شوفتو انا بحبكو وبنزل علطول ازاى؟!
انتو بق حبونى واعملو فوت بق 🙂لو مالقاش تفاعل كتير بق خلاص انسو انكم تشوفو سفيان تانى 🙂
انا مش بهدد انا بقلكو بس 🔪قرائة ممتعة يا حبايب 😂🥰
صلو على من وصفنا بالمؤنسات الغاليات 💕
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كانت فاطمة تجلس على السرير تفكر بشرود كعادتها عندما تجلس وحدها منذ جائت الى هنا
كادت تذهب فى النوم لكنها سمعت صوت طرقات على الباب، لذا ارتدت اسدالها وذهبت للباب لتقف خلفه وتسأل "مين؟!"
رد الطرف الاخر بهدوء "انا صفية يا فاطمة، افتحى"
فتحت فاطمة الباب ثم ابتسمت بهدوء وقالت "اتفضلى يا صفية"
دخلت صفية واتجهت للاريكة الموضوعة فى الصالة، وتبعتها فاطمة بعدما اغلقت الباب
جلست فاطمة بجانب صفية على الاريكة حتى تحدثت صفية وقالت بدون مقدمات "مالك بقى؟!"
نظرت لها فاطمة بدهشة ثم قات بجهل مصتنع "مالى؟!"
رفعت صفية احد حاجبيها وقالت ببسمة خافتة "يا سلام؟!! على صافى يا فاطمة؟!"
ضحكت فاطمة بيأس ثم قالت "دايما عارفانى"
هزت صفية رأسها مبتسمة بهدوء ثم قالت "لما سفيان قال انه عايز يتجوزك، والكل كان فرحان وبيباركلو، انتى كان شكلك فيكي حاجة، يمكن الكل مخادش باله الا انا"
ابتسمت فاطمة بسمة حزينة راضخة للامر الواقع ثم قالت "سفيان مش طالب انه يتجوزنى بارادته يا صفية"
نظرت صفية لها بتعجب وعدم فهم لما تقصده فاطمة، فاكملت فاطمة قولها "جدو هو اللى طلب منه"
"ازاى؟! احكيلي.."
قصت فاطمة عليها كل ما سمعته من حوار سفيان وفريد وحديثها مع سفيان عندما طلبهما فريد وتركهما سوياً
انهت كلامها ثم قالت بحزن "اكيد جدو طلب منه يتجوزني علشان بيشفق عليا، عايزنى احس انى من العيلة، انا مقدرة ده بس مش عايزاه يكون على حساب حد"
صمتت صفية قليلا وهي تنظر لدموع فاطمة التى المت قلبها وبشدة، ثم قالت "طب انتى وافقتى لي؟!"
نظرت لها فاطمة بدموع ثم قالت "حسيت انى هبق قليلة الذوق، يعني جدو فريد امر سفيان انه يعمل حاجة علشانى وفى الاخر اجى انا ارفض"
قالت صفية بهدوء وحكمة "بس انتى وافقتى على حساب نفسك انتى كمان يا فاطمة "
نظرت لها فاطمة قليلا ثم قالت بتوتر "بس اناا اا"
أنت تقرأ
عائلة آل ترك
Romanceظنت ان حياتها تتوقف على وجود شخص ما.. واذا فقدته ستفقد حياتها ولن تستطيع العيش بعده.. لم تعلم ان بفقدانها ذلك الشخص.. ستحصل على عائلة كاملة.. فالانسان لا يعرف اين يكمن الخير.. 💕