1.BÖLÜM:TANIŞMA

67 4 1
                                    

   2019

Bakışlarımı okulun bahçesinde gezdiriyordum. Omzumdan düşen çantayı sinirle düzelttim. Tam tamına yedi kez düşmüştü. Bu sinir bozucuydu. Gülen bir ses duyunca ters bakışlarımla arkama döndüm.

"Kaç kere düştü o çantan?! " Dedi kahkaha atarak. Sonra gülen umuta baktım. Umut komik biriydi ama yersiz esprileriyle beni sinir ediyordu.

"Ama onlardan başkada arkadaşın yok"diyen iç sesimle bakışlarım tekrardan okula döndü. Derin bir nefes alarak gelen düşünceleri bırakıp içeri girdik.

Bu okula gelme nedenimiz, önceki okulumuzdaki yangından beni sorumlu tutmalarıydı. Diğerleride beni yalnız bırakmamak için benimle gelmişlerdi. " Anca beraber kanca beraber! "diyen Umut'un sesi aklıma gelince gülmeden edemedim.

Alya koluma girerek içeri girmeye başladık. Umut ve yektaysa arkamızdan geliyolardı. Bazı bakışlar bizdeydi ve içten de olsa rahatsızdım. Normalde umursayan biri değildim ama bakışları o kadar rahatsız ediciydiki sanki çıplaktım da ona bakıyolardı.

"Sağdan kızlar." diyen Yekta ya bakmadan başımı salladım. Müdür yazısını görünce hızla o yöne yürüdük. Kapıyı tıklattı Alya. İçeriden gelen "Gel!" Sesiyle içeri girdik.

Odanın ortasında durunca söze atılan ilk kişi Yektaydı. "Hocam biz yeni öğrencileriz kaydı-" Müdür Yektanın sözünü kesti.

"Tamam biliyorum. Sınıfınız 12/B"
diyerek elindeki kağıdı Yekta ya uzattı. "Hocanız dışarıda bekliyor." Yekta kağıdı alarak "İyi günler" dedi. Hepimiz hep bir ağızdan iyi günler diyerek odadan çıktık. Çıktığımız gibi burnumun dibinde biten hocayla boğazımdan tiz bir çığlık kaçarken elimi ağzıma götürdüm.

Hoca bana mahçup bir ifadeyle bakarak"Kusura bakma evladım."dedi
Başımı olumlu anlamda sallarken yürümeye başladık. Alya koluma girerken fısıldayarak konuştu.

"Şurdaki çocuk çok yakışıklıymış." dedi ve eliyle karşımızdaki sandalyede oturan çocuğu gösterdi. Bakışlarım o tarafa kayarken çocuk elindeki telefona gülümsedi. Fısıldayarak ne kadar bağırabilirsem o kadar bağırdım.

"Çocuğun sevgilisi vardır salak!" Bakışları üzgünce bana döndü. "Şu kardeşinin hiç mi sevgilisi olmasın be!" Dediği şeye gülerken yukarı çıkmaya başlamıştık.

"Ay tövbe hocam!" dedi Umut, elini Yekta nın omzuna vururken. "Vessela-
mı hiç sevmezdim ama iyiydi. Şimdi hiç ondan bahsetmeyelim."

Yekta Umut'un omzuna geçirdi."Si-"
Sözünü keserek "Kessenize siz bir sesinizi!" dedim. Yekta bana minnet dolu bir bakış atarken tekrardan Umut'un omzuna geçirdi. "Hocam görüyosunuz beni sevmiyolar! "diye bağırdı Umut.

Bu sefer ben ona vurdum. Eliyle beni gösterdi ve gözlerini irileştirdi. " Görüyomusunuz hocam?!" Gözlerimi devirdim. Alya kıkırdadı bu halimize.

Gerçekten kim beni bunların arasına aldı!

12/B yazan beyaz kapının önüne gelince durdum. Hoca kapıyı açarak içeri girince öğrenciler sıralarına dizildi. Hoca yandan bir bakış atarak masasına geçti. Bizde hocanın arkasından geldik.

"Hocam bunlar kim?!" diye bağırdı en arkadan bir çocuk. Umut gözlerini devirerek"Eben.."diye fısıldadı. Omzuna yumruk yerken ofladı ve sıralara döndü.

"Yeni arkadaşlarınız çocuklar." dedi hoca. Bakışlarım bütün sınıfta dolaştı. En arkadan bana bakan çocukla göz göze geldim. Kaşlarım çatılırken çocuk bakışlarını kaçırmadı

Gözleri yeşildi. Hemde çok yeşil. Bana yoğun bakan gözlere daha fazla bakamayarak bakışlarım Yektayı buldu. Bana bir iki saniye bakıp önüne döndü." Evet çocuklar kendinizi tanıtın. " Tam söze atılıcaktım ki Umut öne doğru bir adım atarak bu isteğimi geri postaladı

"Ben deniz Umut. " diyerek eliyle saçlarını düzeltti Umut. "Sevgili olmak isteyen yazsın. " Sınıf gülmeye başlayınca bizde katıldık. Yekta Umutu omzundan tutarak geri çekti.
"Daha okulun ilk gününden yavşaklı-
ğa devam mı?"

"Ben Alya. " dedi Alya. Utanmış olacakki hızla benim yanıma geldi. "Yekta.." dediğinde sıranın bende olduğunu biliyodum.

"Elif.."dedim. Hoca başını olumlu anlamda sallarken beni ve Alya'yı orta sıranın en arka sırasına, yekta ve Umut'u ise pencere kenarında üçüncü sıraya gönderdi. Sıraya doğru giderken bakışlarımı yeşil gözlere çevirmedim.

Hoca yazı yazmaya başlayınca çantamdan defter ve kalem çıkarıp bende yazmaya başladım...












TEHLİKELİ İŞLER(+18) Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin