chapter 23 - Americano

1.8K 142 5
                                    

Dan selepas hari itu, cuti musim panas pun bermula.

"Hello, mak nak apa pula kali ni?" soalku.
"Ah~ hello cik gadis. Mak tahu la kamu dah jumpa boyfriend tapi perlu ke kamu cakap macam tu dengan mak?" ujar pemanggil di talian. Aku mengeluh.

"Huh~ ok sorry, mom. Kenapa telefon saya?" soalku.
"Hey girl! Don't you think you wanna go back? Don't you want to see your dad, your siblings and me?!!" Aku terus menjauhkan telefon dari telingaku apabila mak aku start menengking dengan volume ultra high nya itu.

"Hah. ara~ nanti saya balik sana," kataku.
"Esok!" ujar mak lagi. "Hah? Esok?!!"
"Yes, esok! And...mak ada request kali ni..hihi,"
Seram sejuk pula aku dibuatnya bila mak sebut tentang 'request'. Apa lagi dia nak ni?
"A-apa dia?"

ting dong!

Taehyung

Pintu terbuka. Terkejut aku melihat gerangan yang datang. "Hi," ujarnya dengan senyuman sampai nampak gigi.

"Mwo?! Ikut awak ke Amerika?" soal Taehyung terkejut beruk. Semua orang yang kat tasik memandang ke arah kami. Pak cik jogging pun sampai terhenti.

"Yah, slow la sikit suara," aku terus mengetuk kepala Taehyung. "Adoii," Taehyunng mengusap kepalanya. Selepas itu dia memandang aku. "Serious ke ni?" soalnya lagi.

"Seriouslah ni!" aku mengetuk kepalanya buat kali kedua.

"Yah! Lama2 bocor la kepala saya ni!" dia mengusap lagi. Aku ketawa. Seronok dapat kenakan dia.
"Em..so awak setuju?" soalku. Mata Taehyung memandang ke atas tanda sedang berfikir.
"Saya nak sangat pergi. Yelah, Amerika kot. Tapi kena tanya omma dulu. Emm, btw awak takda niat nak culik saya kan?" soalan terakhir Taehyung membuat aku mengetuk kepalanya buat kali ketiga.

"Ah! Mianhe mianhe," dia mengusap lagi. Lama2 boleh benjol besar kepala dia tu.

"Buat apa saya nak culik awak kan. Awak dah saya punya pun," ujarku sambil membuang pandang tempat lain. Taehyung pun diam je. Malu le tu.

Taehyung pov

"Eo, Myunghee!" tiba2 Jackson muncul dari ceruk mana tah.

Aku pandang saja Jackson. Boleh pulak dia ada kat sini? Dah la haritu main peluk gf orang depan pagar sekolah!

"Awak buat apa kat sini?" soal Myunghee. Jackson tersenyum.

"Saja jalan2." ujar Jackson. (the truth is Jackson dah lama ekori Myunghee sejak Myunghee keluar dari rumah lagi sampai la ni)

"Oh.."

"Myunghee, awak demam ke? Kenapa muka awak merah ni?" soal Jackson dengan wajah yang risau lalu dia terus meletakkan tapak tangannya di dahi Myunghee. Myunghee terkejut lalu menepisnya. (fakta: Jackson tak tau lagi Myunghee dengan Taehyung couple)

"Ah-sa-saya ok je Jackson. Don't worry," balas Myunghee.

"Sure??" soal Jackson. "Yup," Myunghee hanya tersengih. Aku yang di sebelah Myunghee pula tengah panas tengok Jackson. Mau saja aku campak dia ke dalam tasik tu.

"Okay then. Myunghee, take care tau. Eh Taehyung, baru perasan awak. Haha tolong tengok2kan Myunghee untuk saya ok?" ujar Jackson baru perasan aku ada di sini. Hoi, aku dah lama kat sini baru kau nak perasan?

"Kurae," jawabku dengan muka selamba saja. Hah, kau tak suruh pun aku dah buat la pabo!

"Bye, darling!" Jackson melambai ke arah Myunghee dan berlalu.

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now