chapter 10 - Tae to the Hyung

2.1K 163 4
                                    

"Bagi tahu apa?"

Kami tersentak dengan soalan itu lalu terus menoleh seseorang yang berada di pintu.
"Ah..." aku menggaru kepala yang tidak gatal.

"Anneyeong, Hara. Awak buat apa kat sini?" soal Jimin untuk menukar topik. Jimin memang pandai bab2 tolong selamatkan rahsia aku ni.
"Anneyeong, Jimin. Saya datang nak jumpa Taehyung. I need his help. Saya ada ujibakat drama untuk minggu depan," ujar Hara mendekati kaunter.
"Oh...kalau macam tu tak boleh lah. Taehyung tengah kerja sekarang ni." ujar Jimin pula. Aku hanya diam. Ya, aku tengah kerja, tapi aku mahu tolong dia juga.
"Jadi apa guna awak kat sini Jimin? Tak boleh tolong dia ke?" soal Hara sambil bercekak pinggang.
"Eh, shift saya dah habis ok?" balas Jimin sambil menjeling.
"Esok tak boleh ke Hara?" soalku.
"Esok..? Ah..boleh tapi saya free masa kelas biologi saja iaitu pada waktu akhir. Kelas lain saya tak dapat skip. Jadi masa kita berlatih terhad memandangkan hujung minggu saya busy," ujar Hara. Aku memandang wajahnya yang sedih.
"Taehyung, please..." rayunya. Aku memandang Jimin, Jimin memandangku. "Apa?" soalnya. Aku memandangnya lagi.
"Fine. Saya jugak yang kena haish," Jimin mencebik. Aku tersengih sampai nampak gigi.
"Thanks, my plum buddy," bisikku di telinga Jimin.
"Yelah. Pergilah kau date sana," Jimin balas dengan nada kuat sampai Hara pun boleh dengar. Aku mengetuk kepalanya. Dia mengetuk kepala aku balik.

Aku dan Hara mengambil tempat di tempat yang agak tersembunyi. Katanya malu bila orang pandang2 diorang tengah lakonkan babak.
"Taehyung, mianheyo sebab saya daftarkan awak tanpa bagitahu," ujar Hara. Aku jadi terkejut mendengarnya.
"Jinjja?!"
"Nae..I'm so sorry. Saya tahu ianya agak sudden tapi saya tak dapat cari orang dalam kelab drama. Semuanya dah ada pasangan masing2. Sepatutnya saya dengan Mark tapi memandangkan dia di hospital jadi tak boleh buat apa." ujarnya dengan nada sedih membuat aku kesian pula dengan dia.
"Tapi..awak kan pandai berlakon. Saya ada tengok video awak kat youtube hihihi," sambungnya tapi kalini dengan nada gembira pula.
"La, malunya saya," aku menggaru kepala. Terasa panas pula pipi aku disebabkan pujiannya.
"Boleh kita start sekarang?" soal Hara. Aku mengangguk.

esoknya.

Ah mamat ni! Bila dia lambat, aku kena tunggu dia, bila aku lambat, dia tinggalkan aku. Mana dia ni?? Aku memandang jam ku. Sudah 5 minit berlalu. Dia ni nak balas dendam ke apa ni?
Tiba2 aku ternampak geng BTS tapi takda pula Taehyung bersama mereka. Aku terus menerjah mereka membuatkan J-Hope melompat ke belakang.
"Whoaaahh jinjjaro! Awak ni menakutkan betul lah," ujar J-Hope sambil mengurut dadanya. Aku ketawa besar dengan reaksinya.
"Awak cari Taehyung ke?" soal Jungkook dapat mengagak apa tujuan aku menerjah mereka. Bijak betul. Ok actually, Jungkook top 10 pelajar terpandai jugak sama dengan aku.
"Haha haah. Mana dia?" soalku dengan sisa tawa.
"Ah, dia kat atas bumbung tengah.."
"Ok thanks!" aku memotong ayat Jimin sebelum dia sempat menghabiskan ayatnya dan terus berlari ke tempat yang dikatakan.

"Aku belum habis cakap lagi kot," omel Jimin memandang Myunghee yang sudah pun menaiki tangga.
"Rindu agaknya," sukahati je si J-Hope membuat andaiannya sendiri.
"Ala melepas," Jimin mencebik.
"Eleh kau, perempuan keliling pinggang melepas apanya," Rapmonster menumbuk lengan Jimin.
"Auch, sakitlah!" Jimin mengaduh sakit. Memang la dia rapat dengan ramai perempuan kat sekolah ni tapi dia belum rapat lagi dengan Myunghee.

Sesampainya di pintu bumbung sekolah, aku melihat dari cermin kaca di pintu tersebut. Alangkah terkejutnya dengan apa yang aku lihat. Hara???
Aku terus membuka pintu tersebut. Nampaknya mereka agak terkejut dengan kehadiranku.
Hara yang sedang terbaring di lantai manakala Taehyung menongkat tangannya di sisi Hara.
"Ma..maaf..Taehyung, but we've got to go," ujarku pendek lalu terus angkat kaki dari situ. Tak mahu aku berlama-lama menyaksikan mereka berduaan lagi.

I'm Yours [COMPLETE]Where stories live. Discover now