Umut kırıntıları💫

2.2K 98 20
                                    

"Tesadüf seni önüme çıkarmasaydı , gene aynı şekilde, fakat her şeyden habersiz yaşayıp gidecektim. Sen bana dünyada başka türlü hayatında mevcut olduğunu,benimde bir ruhum olduğunu öğrettin..."
-SABAHATTİN ALİ-

****

-Doğu Kılıç Aslan'dan-

15 yıl öncesi
"Ya gülce bırak şu kalemimi soruyu çözemiyorum. "

"Banane benimle ilgilen öğretmenimiz kızmaz hem senin yanına o oturttu beni akıllım.
Korkma bu kadar ben varım yanında." dedi

" İçim bir rahatladı sorma.
okul çıkışı eve kadar beraber yürüyeceğiz ozaman konuşuruz. Şimdi sus da öğretmenden azar işitmeyelim." dedim sanki anladığı vardı.
Oflayarak kalemi önüme fırlattı gitti.
Ali denen çocuğun yanına oturdu.
Bu kız beni çıldırtacak ya,
kafa mı kalıyordu onunla olunca sanki onunlayken zaman nasıl geçiyor anlamıyordum.
Öğretmenime söyleyeceğim alsın yanımda uzaktan onsuzluğa dayanabiliyorum ama yanımda olunca kıyamıyorum.
Hem kıskanmazdım ozaman şuan o çocukla ne yapıyor mesela. Bir hışım yerimden kalktım.
Gülce ve Alinin oturduğu masanın önüne dikildim.

"Kalksana Gülce oradan yanıma gel, tamam seninle oynayacağım yeter ki yanımda otur."

"küstüm sana, az önce oynamıyordun banane git başımdan." Dedi omuz silkerek.

"Sen bilirsin okul çıkışı kozalak toplamayız ozaman bizde. " Dedim kozalak ince çizgisiydi. Onları toplayıp boyamayı çok seviyordu. Annesinin yokluğunda gelmediği gün kadar kozalak boyar annesine hediye ederdi. Onun için anlamı çok büyüktü.

"Kıskandın mı yoksa cicimm ne oldu ? Bende ali ile toplarım. "
Dedi Gülce damarıma basar gibi, biliyordu hemen öfkelendiğimi uğraş bakalım dimi?

"Kıskandım nolmuş kıskandıysam ? İnsanlar sevdiklerini başkalarından kıskanır kızım.Geç şu tarafa sinirlendirme beni. "
Dedim kızgınlıkla, elinden tuttum ve sıramıza sürükledim peşimden.
Büyüklerde sevdikleri için kavga edermiş, kimseyle paylaşmazlarmış, Annem öyle söylüyor.
Büyüyünce bende onun için kavga edeceğim kimseyle paylaşmayacağım. Şimdi öğretmenim kızmasın diye çok şey yapamadım.

" Doğuu,sen cidden beni seviyor musun büyüklerin birbirini sevdiği gibi o yüzden mi kıskandın beni ?"
Dedi hoşuna gitmiş gibiydi.

"Güneşim saçma saçma soru sorup durma büyüklerin nasıl sevdiğini bilmiyorum ki karşılaştırayım kendimle,yoksa sen biliyor musun ?"
Ona güneşim demek hoşuma gidiyordu.
Gülce sorduğum soruyu düşünüyor olacak ki az önce elimden aldığı kalemle sırayı düşünceli bir şekilde karalıyordu. Yaramazlık yapmadan bir dakika duramıyor. Kalemi elinden aldım.

" Düşündün mü gülce? "Dedim merakla.

"Tabii, yani babam anneme hep onu çok sevdiğini söylüyor. Oradan az çok biliyorum galiba. Aynı evde yaşıyorlar, aynı odada kalıyorlar. Bak mesela geçen gece kapı çalındı, annem açtı kapıyı babam anneme kızdı bence muhtemelen kıskanmıştı." Anne ve babasının o anlarını tekrar yaşıyor gibi sırıttı. 

" IIiimm... tamam ama ben seni şimdi büyükler gibi sevemem ki. Biz öpüşmeyiz bi kere gülce baban beni döver, Sonra anneannen terlikle kovalar. Öğretmenimde düşük not verir."
Dedim hızımı alamayıp sıralamaya devam ettim.
"Aynı evde de kalamayız akşam olunca baban merak eder seni, kızar sonra. Ben seni böyle seviyorum yaşıtlarımız gibi , Tom ve Jerry gibi olalım istiyorum. Kavga etsekte hiç küsmeyelim. Beraber boyama yapmayı, oyun oynamayı, kitap okuyamayı seviyorum. Ama bunları sadece benimle yap istiyorum. Ali olmasın,Ahmette saçını çekip canını acıtmasın istiyorum. Buyüzden yanımdan ayrılma istiyorum hep. Ama büyüdüğümüzde kimse bize karışamaz, seni öpebilirim,
Aynı evde bile kalabiliriz kii!!"

ÖKSÖKÖHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin