chapter 26 - my mom's game

1.8K 115 17
                                    

"Apa yang awak rasa sekarang, Taehyung?" soal mak Myunghee. Dia tahu yang aku dah baca diari itu. Selepas apa yang aku dengari sepanjang hari ini, diari itu membuat aku jadi keliru.
"Saya..tak tahu..patut ke saya lepaskan Myunghee untuk dia bersama Jackson? Dan..sa-saya jadi ragu2..dengan Myunghee," ujarku melepaskan apa yang aku rasa. Keliru. Itu yang aku rasakan.
"Kurae, mungkin awak patut tinggalkan dia saja," ujar mak Myunghee. Aku terkejut.
"Tapi..saya.."
Tiba2 duniaku jadi gelap.
Apa...yang akan berlaku?

"Huahh.." aku menguap sambil menggeliat. Kini mukaku terasa sembab disebabkan menangis sepanjang hari semalam.
Aku membersihkan diri kemudian pergi ke bilik Taehyung.

Tuk tuk tuk!

Senyap. Tidur lagi ke dia? Aku mengetuk buat kali kedua. Masih senyap juga.
"Miss Myunghee," tiba2 seorang pembantu rumah muncul. "Yes?"
"This...that boy asked me to give it you," ujar maid tersebut sambil meghulurkan sepucuk kertas yang dilipat. Tiba2 aku rasa tidak sedap hati.
Aku membuka lipatan tersebut.

Myunghee, saya minta maaf. Tapi saya rasa..selepas semua tu semalam dan selepas baca diari lama awak..saya ambil keputusan untuk..pergi dari hidup awak

-Taehyung

Surat tersebut terlepas dari tanganku. "No no no!!" aku terus berlari ke bawah.
"Mak! Mak!" panggilku.
Wanita itu muncul. "Kenapa ni, Myunghee?" soal mak. Air mataku sudah bertakung. Aku menunjukkan surat yang diberi maid tadi.
"Taehyung..dia-dia lari!" ujarku cemas.
"Shuuuht..first kita kena bertenang dulu," mak terus memelukku. Lepas satu, satu lagi masalah yang datang.
"Eottoke...this is all my fault," gumamku perlahan.
"Tak mungkin dia just left you like that..." ujar mak. Aku menggeleng.
"He did,mom. He did,"
"No, he didn't , darling." balas mak sambil tersenyum makna.
"What do u mean?" soalku.
Tiba2 duniaku gelap.

Tiba2 satu cahaya terang membuat aku tak dapat melihat dengan jelas.
"Kat mana ni..." gumamku perlahan.

"Maze?"

"Hello, honey. Welcome to your mom's maze wuhu~" tiba2 saja suara mak datang dari mana tah.
"Mak? Apa ni??" soalku tapi entah mana orangnya.
"What is true love? Let me tell you something, your beloved Kim Taehyung ragu2 dengan you so I think I can help him. Hihihi," ujar perempuan itu. "Dia kat mana?! Surat tu..surat tu tipu lah?!" soalku bertalu2. Aku mula geram apabila diperalatkan oleh mak aku.
"Relax darling. Yes. Surat tu tipu. I just want to see berapa lama you and your lover tu boleh bertahan dengan game mak ni. Haha!" ketawa mak.
"You're crazy mom! Let me go now!!" jeritku.
"Not yet darling..Game baru je nak bermula," katanya dengan suara halus.
Tiba2 siren berbunyi kuat. Satu monitor di dinding sebelahku terpasang.

Terpapar Taehyung juga di dalam maze tersebut tapi entah di mana.
"Taehyung!" jeritku.
"Myunghee! Gwenchana??!" soalnya risau. Aku tersenyum. Nasib baik dia belum tinggalkan aku lagi.
"We will meet soon. I promise," ujar Taehyung lagi. Aku mengangguk dan tiba2 sahaja monitor tersebut bertukar gelap.
"Taehyung...." aku memegang skrin tersebut.

Aku mula berpusing-pusing di dalam maze tersebut. Ni mesti permainan daripada teknologi syarikat ayah. Topi keledar Naver Tech akan membawa kita ke dunia high tech, atau dalam bahasa mudah, dunia permainan atau game online. Dan aku dipakaikan dengan topi keledar tersebut di alam realiti. Tapi sekarang diriku di dalam alam maya.

"Perlu ke mak buat game ni? Kenapa buat saya macam ni?" soalku lagi.
"Darling, I'm the one who ask you to you have a boyfriend. So I will decide is he's the right one or not with my own way. Maybe you think I kejam, but soon you will know why I did this," balas suara mak yang datang dari mana tah.
"Whatever lah. I will found him soon!" balasku dengan hati yang geram terbakorrrr! Aku akan buktikan my love is not a joke!

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now