Ik heb heel veel dorst, dus ik besluit om naar beneden te lopen om wat te drinken. Ik probeer zacht de trap af te lopen, ander hoort Rob me. Eenmaal beneden aangekomen glip ik de keuken in, pak een glas uit de kast en maak de koelkast open. Ik pak het pak icetea, maar als ik de koelkast dicht wil doen staat Rob voor kijn neus.
"Jezus, je liet me schrikken." "Sorry." "Wat is er? Het is 4 uur s'nachts en jij loopt me te stalken ofzo." "Fien.." zegt hij en bekijkt me van top tot teen. Shit. Ik heb mijn pyama met korte mouwen aan. Hij bekijkt mijn polsen. "Wat?" Zegt hij. "Fien?" Ik word duizelig en reageer niet. "Fien, reageer verdomme."
Hij komt dichterbij en pakt mijn pols. "Au, laat me los." "Wat is dit?" Ik probeer me los te maken uit zijn houding, maar het lukt niet. "Laat me los Rob." "Nee, jij vertelt me nu wat hier aan de hand is." "Fuck jou.""Fien, vertel het, nu." Zegt hij. Ik kijk naar de grond en bijt op mijn lip. "Fien, ik hou van je." "Je kan niet van mij houden." "Wat? Wie zegt dat?" "Eerst zoen je me, en die ochtend daarna lig je met een ander in bed!" Zeg in boos. Ik maak me los uit zijn beweging en ren de keuken uit, de gang in. Ik doe mijn schoenen en jas aan, doe mijn telefoon in mijn zak en draai de deur open. Rob komt de gang in gerend. "Fien, niet weglopen, kom op." Ik negeer hem en doe de deur met een klap dicht. Ik ren zover weg van het huis, geen idee waar naartoe.
Ik kan niet met hem praten. Ik hou van hem, maar ik haat hem. Wat moet ik doen? Na een tijdje lopen loopt de weg dood, en ik kan naar links of rechts. Ik besluit om rechts te gaan, en loop de dijk op. Na een tijdje lopen ga ik op een bankje zitten en pak mijn telefoon.
Robbie van de graaf, 17 gemiste oproepen.Fuck jou, denk ik en ik vul het nummer in van Timo. Na 1 keer bellen neemt hij niet op, maar na de 2de keer wel. "Hey, moet je niet slapen?" "Mag ik naar jou, alsjeblieft?" Huh, waar ben je dan?" "Ik heb geen idee, ik stuur mijn locatie." "Mhm, is goed. Ik kom je ophalen met de scooter." Ik antwoord niet en hang op. Ik open whatsapp en typ naar Robbie: Laat me met rust, vertel wat je net heb gezien niet aan de jongens en vooral niet aan Raoul.
Verstuurd. Hij leest het gelijk. Hij is aan het typen.
Robbie van de graaf: Fien, kom aub nu naar huis. Het is donker, het regent en je weet niet waar je bent. Stuur je locatie, ik kom je ophalen. Zit al in de auto. Ik vertel niks tegen de jongens, maar alleen als je nu naar huis komt.
Ik bel Timo. Hij neemt op.
JE LEEST
Waarom ik?
Teen FictionFiene is 22 jaar en woont nog bij haar vader. Haar ouders zijn kort geleden gescheiden en ze is er kapot van. Raoul, haar broer, is er altijd voor fiene. Raoul en fiene zijn al sinds vroeger close met elkaar, maar Raoul is verhuisd naar casa del hut...