33

26 7 1
                                    

Kodamandan Kurtulmak - 10

Durumun iyi olmadığını gören bölüm başkanı Shen Changqing'i bir el hareketiyle durdurdu. Konuşmayı devraldı, "Bu konu, bu basın toplantısının konusundan sapıyor. Bay Shen bu tür alakasız sorulara cevap vermeyecektir."

Shen Changqing başını sallayarak onayladı.

Bölüm başkanı bir kez daha gözleriyle onu teselli etti.

Shen Changqing'i tanıyanların gözünde, Shen Changqing herkesi memnun etmek için elinden geleni yapan, sevimli, açık ve kurnaz olmayan biriydi. En önemli nokta ise inanılmaz derecede suskun olmasıydı. Bu üç yıl içinde insanlarla çok nadiren konuşmuştu. İngilizcesi çok iyi değildi, bu yüzden konuşurken kekelemesi normal kabul ediliyordu.

İşte tam da bu yüzden, şu anda bile kimse onun art niyetli olduğundan şüphelenmiyordu, öyle ki yayını gerçek zamanlı olarak izleyen Zhou Kai bile aynı şeyi düşünüyordu.

Hatta Shen Changqing'in rahat olmayan görüntüsünün gerçekten de sevimli olacak kadar aptalca olduğunu hissederek güldü.

Bir başka muhabir agresif bir şekilde sordu, "Üç yıl kadar önce, birisi Bay Zhou ve Bayan Lily'yi birlikte alışveriş yaparken kameraya yakaladı. Daha sonra Bay Zhou sadece bir iş ilişkileri olduğunu açıkladı. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?"

Shen Changqing başını eğdi ve fısıltıyla, "Bu konuda pek net değilim." dedi.

Gereksiz hiçbir şey söylemeyerek bu soruya çok iyi cevap vermişti. Bölüm başkanının kafası rahatlamıştı.

Ancak, en az altı veya yedi kamera açısı Shen Changqing'in gözlerinden düşen tek ve mükemmel bir gözyaşını net bir şekilde yakaladı.

Shen Changqing çok yakışıklıydı ve doğuştan masum bir yüze sahipti, bu da şu anki paniklemiş ve incinmiş görüntüsünün daha da az sahte görünmesini sağlıyordu.

Hikayeyi gerçek zamanlı olarak takip edenler tarafından yapılan yorumların çoğu ona sempati duyuyordu.

"Ne biçim sorular bunlar? Biraz daha nazik olamazlar mı?"

"Tanrım, ona baskı yapmayı bırakın."

"Burada en çok incinen kişi o."

Elbette, Zhou Kai adına konuşarak onun da kötü davrandığını, her şeyin içinde olduğunu ve belki de her ikisinin de özel hayatlarında siyahlara karşı ırkçı olduğunu söyleyenler de vardı. İnsan kanından yapılmış buharda pişmiş çörekler yiyor ve sempati kazanmak için yüzeyde acınacak haldeymiş gibi davranıyor olabilirdi.

Buradan da anlaşılacağı üzere, ister içeride ister dışarıda, ister ülke içinde ister yurtdışında, hatta isterse de tamamen farklı bir dünyada olsun, anonimlik hakkı verildiği sürece herkesin öfkesi ve haklılığı her zaman özellikle bol olacaktı.

Üçüncü muhabir çok daha nazik bir tonda konuştu, "Bay Zhou size hiç benzer ırkçı görüşler ifade etti mi? Onun sözleri hakkında ne düşünüyorsunuz?"

"Daha önce bana hiç böyle bir şey söylemedi." Shen Changqing cesaretini yeniden keşfetmiş gibi görünüyordu. "Irk ayrımcılığı her koşulda yanlıştır." dedi.

O anda bölüm başkanı araya girdi, "Bu sözler Bay Zhou tarafından birkaç kadeh içkiden sonra sarhoşken sarf edildi. Sarhoşken yaptığı bu özel açıklamaları Bay Zhou'nun kişisel karakteri hakkında yorum yapmak için kullanmak son derece uygunsuzdur."

Bir muhabir hemen, "Sarhoşken mi? Bayan Lily ile sarhoşken mi? Bayan Lily konuşmasında çok ayıktı. Bay Zhou'nun görüşlerine büyük ölçüde katılıyor gibi görünüyordu, hatta Bayan Fiona hakkında kendi ırkçı yorumlarını bile yaptı. Bu durumda, Bayan Lily'nin beyaz olmayan insanlara ve bir dizi hayır kurumuna ilgi göstermesinin amacı nedir?"

Don't Pick Up Boyfriends From the Trash Bin (BL)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin