Lily diz çökmüş Blake'i anlayamıyordu.
Boş gözleriyle, madalyon kolyenin yalnızca dış yüzeyini tarayarak fısıldadı.
"Neden? Bunu bana neden yapıyorsun?"
"Kolyeyi aç."
"Bunu yapmadan önce bana söyle."
Lily gerçekten bilmek istiyordu.
Aklı karışıktı. Blake'ten nefret etmekte haklı mıydı?
İlk kez gördüğü Blake soğuk kalpli bir insandı ama aynı zamanda iyi kalpli biriydi. Aksi takdirde bu fırtınalı günde Blake'e sarılmazdı.
"Dizlerinin üstüne çökmen benim için ne anlama gelmeli?"
Sanki Lily hayatında ilk kez bu kadar kızmıştı. Güzel olduğu için değildi. Çünkü reddedilemeyecek bir hayatı vardı.
Peki onu bu kadar kolay güldüren ve sinirlendiren neydi? Lily aşktan korktuğunu, aşktan nefret ettiğini ve kimseyi kalbine kabul etmek istemediğini söyledi.
"Yalvardım. Sayısız kez dizlerimin üstüne çöktüm." (Lily)
İkisi de bunu alaycı olarak algılamadı. Lily sessizce ona gerçeği söylüyordu.
"Çocukken sofrayı düşürdüğümde bile babama yalvarmak zorunda kalırdım. İmleçle ne değişti biliyor musun? Her zaman af dilemek zorunda kaldım. Yanlış bir şey yapmadığım halde." (Zambak)
"Evet senin benim gibi isyan etme şansın bile olmazdı. Biliyorum. Aşağı yukarı." (Blake)
"Nereden biliyorsunuz? Büyücü olduğumu bile bilmiyordun. Hiçbir şey bilmeden düzgün bir yerde yaşadın." (Zambak)
"Gerçekten biliyorum. Leydi'nin zor zamanlar geçirdiği gerçeği." (Blake)
"Burada bu kadar ısrarcı olmak zorunda mıyım?"
Lily sanki acı çekiyormuş gibi alnına bastırdı.
"Özrünüzü kabul edeceğim. Çünkü iyi tepki verdiğimi düşünmüyorum. Ama bitmesini istiyorum. Temel sorun çözülmeyecektir. Sana güvenmem için hala bir nedenim yok." (Zambak)
Sonunda Blake yavaşça Lily'ye doğru yürüdü. Blake'in iri gözleri giderek büyüdü ama korkmuyordu. Adam bu kadar dikkatliydi.
"Korkularınızın bir kısmını bildiğime sizi temin ederim. Şimdi hatırladım." (Blake)
"Neden bahsediyorsun...?" (Zambak)
"Çünkü bunu bizzat gördüm. Hayatın ne kadar zordu." (Blake)
Blake madalyon kolyeyi açtı ve ona içindeki resmi gösterdi.
Lily ilk kez uzun bir süre sonra rengi solmuş bir tablo görüyordu. Çocukluğunu hatırlamıyordu.
"Çünkü biz çok uzun zamandır arkadaşız."
Blake'in sesi kuru yüzünün aksine çok nemliydi. Pencerenin dışarısı zifiri karanlıktı, bu yüzden hiçbir şey olmamasına rağmen sağanak yağmurun ortasındaymış gibi hissediyordum.
Üstelik bu Lily'nin kalbine işleyen bir sesti.
Blake'in sözlerini anlamaya çalıştı ama söylediği hiçbir kelime birbiriyle bağlantılı değildi.
"Ben... özür dilerim ama hiç hatırlamıyorum. Peki biz...?"
"Gençken çok yakındık."
"Ama nasıl... ? Ne kadar?"
"Sanırım sana her şeyi anlatmam uzun zaman alacak. Ben de her şeyi hatırlamıyorum."
Blake sonunda ceketini çıkarıp Lily'nin omuzlarına sarmayı başardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Happy ending after divorce
Ficción históricaSosyetenin en güzel Genç Hanımı. Lily Hedwick. Talihsiz evliliğinden kaçtı ve Dük'ün derin karlı dağlardaki kalesine doğru yola çıktı. "Lütfen bu şatoda kalmama izin verin." "Bunu yapamazsınız. Peki ya onurunuz?" Blake onu sinir bozucu buluyordu. L...