chapter 16 - daddy's enemy

1.8K 142 3
                                    

Taehyung ;

"Myunghee tak datang hari ni?"
Young-il mengangguk. Aku cepat2 keluar dari kawasan sekolah dan berlari ke rumahnya. Ahh...teruk sangat ke kecederaan dia tu? Ni semua salah aku!

Ting dong!

"Eo, hyung!" Jeremy terus meluru ke arah aku dan terus memelukku. Aku memeluknya kembali sampai terdukung.
"Hyung cari Myunghee noona ke?" soal Jeremy. Aku mengangguk.
"Eo, noona keluar," ujar Jeremy.
"Dia ke mana pula?? Bukan ke kaki dia sakit?" soalku.
"Dia kata nak pergi amik angin. Mungkin dia di taman," jawab Jeremy. "Taman kat mana?"

Myunghee ;

Aku hanya duduk termenung di bangku bawah pokok memandang air terjun yang tak henti memancut. Taehyung dah menang. Dan aku kalah. Mungkin aku memang patut pulang ke Amerika. Takdir aku bukan di sini.

//flashback>>

"So Myunghee? Ada kemajuan?" soal pemanggil di talian. Aku mengeluh.
"Saya dah cuba. Entahlah," kataku tak bersemangat lalu memandang kakiku yang sakit, nampak sangat bengkak dan sudah berbalut tebal.
"Lagi dua minggu, Myunghee. Kalau tidak kamu balik ke Amerika dan tinggal sini terus," ujar pemanggil itu.
"Ah! Perlu ke saya cari boyfriend?! Saya tak faham betul lah dengan mak dan ayah ni!" ujarku geram.
"Hahaha, ianya untuk masa depan kamu. Mak nak boyfriend tu pada dia kamulah cinta pertama dia, ada hubungan yang betul2 serious dengan kamu. Supaya dia tak tinggalkan kamu dan protect kamu kalau kamu diserang oleh musuh2 ayah kamu tu," ujar mak. "Ianya tak masuk akal lah mak! Kalau macam tu Jeremy pun kena ada ke apa???" soalku.
"Heh! Cukup sajalah kamu yang ada. Lelaki tu protect adik kamu sekali la! Lagipun, adik kamu bukannya tak pandai jaga diri," ujar mak lagi. Memanglah Jeremy pandai segala jenis martial arts tapi dia tu masih budak. "Apasal mak kata saya mungkin akan diserang? Bukan ke mak hantar orang perhatikan saya?" soalku lagi.
"Mak dah tak hantar lagi," aku terkejut mendengarnya. Nampaknya nyawaku dalam bahaya.
"Kenapa?!"
"Bayarannya sudah naik la." jawab mak selamba saja. Aku mendengus geram. "Apa2 sajelah," aku terus menamatkan panggilan. Masuk akal ke apa yang mak aku cakap tu? Macam tak je. Kalau Taehyung bercinta dengan aku...dia sanggup ke terima risiko tu? Ah! Dia belum pun cintakan aku! Macam mana pula? Balik ke Amerika...?

"Shreek shrekk.."

Aku terkejut lalu terus memandang ke belakang. Semak itu..bergerak2 ada apa di dalamnya?
Perlahan2 aku menghampiri semak tersebut.
Tiba2 kedua lenganku dicengkam.

"Ahhh!!"

Aku tercungap2 berlari dari rumah Myunghee ke taman.

"Let me go!!"

Taehyung ;
Aku terkejut mendengar jeritan itu lalu terus menghendap di sebalik semak. Myunghee!? Siapa 3 orang lelaki tu?!

Myunghee ;
"What do you want?!!" soalku dengan nada keras. Dengan kaki aku yang berbalut tebal ni, aku tak mampu berbuat apa2. Tiga orang lelaki yang berpakaian serba hitam itu pasti orang2 musuh ayah.
"Shut up! Lee, tie her!" ujar lelaki yang berada di hadapanku. Wajahnya berparut. Sah ni gengster elit.

"Hoi!"
Kami semua memandang ke arah suara itu. Tak mungkin..?

"Let her go. If not, prepare your own grave!" ujar lelaki di hadapan kami.

"Jackson?"

"You are son of the Norway company huh?" soal salah orang dari orang berpakaian hitam.

"Yes. I am!" ujar Jackson dengan yakin sekali.

"Nice! We've got two catch now. Boss must be happy after seeing this," kata orang yang berparut kepada kawan-kawannya.

"Pabo! Apa awak buat dekat sini?! Larilah!" kataku.
"No way! Saya takkan biarkan awak ditangkap!" ujar Jackson. Aku menggeleng kepala. Mamat degil kepala batu!

"Joe, settle him," ujar lelaki berparut kepada kawannya yang lagi sorang sementara Lee sedang memegangku agar tak terlepas.
"Run, Jackson!"
Jackson hanya berdiri di situ menunggu lelaki bernama Joe menghampirinya.

"Wachaa!!!" tiba2 muncul pula orang yang aku tak expect juga terus menendang Joe. Tah dari mana dia datang. Joe terjatuh ke tanah.
"Taehyung??"

"Wei, dia aku punyala!" ujar Jackson. Taehyung tersengih sampai nampak gigi.
Lelaki bernama Joe itu kembali bangun dan terus mengacu pistol ke arah Jackson. Lelaki yang berparut mengacukan pistol ke arah Taehyung. "Guys! Pergi dari sini!" ujarku. Aku tak mahu menyaksikan pertumpahan darah berlaku di depan mataku.
"Let them go! Please!" kataku kepada orang2 musuh ayah.
"Helicopter will come in a few minutes," ujar Lee kepada rakan2nya.

"1..2..3.."

bang!

Bunyi tembakan pistol bergema. "Haha! Tak kena! Wek!!" Taehyung mula menjelirkan lidahnya sambil menggelek2kan punggungnya di depan lelaki berparut itu.
"Sh*t!"

bang!

Sekali lagi Taehyung dapat mengelak dari tembakan tersebut dengan membuat flip. Sungguh..bergaya! Mana dia belajar??
Lelaki berparut semakin bengang. Jackson pula terus menyerang Joe dengan rakus sehingga pistol di tangan Joe terjatuh ke tanah.
Pergaduhan hebat sedang berlaku di taman yang damai ni.
Nasib tengahari macam ni takda orang lagi.
Dengan sekelip mata Taehyung berada di belakang lelaki berparut itu lalu menetaknya. "Padan muka!" dia terus menendang lelaki berparut hingga jatuh tersungkur ke tanah.
"Taehyung!" Jackson memanggilnya. Jackson dalam masalah!
Taehyung dengan laju membuat lompatan dan menendang tepat ke muka Joe sehingga keluar darah dari hidungnya. Kedua2 lelaki itu tidak bermaya lagi. Mereka berdua sudah terkulai pengsan. "Lemah betul," ujar Taehyung.
"Don't come near!" Lee masih memegang aku. Jackson tersenyum sinis lalu terus mengambil pistol dan mengacukannya ke arahnya.
"Let her go! Or I will shoot you!" ujar Jackson tegas.
Tiba2 Lee melepaskanku dan terjatuh ke tanah.
"Hai," ujar Taehyung yang berada di belakangku sambil tersenyum manis.
"Tae..hyung.."
"Kaja! Palli! Kena pergi sebelum diorang sedar!" Taehyung terus mencangkung di depanku. Aku pun naik sajalah atas dia.
"Jackson, lari!" jeritku pada Jackson. Dia tak boleh ditangkap sama. Kalau tak, habislah!
Jackson hanya mengangguk walaupun reaksinya seperti tak puas hati lagi. "Pegang saya kuat2!" ujar Taehyung. Aku mengangguk lalu terus memeluknya seeratnya.
"Na eopsi ddeona jima," kataku. Dia terus berlari laju tanpa aku tahu arah yang ditujunya.

ーーーーーーーーーーーーーーーーー
woaaahhhhh chapter kalini pendek sikit. apa yang Myunghee cakap akhir2 tu? agak2 Taehyung dengan Myunghee dapat lari ke tak eh? ke Jackson yang kena tangkap? Kalau kena tangkap apa jadi?? hehehe see yaa in da next chapterr ;))

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now