"Omma!" terkejut aku melihat pintu yang seperti dipecah masuk.
"Apa ni?" soal Jin melihat kesan tapak kaki ada di mana2.
"Mereka...pecah rumah.." gumamku.
"Mwo?! Nugu?" soal Jin. "Musuh ayah saya..." jawabku. Jin terus menyerbu ke dalam rumah.
"Yah! Macam mana kalau dorang ada kat dalam?!" ujarku sambil menahan Jin.
"Biar saya check," dia melepaskan tanganku darinya. "Hati2..." kataku.
Lelaki itu masuk untuk memeriksa bahagian bawah. Kemudian dia pergi ke atas pula. Setelah menunggu lama, aku mengambil keputusan untuk melihat Jin."Jin..?" panggilku. Tetapi lansung tak disahut.
"Jin...!" kalini panggilanku lebih kuat.
Tapi sunyi saja...
"Bwargggh!!!!"
"Ahhh!!!"
"Hahaha. Takda apa la. Semuanya selamat," lelaki itu menepuk bahuku. Kurang asam sergah aku macam tu!
"Jahat!"
Dia tersengih. "Sekali sekala.""Yeoboseyo..?"
"Erm hi."
Aku tersenyum mendengar suara Taehyung di corong telefon.
"Nae, Taehyung. Wae?" soalku.
"Awak dah selamat sampai ke?" soal pemanggil tersebut. Aku tersenyum tanpa sedar.
"Nae..jangan risaulah. Semuanya ok." jawabku dengan lembut. Terdengar nafas dilepaskan.
"Eo, Taehyung.." aku baru teringat peristiwa yang dah berlaku petang tadi.
"Nae?"
"Petang tadi...kitorang singgah kedai komik jap..and sesuatu berlaku," aku mula bercerita.
"Apa dia?" soalnya.
"Girlfriend Jin. Kami terserempak. And yeoja tu dah salah faham.." ujarku dengan nada sedih. Rasa bersalah tiba2 menyelubungi diri.
"Oh..jangan risaulah. Jin hyung pandai2 settle hubungan dia.." ujar Taehyung.
"Um tapi.."
"Jangan risau. ok?" potong Taehyung sebelum aku sempat habiskan ayat.
"Hmm..ok."
"Aahhh~~ Penatnya harini. Saya tidur dulu." ujar Taehyung sebelum memutuskan panggilan.
"Nae. Um, jalja," ucapku.
"You too," balasnya.
Dan panggilan mati begitu sahaja.
Aku menghempaskan badan di atas katil. Semuanya akan ok ke?esok esok esoknya~
"Jin! Wait!" nafasku kedengaran kencang sebaik saja berada di hadapan Jin.
"Um?"
Aku menarik nafas panjang. Mengah masih belum hilang. Ah~
"Pasal semalam..." belum sempat aku habiskan ayat lelaki itu sudah menutup mulutku. "Bukan kat sini," ujarnya. Aku memandang sekitar koridor. "Ok2," kataku lalu mengekori Jin dari belakang.Namun, seseorang sedang memerhatikan kami dari jauh...
"Dia off phone," ujar Jin. Aku yang sedang memandang pemandangan dari atas bumbung tersebut jadi terkejut mendengarnya.
"Maafkan saya. Semua ni salah saya!" ujarku lalu terus bow 90° darjah. Aku dengar seperti orang ketawa. Terus aku bangun.
Jin ketawa?
"Hey!" ujarku. Dia masih ketawa. "Haih kelakar la awak ni," ujar Jin dengan sisa tawanya. Aku mencebik.
"Jangan risau..ok?" ujar lelaki itu sambil menepuk kepalaku.
"Tapi.."
"Shush," tak semena2 lelaki itu meletakkan jarinya di bibirku pula dan hanya tersenyum. Aku mengeluh. Jin..meanwhile..
Sakit pula hatinya lama2 di situ.
"Myunghee..."waktu rehat
"Hi, hyung," tegurku kepada Jin lalu mengambil tempat duduk. Pizza di dalam kotak terus ku capai.
"Hi..?" balas Jin.
Jin hanya memandangku.
Jimin dan Jungkook memandangku.
"Mwo?" soalku. Mereka hanya diam.
