chapter 19 - comic, jealous

2.1K 138 3
                                    

isnin.

"Taehyung~!" sapa Jimin di sebelahku.
"Apa cerita dengan Myunghee?" soal Jimin. Aku tiba2 mengukir senyuman tanpa sedar.
"Eh, yang kau senyum2 ni dah kenapa? Haaa, ni mesti ada pape kan? Citerlah2," Jimin mencuit2 bahuku. "Ma-mana ada aku senyum," aku memegang mukaku. Aih, boleh plak senyum tanpa sedar.
"Jangan nak tipula. Kau nampak lain harini. Dengar nama Myunghee tiba2 je senyum macam kerang busuk!" usik Jimin lagi.
"Ah....aku dengan dia dah couple la," ujarku malu2.
"Whoaaaa!" Jimin terkejut. Satu kelas pandang ke arah kitorang.
"Serious~? Woww tahniah2. Baguslah. Kesian aku tengok Myunghee. Dari hari tu lagi berusaha nakkan kau. Aku yang sedia terbuka hati ni tak nak pulak," ayat last Jimin perlahan saja nadanya. Aku menyekeh kepala Jimin. "Aku cuma tak pasti perasaan aku la. Kan aku suka Hara dulu," kataku. Jimin mengangguk faham. "Takpelah. Ermm, korang dah dating?" soal Jimin tiba2. Aku terdiam. Sejujurnya, aku tak pandai bab2 dating ni...
"Hah? Malangnya Myunghee.." ujar Jimin. Aku terus menyekeh kepalanya buat kali kedua. Eeyyy mulut dia ni kan.
"Adoi sakit lah!" Jimin menyekehku balik.
"Ingat kepala aku ni bola ke apa?" sambung Jimin sambil mengurut kepalanya.
"Tolongla aku, Jimin," rayuku. Jimin memandangku dengan muka smirk.
"Jiminnie yang handsome..sado dan digilai semua perempuan.." sambungku lagi. Terus kembang kempis hidung si Jimin.
"Okay~" laju saja dia lepas aku memujinya. Dalam hati rasa nak muntah je. Bukan setakat aku je muntah, silap2 seluruh organ badan aku yang muntah.

"Okay, yang ni. Yang ni, dan yang ni,"
Aku memandang buku setinggi gunung di tanganku. Tak sangka Jimin akan ajak aku ke tempat macam ni.
LIBRARY.
"Ji-jimin..banyak lagi ke? Tangan aku..dah lenguh ni," ujarku.
"Haa! Yang ni," Jimin meletakkan buku terakhir kemudian pusing. Dia sendiri terkejut dengan jumlah buku yang dia pilih. "Opps,"

"Buat masa sekarang kau baca tiga buku ni dulu," ujar Jimin meletakkan tiga buku di depanku.
Cara-cara nak dating. Tips dating berkesan. Pikat hati si dia.
Aku pandang Jimin. Dia mengangkat kening.
"Kalau aku baca, kau buat apa?" soalku. "Aku tunggu kau habis baca dengan tidur. Good night, Tae~" Jimin terus meletakkan kepalanya di atas meja di library itu. Kurang asam punya kawan. Suruh aku baca buku ni, dia pulak sedap tidur depan aku.
Sabar jelah!

jalan ke rumah.

"Myunghee ok ke?"
Aku diam berfikir. "Ok je. Tapi buat masa sekarang ni dia tak boleh balik rumah dia lagi," jawabku untuk pertanyaan Jimin.
"And Jackson pun ada kat Amerika sekarang ni," kataku lagi.
"Habis peperiksaan minggu depan macam mana?" soal Jimin. Aku menjungkit bahu.
"Hoi!" tiba2 sergah seseorang dari belakang. Jungkook rupanya.
"Eh kau ni. Hoi2 plak. Hyung lah!" ujar Jimin.
"Mianhe, Jimin-ah," Jungkook terus menjauhi Jimin. Jimin mengetap giginya. Maknae ni memang suka betul menyakatnya. Jungkook ketawa terkekek-kekek.

"Eo, Myunghee," terkejut dia jadinya bila Myunghee terus muncul sebaik saja dia membuka pintu. "Come!" gadis itu terus menarik tangannya untuk ke dapur. Tak menyempat2 dia nak letak beg.
"Waeyo???" soalku. Dia tersenyum lebar.
"Tadaaaa!" Myunghee menunjukkan kek di hadapannya. Mataku terbeliak.
"Wah. Kek sapa ni? Hari jadi sapa??" soalku kepada Myunghee. Dia ketawa kecil.
"Bukan hari jadi sapa2lah. Saja buat. Bosan dok rumah memanjang. Emm sini duduk," Myunghee menarik satu kerusi untuk kasi aku duduk. Mata aku pula sudah bersinar2 memandang kek di hadapanku.
"Eo, omma mana?" soalku bila rumah sunyi saja.
"Dia keluar kejap pergi bank," jawab Myunghee sambil memotong kek tersebut dan meletakkannya di atas piring.

"YUM YUM!"
Mukanya yang bersinar seperti kanak2 mendapat belon terserlah.
"Sedap ke?" soalku. Dalam hati sudah berdebar bagai nak gila.
"Tak," eksperisnya terus berubah.
Aku terkejut.
Bukan tadi...

"Haha! Sedap sangat2 la!" Taehyung menjelirkan lidahnya. Aku terus mencubit lengannya.
"Yah! Appo!" Taehyung mengusap lengannya yang sudah merah.
"Serves you right!" aku menjelirkan lidah kepadanya pula lalu ketawa kecil.
"Eo..btw. Saya ada sesuatu nak bagitahu," ujarku lalu menarik salah sebuah kerusi. Dia memandangku dengan mulutnya yang penuh dengan kek.
"Arghhsdhshsklj"
Aku mengangkat kening.
"Yah! Telan dulu la makanan tu. Saya tak faham bahasa alien awak," ujarku. Dia tersengih.
"A-apa dia?" dia menyoal kembali selepas habis menelan makanan di dalam mulut.
"Saya akan balik rumah petang ni," jawabku. Taehyung terus terhenti.
"Eo, awak pasti?" soal Taehyung. Aku mengangguk.
"Kenapa? Awak akan rindu saya ye nanti?" aku membuat muka smirk.
"Huh~ mana ada." jawab Taehyung selamba.
"Tapi..takpe ke?" sambungnya lagi.
"Don't worry. Ray dan mak cik Yui akan balik harini jugak. Lagipun minggu depan periksa," jawabku dengan senyuman.
"Kurae...tapi.."
"Tapi awak kerja kan? Arasseo. Saya boleh balik sendiri," aku memotong percakapannya.
"Bahayalah, Myunghee. Saya takkan biarkan awak pergi sorang," ujar Taehyung.
Belum sempat aku menahannya, lelaki itu sudah mencapai telefon bimbitnya dan mendail sesuatu.

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now