✨Bab 38 ✨

22 0 0
                                    

5 BULAN KEMUDIAN

Di sebuah kondominium mewah ada seorang gadis yang kini sedang berlawan dengan perasaannya. Dia mengeluh lelah akibat semuanya.

"Haihhh" 

"Sampai bila?" Soal seseorang yang kini bersama dengan gadis itu. Lalu gadis itu hanya mengeleng lemah untuk menjawab soalan itu.

"Sampai bila nak lari dari masalah? Boleh tak jangan jadi pengecut." Dia memandang Gadis itu dengan serius.

"Entah la. I don't know  sampai bila semua ni" Jawab gadis itu perlahan.

"Entah la? Are you serius Aimi Nadhirah!" Soalnya lagi dengan tegas. 

"Don't you miss him?" Aimi hanya diam tidak menjawab.

"I ask you, Don't you miss him Aimi Nadhirah. He's your father, your biological father. Akak tak kesian ke dekat daddy? Tolong la buang EGO tu." Soalnya dengan geram. 

"Rindu! Akak rindu sangat dengan daddy Feisya tapi akak takut untuk jumpa dia orang" Amanda mengeluh dengan dengan sikap kakaknya ini. Ego tinggi benar.

4 Bulan lepas dia datang ke kondominium milik Aimi kerana dia tahu hanya di situ tempat untuk Aimi berteduh. Hampir sebulan dia memberikan ruang kepada Aimi untuk bertenang. Namun sampai sekarang dia masih belum mampu untuk bertenang.

Hanya dia yang tahu bahawa Aimi mempunyai sebuah unit kondominium. Itu sebab mengapa dia dapat bertemu dengan kakaknya semula.

"Jangan risau sangat nanti akak balik la. Nak healing lama-lama sikit dekat sini" Gurau Aimi. Namun gurauannya hanya mendapat jelingan tajam dari adiknya.

"Ye la kau healing. Ni bukan healing tapi hilang tau tak" Marah Amanda kepada kakak nya itu. Aimi hanya ketawa gembira dapat mengusik adiknya. Mood pasang surut. Kejap marah kejap happy kejap sedih. 

"Dah le Feisya nak balik. Nak jumpa suami tercintah. Babai orang SINGLE" Kata Amanda lalu dia berjalan untuk keluar dari kondo milik kakaknya.

"Eleh tau la dah kahwin tak payah la nak show off sangat. Hormat sikit orang single ni" Balas Aimi kepada adiknya. Amanda yang berada di luar rumah dia membuka sedikit pintu lalu memanggil Aimi

"Apa kau?" Aimi menyoal dengan kasar

"Kesian eh jadi orang SINGLE ni. Nak bermanja pun susah" Sengaja dia menekan perkataan SINGLE itu kapada Aimi. Terpana Aimi mendengar kata-kata dari adiknya.

BAM!

Dengan kuat pintu itu ditutup oleh Amanda. Jika tadi dia terpana kerana kata-kata Amanda sekarang dia terkejut pula dengan pintu yang ditutup kuat oleh Si Amanda itu

Dapat dia mendegar Amanda yang sedang katawa di sebalik pintu. "TAK GUNA KAU AMANDA NAFEISYAAA!" Jerit Aimi dengan kuat. Amanda yang mendengar itu semakin kuat dia ketawa.

Setelah habis sesi bergaduhnya dengan Aimi dia terus membawa langkah untuk menuju ke keretanya. Dia memandu keretanya untuk pulang kerumah milik Dato' Nazri dan Datin Aulia.

~~~~~~~~~~

Selepas makan malam dia dan Haikal terus naik ke bilik tidur mereka. Amanda keluar dari tandas lalu mengantungkan towel yang digunakan tadi di rak yang berada di penhujung bilik itu.

"Sayang come saya nak cakap someting dengan awak" Haikal memanggil Amanda untuk datang kepadanya.

Amanda melihat Haikal lalu berjalan menuju ke suaminya yang sedang baring di atas katil "Why husband" Soalnya hairan. Dia juga berbaring di sebelah suaminya.

Dengan pantas Haikal memeluk pinggang isterinya sehingga muka tersembam di dada bidang milik suaminya. Amanda mengangkat kepalanya lalu memandang suaminya.

"Sayang nak tak kalau kita pindah dari sini?" Tanya Haikal perlahan agar tidak menguris hati isterinya. "Pindah?" Amanda memandang Suaminya dengan serius.

"Dulu kita stay sini sebab nak teman daddy. But now daddy dah ada mummy, ada Tasya ada Suha. So apa kata kita pindah baru ada privasi sikit, Actually saya ada beli rumah sebelum kita kahwin sebenarnya. Jadi boleh tak kalau kita pindah sana. Kalau awak tak nak tak pe saya boleh jual balik rumah tu" Kata Haikal kepada Amanda

Amanda tersenyum. Jujur dia katakan dia juga baru sahaja ingin menajak Haikal untuk pindah namun Haikal lebih pantas dari nya.

"Saya okey je kalau kita pindah. Awak kan dah beli rumah tu kenapa nak jual pula. Lagipun saya memang nak ajak awak pindah pun sebenarnya tapi awak lagi laju" Amanda menatap suaminya dengan senyuman yang manis. 

"Thanks sayang. I love you so much" luah Haikal lalu mencium dahi isterinya lama. "143" Amanda tersenyum melihat wajah blur milik Haikal. "Apa yang 143 ni sayang. Code apa pulak ni?" Terteleng kepala Haikal melihat isterinya.

Amanda tergelak kepada Haikal. Haikal mencebik apabila melihat Amanda yang seronok ketawakan dirinya. "Sayangggg" Meleret Haikal menyeru memanggil isterinya.

"Sorry hubby" Haikal terdiam mendengar panggilan Amanda kepadanya. "Hubby?" Amanda menganggukkan kepala. "Yes. Can i call you hubby. It's is because saya suka bila sebut hubby?" Pinta Amanda pakej dengan wajah yang comel miliknya. 

"Sure you can call me Hubby. Saya lagi suka bila sayang panggil hubby" Jawab Haikal dengan gembira.

"Now kembali pada soalan apa maksud 143 ni sayang" 

"Betul ni hubby nak tahu apa maksud nya?" Soal Amanda kepada Haikal. Melihat anggukkan Dari Haikal membuatkan Amanda tersenyum

"Maksud dia I LOVE YOU" Jelas Amanda. Berkerut Dahi Haikal mendengar penjelasan isterinya.

"WHY?" Haikal masih belum dapat menagkap maksud di sebalik nomboar 143.

"1 tu maksud dia I. 4 tu pula Love sebab ada empat huruf. 3 tu pula You sebab ada tiga huruf. So jadilah 143=I LOVE YOU. FAHAM!" Jelas Amanda dengan panjang lebar.

"ARHG SO sweet sayang" 

"Sweet kan tengok la isteri sapa" Bangga Amanda dengan  diri sendiri.

"Semestinya isteri kepada Haikal Aiman " Kini Haikal pula mendabit dada.

"Dah la nak tidur ngantuk. Hubbyyyy nak peluk." Amanda melihat suaminya. Haikal ketawa hai la sayang.

"Ni bukan tengah peluk ke sayang?" Tanya Haikal dengan tawanya. Amanda seakan tersedar memerah mukanya akibat malu.

"Dah la nak tidor bye hubby assalamualaikum" Kata Amanda perlahan.

CUP!

Amanda mencium pipi milik suaminya lalu matanya mula terpejam akibat rasa mengantuk. Haikal melihat isterinya yang tertidur itu dengan senyuman.

"Waalakumussalam. I love you so much sayang." Luah Haikal dengan perlahan. Dia dengan perlahan-lahan mengubah kedudukan mereka yang mana tadi Amanda tersembam di dadanya kini wajah isterinya berada di ceruk leher miliknya.

Dengan perlahan-lahan juga matanya memberat sebelum dia juga tertidur di sisi isterinya yang tersayang.

Bersambung

MRS: HAIKAL AIMANWhere stories live. Discover now