenapa pula awak cakap macam tu?"
Taehyung mengeluh.
"Semalam..saya nampak dia bersama Mark kat restoran. Dan..Mark suap dia," katanya. Aku memandang lantai.
"Oh.."
Jadi Taehyung jealous dekat Mark?
Aku mengambil sekeping pizza daripada kotaknya.
"Nah," aku menghulurkan kepada Taehyung. Dia tersenyum. Sekejap betul moodnya berubah. Pelik betul.
Taehyung terus menggigit pizza yang aku pegang tersebut. Aik...aku takda niat pun nak suap dia.
Dia tersengih memandangku sambil mulutnya penuh dengan pizza. OMG why he's look so cute like a little kid thats need some attention?
"Awak tak nak masuk kelas ke Myunghee?" soal Taehyung. Aku menggeleng. "Saya penatlah lari dari Jackson tadi," ujarku dengan sengihan. Dia ketawa kecil.
"Kalau macam tu..." Taehyung terus baring berbantalkan pehaku. Aku terkejut dengan tindakannya. Feel like butterflies in my stomach. Tak lama kemudian, lelaki itu tertidur dengan lena. Aku memandang wajahnya yang polos. Mungkin dia ingin bermanja. Tapi...kenapa dengan aku pula?
Aku menyentuh rambutnya. Lembut.

ーーーーーーーーーーーーーーーーー

let's korean !

mworago (tak pasti mcm ni ke ejaannya. bunyi je tahu) - awak cakap apa ni/ what did you say

holla guyss! wawawaw apa dah jadi Myunghee dengan Taehyung? Kemain ye TaeTae ni!
Banyak lagi duh-rama yang menanti korang. Hyhuhuhu papehal harini layan MAMA 2015 dulu. taaashabar nak tengok BTS perform nanti omg yes :)

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now