chapter 5 - little boy

2.5K 189 1
                                    

Aku memandang telefon bimbitku yang tak berhenti memekak. Dengan rasa malas, aku mencapainya. Bila melihat nama gerangan yang tertera di skrin lagilah aku malas nak angkat.

"Hm. Yobeoseyo," ucapku malas.

"Myunghee, macam mana? Dah jumpa Jackson?" soalnya. Mataku terus segar mendengar soalan itu. "Jadi ni semua kerja mak ke?! Mak hantar dia ke sini untuk kacau hidup Myunghee pulak ke?!" ujarku geram lalu menggigit bibir.

"Myunghee cakap apa ni. Buat apa pula mak nak pergi hantar dia untuk kamu. Gila ke? Buang masa mak jelah," katanya. Nadanya macam serious je takda plak mencurigakan.

"Habis tu? Dia buat apa kat sini?" soalku lagi.

"Dia yang datang rumah sini tanyakan pasal kamu. Dia kata dia rindu kamu," jawab Puan Shi di talian. "Oh dia jugak ada cerita yang dia hilang ingatan dan tak ingat sesiapa kecuali Myunghee and  his family. It's a bit tragic," sambung lagi wanita itu.

"Hi..hilang ingatan? Mak ni biar betul?! Macam mana pulak dia boleh hilang ingatan?" soalku lagi. Apakah ini ?! Drama apa lagi ni?!

"Kemalangan kot..kind of like that? Ah he said he didn't remember anything. Sedar2 dah kat hospital. And orang pertama yang dia panggil Myunghee. That's all," ujar Puan Shi.
Aku terkejut dengan apa yang baru aku dengar. Betul ke semua ni? ke Jackson ada menyimpan agenda dia tersendiri?

"Ok. Thanks. Bye,"

"Taaap..." ucapku lalu terus meletakkan telefon tanpa menunggu mak habis bercakap. Sungguh, aku rasa berat sangat!

Tuk tuk tuk!

"Myunghee! Myunghee!" aku terdengar suara makcik Yui memanggil dari luar. Perlahan mata dibuka. Ah...baru pukul 2. Aku terus berjalan ke arah pintu dan membukanya.

"Ya makcik Yui? Kenapa..ni?" soalku dalam keadaan masih mamai.

"Makcik kena balik ke Jepun sebab ada emergency. So esok pagi takda siapa nak buatkan sarapan. Myunghee take note ya," ujar makcik Yui. Aku yang separuh sedar hanya mampu mengangguk lemah. "Makcik pergi dulu ya,"

"Hati2..makcik Yui," kataku lalu menguap. Bayangnya terus hilang apabila turun dari tangga. Dengan malas aku menuju ke katilku semula untuk sambung tidur.

balik dari sekolah.

"Myungheeeeeee!"

Aku menoleh. Suara tu. Kenal sangat. Aku mengeluh dan buat2 tak dengar. "Myunghee! Ah wait up!" dia masih lagi menjerit nama aku. Aku cuba untuk jalan lebih laju dan tiba2 tangan aku digenggam.

"Myunghee. Wae? Saya panggil awak dari jauh tau," ujar Jackson.

"Oh yeke? Tak dengar pulak," jawabku selamba. Jackson diam. Aku menarik tanganku.

"Jackson. Awak memang tak ingat kat Aoi?" soalku. Jackson mengangkat keningnya.

"Nugu?"

Aku mengeluh. "Nevermind." aku terus melangkah tanpa peduli dengan persoalan di benak Jackson tu. Aku cuma teringin nak tahu apa yang terjadi pada hari tu..

"Yah, Myunghee! Wait up!" Jackson tetap mengejarku. Aku mengeluh. Kisahnya tragik, tapi hati aku pun sama jugak.

"Myunghee, awak nak pergi mana?" soal Jackson. "Supermarket," balasku pendek. "Ok! Kalau macam tu saya ikut awak," ujar Jackson. Aku terus berhenti dan pusing belakang membuatkan Jackson brek mengejut.

"Jangan ikut saya," kataku lalu terus berpaling.

"Tapi.."

"Hajima." aku terus memotong kata2nya. Dan nampaknya dia sudah berhenti dari mengekori aku.

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now