Günceldeyiz!
***
Doğal olarak, haber hızla yayıldı. Ya da daha doğrusu, çevredeki insanlar tanıştıkları herkese söyledi.
"Sör Michael'ın grubuna katılmamız iyi oldu. Onun tarafından eğitilmekten onur duyduk, ancak bize karşı bu kadar düşünceli olmasını da beklemiyorduk."
Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, giderek daha fazla insan Irene'nin çevresine katılmak istedi. Tabii ki, Michael'ın onlara tekrardan eşlik edip etmeyeceği belirsizdi.
Ancak kesin olan şey, birçok insanın Prenses'in çevresinden kopmak istediğiydi. Reyna ve Cynthia, bunu fark ettiklerinde, çok sevindiler ama ne yapacakları konusunda biraz bilgisizdiler.
"Bu gidişle, kaledeki en büyük çevre olacağız, değil mi?"
Bunu söyleyerek, ikisi de dökülen mektupları okudu ve düzenledi.
İlk başta, Irene, önceki hayatında olduğu gibi aynı soğukluğu bekleyerek Michael'ın yanından olabildiğince çabuk ayrılmak istedi. Ama Michael onu sevgiyle karşıladı.
Sadece bu da değil, bütün gününü hiç durmadan konuşarak geçirebileceği ve arayabileceği insanlar buldu. Ayrıca kale hizmetçileriyle yakınlaşmış ve onlardan çok fazla yardım almıştı.
Dahası, artık kale boyunca tanınıp, aranıyordu.
Irene, hızlı bir şekilde para biriktirip ayrılma hedefinden biraz sapmış olsa da, mevcut durumu hiç de kötü bulmadı. Aksine, bu yaşadığı ilk sevinçti.
Çocukken Kont'a satılmış, tecrit ve sefalet içinde yetiştirilmişti. Ancak kaleye gelmek bile bunu değiştirmemişti.
Ona nezaketle davranan insanlarla hiç bu kadar çevrili olmamıştı. Irene şimdi başkalarının iyiliğinin ne kadar bağımlılık yapabileceğini anlıyordu.
"Ayrılırsam, sessizce yalnız yaşamıma geri döneceğim."
Eğer durum buysa, belki de ... anın tadını biraz daha çıkarabilirdi.
"Irene."
Tam o sırada biri onun önünde durdu ve adını söyledi. Tanıdık bir sesti - Michael'dı.
"Sör Michael, buradasın," dedi.
Irene aceleyle tuttuğu kağıtları düzenledi ve onu selamlamak için bir adım geri attı.
Michael'ın ortaya çıkışı müzayede evindeki herkesin dikkatini çekti."Bak, bu Sör Michael."
"Çifti - 'Sonsuz Şifa' eserini elde eden, önündeki kadın mı?"
Gözler, Irene'i süpürdü ve parmaklarında durdu. Yoğun dikkatle karşı karşıya kalan Irene elini kolunun içine sakladı. Hayal kırıklığına uğramış fısıltıların sesi, insanlar nadir esere daha iyi bakamayacaklarını fark ettiklerinde yayıldı.
Keşke orada bitseydi.
"Düşündüğümden daha iyi görünüyor. Birinin yüzü ve vücudu söz konusu olduğunda Sör Michael'ın bu kadar seçici olmasını beklemiyordum."
"Bu tür bakışların, bir paladin olsa bile, onu cezbetmek için yeterli olduğunu düşünüyor musun?"
Ah.
Irene bir baş ağrısının ona doğru geldiğini hissetti.
Önceki hayatında bile sık sık böyle hakaretler duyardı. Kont'un mülkünde büyürken, zar zor yemek yer ve hayatta kalmak için mücadele ederdi. Yine de, göğsü ve kalçaları açıklanamaz bir şekilde şişmanlıyordu. Vücudu kıvrımlarını ortaya çıkarmaya başladığında, erkek hizmetçiler ona sapkın bakışlar göndermeye başladı.
Sonunda, Kont'un malikanesini ziyaret eden eski bir tüccar bile Irene'i ellerine almayı önerdi.
Bu, Irene kaleye geldiğinde bile aynıydı. Michael'ın onu nadiren gördüğü bilen kaledeki bazı şövalyeler, kendi temizleyicilerinin gözlerinden uzakta, ona pis yorumlar yapmaya başladılar.
Irene onları kesin bir şekilde reddettiğinde, rahatsız olduklarını ifade ettiler.
"Neden? Tanrı'nın Kılıcı geceleri gizlice üzerine gelip seni iyi mi hissettiriyor? Sanırım o rahip benzeri adam bile muhtemelen eteğinin altını en az bir kez kontrol etmiştir."
Güldüler ve kaba açıklamalar yaptılar. Irene onları sertçe geri püskürtürken, gözlerini vücudundan alamadılar.
Neyse ki, kale içindeki katı düzenlemeler nedeniyle, uygunsuz arzularını açıkça gösteremediler. Aksi takdirde, geceleri bir noktada birinin odaya gireceğinden emindi.
'En azından o zamanlar olduğundan daha az korkunç.'
Bu tür hakaretlerin günlük bir olay olduğu geçmişle karşılaştırıldığında, Irene şimdi ara sıra yapılan yorumları kolayca parçalayabilirdi.
"Lordum, hadi içeri girelim...Sör Michael!"
Sohbeti görmezden gelen Irene, Michael adamlara yaklaştığı zaman müzayede evine girmelerini önermek üzereydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Holy Night: My Husband is Definitely a Paladin (R19)
Художественная проза'Bu gece, bir kez daha, onun arınmasını özledi.' *** Mutsuz bir hayatı olmuştu. Arınma gücüne sahip olmasına rağmen, Irene en düşük rütbe olarak kabul edilmiş ve bu kısa hayatında hiç kimsenin sevgisini veya kabulünü almamıştı. Son anlarında bile ya...