Taehyung
Cahaya matahari mula menerangi ruang bilikku. Terasa seperti ada seseorang yang membuka langsir bilik ini. Perlahan-lahan aku membuka mata. Oh?
"Oh, maaf ganggu tapi cik Myunghee suruh awak turun breakfast," ujar maid korean tersebut. "Ah, kurae," balasku. Maid itu pun keluar dari bilik tetamu yang besar ni. Ahhh~ sedap betul katilnya buat aku tidur dengan lena sekali. "Morning sunshine!! Morning America!!! Omma! Appa! Here I am!!" Taehyung menjerit puas2. Dia sangat sukakan matahari pagi di Amerika ini.Myunghee
"Dia dah bangun?" soalku sebaik saja maid turun ke bawah.
"Dah. Kejap lagi dia turun la tu," jawab maid tersebut lalu berlalu entah ke mana. Aku menunggu seperti tunggul di tepi tangga menunggu putera beradu tu keluar dari singgah sananya.Selepas breakfast, aku menyuruh lelaki itu bersiap dan turun.
"Kita nak ke mana?" soal Taehyung sebaik saja masuk ke dalam perut kereta. "Finding the truth," jawabku ringkas.
"Truth?" Taehyung masih terpinga-pinga. Aku hanya membiarkan persoalannya berlalu.Ting dong!
"Kita kat rumah siapa?" soal Taehyung. "My friend," ujarku dengan senyuman. Padahal hatiku berdebar2 saat ini.
Pintu tiba2 terbuka.
Muncul seorang wanita dalam lingkungan 40-an. Dia nampak terkejut.
"Hello, Mrs. Chan. I want to see Aoi," kataku dengan penuh senyuman mesra. Namun wajah wanita itu nampak sugul. Dia terus memelukku. Aku terpaku.Aku memandang sekeliling. Rumah ni masih tak berubah. Cuma ada satu perasaan...rumah ni sangat kelam dan sunyi.
Tiba2 Puan Chan muncul dengan dua cawan teh. Kemudian wanita itu mengambil tempat berhadapan aku dengan Taehyung.
"Where's Aoi?" soalku memandang sekeliling. Wanita itu tersenyum pahit. Dia menggeleng perlahan.
"She's out?" soalku lagi. Tiba2 mata Puan Chan bertakung. Dia menggeleng lagi. Aku terus menghampirinya. Ada sesuatu yang tak kena."She's dead," kata2 Puan Chan membuat mataku terbeliak besar.
"What?!" soalku buat kali kedua sambil berdiri. Apa aku silap dengarkah?
"Aoi is dead, Myunghee. She's dead," Puan Chan menundukkan mukanya. Air matanya yang bertakung pecah. Aku pula terjatuh terjelopok di situ. Taehyung terus menghampiriku.
"Gwenchana?" soalnya. Air mataku menitis. Sahabat baikku!
Dah mati!?Aku hanya merenung sayu kubur Aoi. Dia pergi tanpa sempat aku ucapkan selamat tinggal sebelum dia pergi dari dunia ini. Aku menyandarkan kepala di dada Taehyung. Air mataku mula mengalir laju.
Aoi mati kerana kemalangan ketika menunggu Jackson di tempat yang mereka selalu jumpa.
<<< flashback <<<
"Ap-apa?! Myunghee lari?!" terkejut Aoi dibuatnya mendengar berita itu. Masakan Myunghee boleh lari pula! Tiba2 sahaja?
"Yes, Aoi. Dia dah lari dari rumah." ujar mak Myunghee. Tapi dia ada tinggalkan sesuatu untuk kamu di atas meja belajarnya.Perlahan-lahan aku membuka pintu bilik Myunghee. Bilik berwarna merah kelabu ini tempat main kami semasa kecil. Almari bukunya yang penuh dengan novel ku tatap. Namun terdapat satu buku yang menarik perhatianku.
Ni..bukan buku novel.
Buku diari Myunghee tahun 2012.Sunday 1/1/2012
2012. Tahun yang aku rasakan bakal jadi indah buat diriku. Mungkin Valentines Day tahun ni aku dapat confess kat Jackson tentang perasaan yang dah lama aku pendam? Harapnya begitu :)
Selama ni pun Jackson layan aku dengan cukup baik. Dia seperti memberi harapan pada aku. Semalam kitorang keluar dan dia suapkan kek untuk aku. Hatiku berbunga bunga. Berdebar pun ada! :D
Tahun ni aku mesti confess kat Jackson. MESTI!Wednesday 8/2/2012
Hari ni aku nampak Aoi confess di depan Jackson. Aoi beritahu semalam yang dia sukakan Jackson. Jadi aku suruh dia beritahu perasaan sebenarnya pada Jackson.
YOU ARE READING
I'm Yours [COMPLETE]
FanfictionKim Taehyung pelik. Dia ada ramai peminat tapi tak pernah ada gf. Persoalannya, kenapa? Myunghee, seorang perempuan desperate yang cari bf. Lagi sekali, kenapa? Untuk merungkai semua persoalan ni, anda perlu klik Read Now and save as your reading li...