"Mesti ada sesuatu dah jadi," bisik Jimin ke telinga Jungkook. Bisik2 pun telinga aku ni dengar jugak.
"Namjoon mana?" soal J-Hope.
"Kejap lagi sampai lah tu," jawab Suga pula."Woahhh, mesti girlfriend dia tu kuat cemburu kan?!" ujar Young-il. Aku yang sedang mengunyah makanan mengangguk.
"Terlalu cemburu. Hah~ kalau ye pun dengar la dulu apa Jin nak cakap. Ni tak. Terus menuduh Jin curang," kataku.
"Woahh..."
Aku dan Young-il memandang ke sebelah. Tzuyu dan Taegi dengar ke?!
"Korang ni, asal ada gosip dengar jelah kan?" ujar Young-il. Taegi mengibaskan rambutnya. "Mestilah."
Aku menggeleng kepala.
"Btw, kitorang pernah dengar pasal makwe Jin tu," ujar Tzuyu. Aku terus menarik Tzuyu untuk duduk di sebelahku.
"Ey ey, tak sabar betul lah kau ni!" marah Tzuyu. Aku tersengih.
"Cepatlah cerita," ujar Young-il. Taegi turut duduk di sebelah Young-il.
"Nama, Yuri. Sebaya dengan Jin oppa. Sekolah kat sekolah elit Myeong-sa ((rekaan)). Tinggal kat sebuah penthouse milik ayah dia," kata Tzuyu. Aku dan Young-il ternganga. Budak kaya rupanya...
"Dia dengan Jin dah berhubungan selama setahun. Disebabkan Jin popular, Yuri selalu jealous bila perempuan2 tegur Jin masa diorang tengah dating. Dan lepas kejadian tu, Jin dah tak bawak Yuri dating kat luar lagi." sambung Taegi.
"Woah, sampai macam tu sekali? Bukan ke Yuri tu cantik? Kenapa dia nak cemburu buta sangat," ujarku.
"Sebab, dah lama Yuri pendam perasaan kat Jin. Yuri selalu curi2 tengok Jin bila lalu depan sekolah kita," ujar Tzuyu pula.
"Ooohh..."
"Dan perangai dia memang macam tu pun. Lagipun, Tzuyu pernah sekolah rendah dengan Yuri," Taegi menuding ke arah Tzuyu.
"Yup. Dan Yuri memang seorang yang kuat cemburu. Dia seorang pelajar cemerlang. Jadi bila cikgu puji orang lain lebih sikit, dia jadi iri hati dan esoknya tak datang sekolah," ujar Tzuyu pula. Aku dan Young-il dah mengangguk macam burung belatuk.
"Tzuyu, kau tahu rumah dia kat mana tak?" soalku.
"Kenapa?" Tzuyu menyoal balik. Aku diam memandangnya."Taehyung, kau ok tak?" soal Jin apabila yang lain sudah keluar dari bilik. Aku mengangguk.
"Jom main ps4 kat rumah aku harini?" soal Jin lagi.
Aku menggeleng.
"Oi oi!" Jin terus memeluk leherku sebelum aku sempat keluar dari bilik.
"Mwoyah?!" kataku pula. Jin melepaskanku.
"Eo, Taehyung..?"
"Mian," aku terus berlalu pergi."Hmmmm..masalah cinta la tu," monolog Jin.
//Dia sendiri tak sedar yang dia pun tengah ada masalah cinta heyy mamat ni..... -,-" //Aku memandang pintu di depanku lalu perlahan2 aku menekan punat loceng.
ting dong!
Perlahan2 pintu di depanku terbuka.
"Eo?" terkejut Yuri apabila aku muncul.
"Ah, an-anneyeong hase..yo," ucapku dengan senyuman awkward.
_________________________yeaaaayyy so ni dia haaa draft yang telah berkurun saya simpan. eceh! maaf semua. bukak skola ni jadi bz memanjang plak! so i will slow update.
thanks for waiting! *chu~*
YOU ARE READING
I'm Yours [COMPLETE]
FanfictionKim Taehyung pelik. Dia ada ramai peminat tapi tak pernah ada gf. Persoalannya, kenapa? Myunghee, seorang perempuan desperate yang cari bf. Lagi sekali, kenapa? Untuk merungkai semua persoalan ni, anda perlu klik Read Now and save as your reading li...