"Bence grubun başı sen olmalısın, Reyna."
Normalde, en güçlü temizleyici doğal olarak daireyi yönlendiren kişi olacaktı. Irene, Reyna gibi 2. sınıf bir temizleyici de oradayken neden rolü ona emanet etmek istediklerini anlayamadı.
"Ama daha fazla bilgin var, Irene! Farklı olduğunu her zaman biliyordum, özellikle de bize o gelişmiş zindan hakkında tavsiye verdiğinde. Seninle ne kadar çok konuşursam, gerçekten bilgili olduğunu o kadar çok anlıyorum."
Cynthia, Reyna'nın sözlerini tekrarladı, "Doğru. Ayrıca ben de Irene'in zindanlar ve iblisler hakkında zengin bir bilgi birikimine sahip olduğunu hissettim."
"Bu..."
"Ve sen Sör Michael'ın çiftisin," dedi Reyna. "Sadece bu bile tek başına birçok insanı grubumuza çekecek."
Cynthia devam etti, "Hizmetçilerden duyduklarıma göre, Prenses'in çevresindeki arıtıcıların çoğu mutsuz."
"Mutsuz mu?"
"Evet. Prenses daha güçlü temizleyicilerden pek bir şey istemez, ancak alt ve orta düzey temizleyicilerden üyelik aidatları şeklinde ödeme talep eder."
Cynthia daha sonra hizmetçilerden duyduğu hikayeleri anlattı.
Prensesin istediği ödeme miktar veya yüzde açısından açıkça belirtilmemişti. Genellikle ödülün bir kısmını isterdi, ancak diğer kişinin güzel bir mücevheri veya nadir metalleri varsa, her şeyi isterdi.
Doğal olarak, herkes onun taleplerinden memnun değildi, ancak kimse konuşmaya cesaret edemezdi.
Ancak şikayetlerini prensesin önünde dile getiremeyerek, şikayetlerini genellikle odalarının mahremiyetinde, özellikle çiftlerine veya benzer durumlardaki arıtıcılara dile getirirdiler.
Hizmetçiler perde arkasında homurdanmalarını duyarlardı.
"Gizlice şikayet edenler başka bir çemberin yaratılmasını umuyorlardı. Böyle bir durumda, Sör Michael katılırsa, muhtemelen birçok insan da katılır."
Irene bir an için durakladı.
"Bu düşündüğümden çok daha büyük hale geliyor."
Prenses'e sırtını dönmüş olmasına rağmen, ona aktif olarak karşı çıkmaya niyeti yoktu. Ancak kendi çevresini yaratıp başı olsaydı, bu Cecilia'nın kaledeki etkisine doğrudan bir meydan okuma olurdu.
Prensesin bu tür eylemlerde olumlu görünmesine imkan yoktu.
"Ondan mümkün olduğunca kaçınmaya çalışıyordum."
Irene, Prenses'ten geçmişte olduğu kadar korkmasa bile, yine de mümkün olduğunda onu kışkırtmaktan kaçınmayı tercih ediyordu. Kaçmak korkakça bir seçim gibi görünebilirdi, ama mantıksal olarak, sadece pratik davranıyordu.
Ama...
Irene gözlerini kapattığında, hala net bir şekilde hatırlayabiliyordu - Prenses ona ayaklarının dibinde bir böcekten başka bir şey değilmiş gibi bakıyordu.
Aniden, göğsünün derinliklerinde bir şey yerleşti.
Ondan böyle bir küçümsemeyi hak etmek için ne yapmıştı? Düşük rütbesi yüzünden miydi? Yoksa Michael'ın çifti olduğu için miydi?
Bunların hiçbiri Prenses'in onu açıkça küçümseme şeklini haklı çıkarmadı.
"Ayrıcı, şimdi ona sırtımı döndüğüme göre, muhtemelen her fırsatta benim hatamı bulacak."
Kalede yaşamasını zorlaştırırdı.
'Ve eğer benim yerime Reyna olsaydı...'
Reyna ve Felix sadece bir yıl kalede kalmayı ve bir dahaki sefere geri dönmemeyi planlıyordular. Ama bu sadece onların hayaliydi ve daha fazla zindan seferi için tekrar kaleye dönmeleri için iyi bir şansları da vardı. Bu olursa, Prenses Reyna'yı asla yalnız bırakmazdı.
"Ama grubun başı rolünü üstlenip tüm küskün okları üzerime çekersem..."
Belki gelecek yıl, eğer Reyna fikrini değiştirir ve Prenses'in çevresine katılırsa, kendini daha rahat hissedecekti.
"Her şeyin suçunu üstlenmemin bir önemi yok."
Irene zaten ayrılacağı için, tüm okları yanına almanın daha iyi olabileceğini düşündü.
Irene yukarı baktı ve oradaydılar - Reyna ve Cynthia - gergin bir şekilde ona doğru bakıyorlardı.
İşler geçmişteki gibi olsaydı, Reyna çiftini kaybeder ve şimdiye kadar ailesiyle birlikte ayrılırdı. Cynthia da sessizce kalenin bir köşesinde gizlenirdi, yüzü karanlık olurdu ve kimse onunla tek kelime etmezdi.
Ama şimdi, ikisi de Irene'e beklenti dolu yüzlerle bakıyorlardı.
Irene de değişmişti.
Daha önce, bu kaleyi hapishanesi olarak düşünerek kendini odasının köşesine kilitlerdi. Şimdi, arkadaşları diyebileceği insanlarla birlikte güneşin altında oturuyordu.
"Tamam."
Irene karar verdi.
"Hadi deneyelim."
İşte buradaydı, bunu doğru yapmak için elinden gelenin en iyisini yapmaya karar verdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Holy Night: My Husband is Definitely a Paladin (R19)
General Fiction'Bu gece, bir kez daha, onun arınmasını özledi.' *** Mutsuz bir hayatı olmuştu. Arınma gücüne sahip olmasına rağmen, Irene en düşük rütbe olarak kabul edilmiş ve bu kısa hayatında hiç kimsenin sevgisini veya kabulünü almamıştı. Son anlarında bile ya...