chapter 11 - no title for this chapter

1.9K 148 7
                                    

Memandangkan mak cik Yui dah balik malam semalam, aku mengambil kesempatan untuk berehat saja di rumah. Takda la nak kena layan si Jeremy tu 24 jam. Payah.

Kringg..kringg..

Telefon rumah tiba2 berbunyi bingit. Aku segera mencapainya.
"Yeoboseyo?" ucapku.
"Myunghee! I need your help!" ujar pemanggil di talian itu.
Aku terkejut mendengar suaranya yang seperti berada di dalam masalah.

Sesampai di tempat itu, aku menuruni tangga dengan tercungap2 akibat berlari. Mana pulak dia ni?
"Myunghee~!" tiba2 lelaki itu muncul dari semak2 di tempat itu. Aku tersenyum.
"Keluarlah! Nanti awak dapat miang," ujarku lalu menghampirinya.
"Yelah2," ujar Taehyung.
"Kenapa awak panggil saya?" soalku. Kami berdua duduk di salah sebuah bangku yang menghadap sungai tersebut. Nasib pagi, takdalah panas terik sangat.
"Hehehe. Maaf. Saya kena berlatih untuk ujibakat lakonan," jawabnya sambil menunjukkan skrip di tangannya.
"Oh. Eh? Ni skrip cerita A little thing called love kan?" soalku.
"Yup,"
"Jadi semalam awak dengan Hara.."
"Cuma lakonan," ujar Taehyung. Aku mengangguk faham saja. Hati aku masih sakit.
"Jadi kenapa awak panggil saya? Bukan awak berlakon dengan Hara ke?" soalku walaupun terselit sedikit nada cemburu.
"Hara busy hujung minggu ni. Dia mintak saya berlatih. Saya cuba untuk berlatih sorang tapi saya masih perlukan teman untuk memantapkan lagi lakonan saya ni," jawab Taehyung lagi.
"Jadi saya mintak tolong awak..memandangkan awak je yang saya ada," ujarnya dengan sengihan bodohnya itu. Ok tak, comel.
Walauapapun hatiku ini bagaikan berbunga mendengar ayatnya itu. Aku tersenyum. Aku je yang kau ada ye? Sedar pun.
"Baiklah. Awak dah hafal skrip ni?" soalku.
"Dah! ngee,"
"Okay, kita mulakan sekarang,"

"Dan babak akhir...ah..babak intim." ujarku. Aku memandang Taehyung. Dia nampak bermasalah untuk melakonkan babak ini. Aku sudah pun berbaring di atas tanah.
"Myunghee, saya.."
"Kenapa?" soalku lalu terus bangun.
"Hah?"
"Semalam awak boleh je buat dekat Hara? Jadi apa masalah awak? Sebab awak suka dia dan awak tak suka saya?" soalku bertalu-talu. Marah? Entahlah. Aku pun tak tahu kenapa aku beremosi sangat kebelakangan ni. Nampaknya aku semakin terdesak untuk menjadikan dia boyfriend aku dalam masa terdekat.
"Saya dah cakap dengan awak, there's a thing yang awak tak tahu lagi pasal saya," ujar Taehyung lalu memeluk tubuh.
"Then, tell me," ujarku pula.
"But,Myunghee..." sebelum Taehyung sempat menghabiskan ayatnya, aku terus menolak badannya ke tanah.
"Myunghee?" dia terpinga-pinga.
"Tell me!" aku terus melakukan posisi seperti yang dia lakukan dengan Hara semalam.
"I..I don't know," lelaki itu nampak bingung.
"And there's a thing yang awak mungkin tak tahu pasal saya jugak!" kataku.
"Ha?"
Perlahan2 aku membenamkan bibirku ke bibirnya. Untuk beberapa tika, lelaki itu nampak terkejut.
Aku tersengih.
Wajahnya sangat kelat!
"Hahahahaha!" tawaku pecah. Aku terus beralih darinya.
"Apa..apa yang lawak?"
"Hahahahahaha! Thanks Tae! You're really funny. It's your first time ke apa ni?" soalku. Dia bangun dari posisi baring dan hanya diam memandang tanah.
"Memang first time pun," jawabnya dengan nada suram.
Aku terdiam juga.
"Oh...nampaknya awak dapat ciuman pertama daripada orang yang awak tak suka..." ujarku perlahan. Dia memandangku. Entah mahu rasa bersalah sedih atau gembira sebab dapat cium dia?
"Apa maksud awak?"
"Yelah. Awak kan suka Hara," ujarku lalu terus mengambil beg untuk beredar dari situ.
Walaupun berharap dia akan menghalangku, namun realitinya itu tak terjadi. Dia hanya membiarkan aku berlalu pergi. Perasaan...tak boleh dipaksa, memang betul. Tapi perasaan tak dibalas? Lagi perit dan memeritkan. Dia sukakan Hara.
Macam mana aku nak terima kenyataan itu?

"Taehyung.."

Maaf, Tae.
Saya keliru.

"Awak memang suka Hara?"

Yes, Tae tapi....saya..keliru juga perasaan saya dengan Myunghee.

"Masalah cinta aje kau ni, Taehyung. Susah betul jadi orang dewasa! Tidur lagi bagus!"

"Aku akan pastikan kau bercinta jugak nanti Ae! Muahahaah!"

"Blah lah, pervert guy!"

"What ever! Oh ye, Taehyung. Malam ni turn aku tau! Cuti kan, partyyy la apalagi!"

"Kau nak buat kerja kotor lagi, Hyu?"

"Sukati aku lah! Sebok je kau ni!"

Aku hanya menggeleng kepala. Diri aku yang satu ini memang sukar untuk dihalang keinginannya. Walaupun kadang2 aku berharap aku hanya aku. Bukan empat.

"Pabo! Taehyung pabo!" aku terus mencampak bantal aku tah ke mana2. Sejak balik tadi aku rasa macam nak letupkan je rumah ni.
Aku terus membaringkan diri.
Kenapa aku jadi macam ni? Aku rasa aku bukannya diri aku lagi.
Disebabkan permintaan mak, aku takkan jadi macam ni.
"Aahhhh!!!" aku menjerit sepuas hati.
Beberapa minit, aku terus mengambil beg rodaku.
"Cik Myunghee, awak ok?" Mak cik Yui tiba2 menyergah masuk ke dalam bilikku.
Aku hanya diam sambil tangan memasukkan baju2ku.
"Cik Myunghee? Kamu nak pergi mana?" soal Mak cik Yui.
"Ke mana2 je," jawabku bersahaja.
Jeremy tiba2 muncul.
"Patah hati ke kak," katanya dengan nada menjengkelkan. Aku menjeling tajam.
"Cik Myunghee jangan macam ni. Nanti tuan dengan puan marah," ujar mak cik Yui. "Apa2 jelah," jawabku.
"Kak, your lover datang sini. Dia kat bawah," ujar Jeremy yang sedang bersandar di pintu.
Lover?

Aku terhenti apabila memandang lelaki yang sedang berdiri di tepi tangga. Namun aku hanya berjalan selamba dengan beg rodaku.
"Myung..." dia terkejut melihatku.

ーーーーーーーーーーーーーーーーーー

let's korean!! (ok ni bukan watak Ae, ni author awak)

tak banyak yg nak dikoreankan sgt dalam bab ni. lets see what we've got here..

yeoboseyo- hello (ketika nak memulakan panggilan)
pabo - bodoh/stupid/ kurang pandai (sorry for a bit harsh)

orait, thats all for today. well well, sapa yang datang ke rumah Myunghee tu? Taehyung patah balik ke? See ya in da next chapter~!

*so sad chapter ni takda title dia. ada idea tak??? cus i dont find any idea . drop your comment and oh, dont forget to vote!

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now