✨Bab 35✨

16 1 0
                                    

HPM

Kini mereka semua berada di hadapan bilik rawatan yang menempatkan Dato' Nazri. Masing-masing diam tanpa bersuara. Masih lagi terkejut apabila dengan tiba-tiba Dato' Nazri rebah.

"Mummy minta maaf" Puan Aulia memecahkan benteng kesunyian iti dengan meminta maaf. Berkerut dahi Amanda mendengar. Kini hanya mereka berempat sahaja kerana Haikal turun ke REST CAFE'S untuk membeli minuman. 

"What?" Soal Amanda hairan namun pandanggan masih lagi tertumpu pada pintu bilik rawatan. "Kalau mummy tak datang mesti semua ni tak akan terjadi kan."Sayu Suara Puan Aulia sekarang ini.

Amanda mendengar terus mengeluh. Kini di sudah berpusing menghadap Puan Aulia atau lebih tepat ke arah mummy nya. Perlahan-lahan Amanda mencapai tangan tua itu lalu dicium lama. Terkedu Puan Aulia apabila dilakukan begitu. Dengan terketar-ketar tangan Puan Aulia mengusap atas kepala Amanda yang berlapik tudung itu.

"This is not your fault mummy" Buat pertama kali Amanda memanggilnya mummy selepas mereka bergaduh. "Mungkin ada sebab kenapa semua ni terjadi. So stop salahkan your self" Pinta AManda jujur dia katakan sakit akibat pagi tadi masih belum hilang.

Tetapi apa gunanya kalau dia marah mahupun mengamuk sekalipun benda dah terjadi. Bukannya boleh putarkan balik masa.

"Mummy minta maaf sangat-sangat dekat Feisya. Mummy tahu mummy banyak dosa dengan Feisya dan daddy. Mummy minta maaf sangat-sangat" Rayu Puan Aulia lagi sekali dengan air mata. Kini dia benar-benar ingin mulakan semula hidupnya dengan keluarga yang bahagia.

"No Feisya yang sepatutnya minta maaf dengan mummy sebab dah biadap dengan mummy tadi. Feisya tak ada niat pun, but I can't control myself. I'm sorry again" Puan Aulia mengelengkan kepala.

"Feisya tak ada salah pun dengan mummy. Memang patut pun Amanda buat macam tu tadi. Mummy yang salah. Mummy minta maaf sayang." Lagi sekali dia meminta maaf. Air mata masih lagi mengalir.

Tersenyum Amanda "I miss when you call me 'SAYANG' mummy."Jujur dia rindu akan panggilan itu. "Feisya dah lama maafkan mummy. So now stop nangis, Dah tak cantik la Datin Aulia Sofea kalau menangis macam ni kan twins?" Gurau Amanda untuk menceriakan kembali keadaan mereka. Dia menoleh kepala ke arah Nasuha dan Natasya. 

"Betul tu. So you mummy dah tak boleh nangis ok Datin Aulia Sofea" Sokong Natasya. Tersenyum dia apabila melihat mummy dan juga kakak nya sudah berbaik. "Jadi lepas ni no more 'PUAN AULIA SOFEA' yang ada sekarang ni hanyalah 'DATIN AULIA SOFEA' perh sempoi mummy" Sokong Nasuha pulak.

Dia hanya memerhati mereka sedari tadi. "Kenapa Datin pula? Puan sudah la." Katanya Hairan. "Excuse me, Sebelum ni memang puan but now you are Datin Because you are married to Dato' Nazri Ahamd. Understand Datin" Dengan panjang lebar Amanda menjelaskan.

SO START NI SAYA BAHASAKAN PUAN AULIA KEPADA DATIN AULIA

Tersenyum Datin Aulia dengan sikap anak-anaknya. "Okey-okey so now call me Datin" Mengalah Datin Aulia dengan anak-anaknya.

Mendegar balasan dari Datin Aulia mereka bertiga melapaskan tawa. Masing-masing gembira. "Can i hug you"Amanda memusingkan badannya untuk menghadap Nasuha. Dia tersenyum Lalu mendepakan tangannya Nasuha terus dengan pantas memeluk Amanda.

"Of course you can hug me because I'm your sister" Kata Amanda dengan lembut. Lalu dia memandang pula Natasya yang hanya melihat mereka tanpa berkata apa-apa. "Ehem tak nak join ke? Jangan risau tak kena bayar pun free je. Anggap je sebagai upah sebab dah berjuang habis-habisan tadi dengan kata-kata?" Soalnya mendapat jelingan dari Natasya manakala Nasuha sudah ketawa.

"Alah dia nak je tapi malu." Balas Nasuha kemudia dia memandang Natasya dengan wajah mengejek. Geram Natasya dengan adiknya. Dia terus berjalan untuk memeluk Amanda. Sampai sahaja di depan kakak mereka dia terus menarik kepala adik untuk berjauhan dari Amanda.

MRS: HAIKAL AIMANWhere stories live. Discover now