Snel pak ik mijn tas uit de gang, en loop richting mijn kamer. Eigenlijk is mijn "kamer" de opname kamer van Raoul, maar ik mag er slapen. Er staat een eenpersoonsbed, een klein nachtkastje en een kledingkast. Ik pak mijn tas en zet hem op mijn bed. Ik pak mijn kleding uit de tas, en hang het in de kast. Een donkerblauwe nike sweater, een grijze simpele hoodie en een paar shirts. Ik loop naar de spiegel en werk mijn makeup een beetje bij. Mijn wimpers opnieuw met mascara, niruwe laag concealer en nieuwe highliter. Ik zucht. Waarom zie ik er zo uit?
Ik ruim de rest van mijn spullen op, en loop de badkamer in om mijn tandenborstel neer te leggen. Ik loop terug naar mijn kamer, en hoor voetstappen op de trap. Please niet Rob. Gelukkig, het is Mat. "Kom je eten?" vraagt hij lief. "Nee dankje, ik heb niet zo'n honger." Hij komt mijn kamer in. "Kom Fien, iedereen wacht." "Ga jij maar ik heb echt geen trek." "Mhm, hoezo eet je niet." Ik word duizelig in mijn hoofd. Heeft Raoul dit verteld? Hoe weet jij dit? "Ik eet wel, waar heb je het over?" "Kom Fien." Met tegenzin neemt Mat me mee naar beneden. Ik ga naast Milo en Koen zitten. Linkstegenover me zit Rob. Hij kijkt me niet aan. Ik kijk snel weg en kijk naar Raoul. Milo geeft de pan met eten aan, en ik schep een klein beetje op. Spaghetti is altijd zo lekker hoe Raoul het maakt! Thuis deed hij dat ook altijd.
Koen kijkt mij vragend aan, maar ik besluit het te negeren.Na het eten gaan we met zijn allen naar de woonkamer, om voetbal te kijken. Nederland-Polen. Al de jongens hebben oranje kleding aan, behalve ik. Ik heb niks oranje mee. Mat zet de tv aan en vraagt aan iedereen wat ze willen drinken. "Wat wil jij Fien?" Ik ben zo duizelig, dat ik niet kan antwoorden. Ik heb het heet, en heb stekende hoofdpijn. "Fien?" "Mhm?" zeg ik. "Wat je wil drinken joh, dove." "Oh haha sorry, doe maar water." Mat loopt naar de keuken en komt terug met al het drinken. Iedereen heeft bier, maar ik hoef geen bier. Ik heb echt geen zin in alcohol.
De wedstrijd is afgelopen, en ik ben moe. "Ik ga slapen jongens, tot morgen!" zeg ik. Iedereen zegt slaaplekker behalve Rob. Tuurlijk niet. "Ik hoop dat je morgen weg bent als ik wakker word Fien." Raouk kijkt hem boos aan. "Waar slaat dit op? Egoïst." Rob negeert het. Zijn woorden galmen door mijn hoofd. Ik hoop dat je morgen weg ben als ik wakker word Fien. Haat hij me zo erg?
Ik loop naar mijn kamer en sluit de deur. De tranen prikken in mijn ogen, en ga liggen op mijn bed. Ik blijf denk ik een kwartier liggen, dan besluit ik om om te kleden. Ik trek mijn kleding uit en doe mijn pyama aan. Ik ga in mijn bed liggen en check mijn telefoon. *Papa, gemiste oproep*
No way dat ik terug ga bellen.
JE LEEST
Waarom ik?
Teen FictionFiene is 22 jaar en woont nog bij haar vader. Haar ouders zijn kort geleden gescheiden en ze is er kapot van. Raoul, haar broer, is er altijd voor fiene. Raoul en fiene zijn al sinds vroeger close met elkaar, maar Raoul is verhuisd naar casa del hut...