Hoofdstuk 35

104 3 5
                                    

Matthy en ik hebben nog een beetje gepraat, maar matthy zag iemand die hij kende, dus hij ging weer weg. Ik zit een beetje op mijn telefoon te scrollen, totdat ik getik op mijn schouders voel. Ik draai me om en zie een onbekende jongen. Hij heeft donkerblond haar, donkerbruine ogen, en heeft een lieve lach. "Hey, jou ken ik niet?" Zegt hij. Hij heeft een zware stem. "Ik ben Fiene, het zusje van Raoul." "Aha, woon je hier?" "Nee, ik ben hier in het weekend om te slapen." "Ooh haha. Ik ben Finn trouwens. Leuke outfit heb je." Dit doet me denken aan Robbie. "Dankje." Zeg ik ongemakkelijk. Om me heen zoek ik naar Rob. Ik kan hem niet vinden. "Was jij niet die ene chick van Timo?" Aha, weer zo'n iemand dus. Ik knik. Hij moet lachen. "Grappig he." Zeg ik sarcastisch. "Sorry, zo bedoelde ik het niet." Ik duw hem zacht weg en loop weg. Ik ga Rob zoeken, ik heb hem nodig. Ik hoor dat Finn me volgt, maar ik negeer het. Ik kan Robbie niet vinden, dus ga aan het kookeiland zitten op de stoel. Finn komt naast me zitten. "En, heb jij toevallig een vriend?" Wat is dit nou weer voor vraag, ik ken hem 2 minuten. "Nee." Zeg ik droog. Ineens loopt hij weg. Een paar minuten later komt hij terug met 4 shots wodka. Moet ik dit wel doen? Ik heb al besy veel gedronken, straks gaat het weer fout. Fuck it, iedereen is dronken, straks moet ik weer de moeder uithangen. "Hier." Zegt Finn en hij geeft me 2 shots. Achter elkaar drinkt hij ze op. Ik doe precies hetzelfde, ik wil niet achterlopen. "Ik ga nieuwe halen." Ik negeer hem. Mijn hoofd draait zich en ik kan niet scherp kijken. Lekker dan, aan het begin van de avond. Finn komt al snel terug en geeft de shotjes weer aan mij. We drinken ze allebei op en ik zeg zacht tegen hem. "Ik denk dat ik moet gaan, sorry. Was leuk." "Nee, jij gaat nergens heen." Wat? Hij komt dichterbij staan. "Niet doen, ga van me af." Zeg ik. Ik ruik de wodka geur uit zijn mond komen. Ik duw hem weg. Hij blijft stilstaan. "Rot op." Hij zet nog een stap vooruit. "k@nker op." Zeg ik boos. Alles gaat ineens heel snel. Ik zie Milo Finn van me af duwen, en zie dat Finn op de grond ligt. Hij blijft stil liggen. Milo draait zich om naar mij. "Gaat het?" Vraagt hij en hij komt een stap dichterbij. Ik knik. "Ja, wat een vage gast." Milo haalt een plukje haar van mijn gezicht af en doet het achter mijn oor. "Dankje." Zeg ik en hij knikt langzaam, terwijl hij naar Finn kijkt. Ik zie in zijn ogen iets speciaals, waarschijnlijk omdat hij nu al heefr gedronken. Opeens bedenk ik dat ik zijn cadeautje mog heb. "Milo, wacht hier." Voordat hij kan reageren pak ik het cadeautje en loop weer naar hem toe. Ik geef het aan hem en hij maakt het gelijk open. "Dankje fiene." Hij geeft me een knuffel. "Niet te dronken worden he." Zeg ik lachend. "Nee, komt goed." Zegt hij lacherig terug. Opeens voel ik zijn hand op mijn heup, en in zijn andere hand heeft hij een glas bier. Achter Milo zie ik Finn langzaam bijkomen. "Miel." Zeg ik. Hij kijkt me aan terwijl hij zijn lippen likt. "Kijk." Zeg ik en knik met mijn hoofd in de richting van Finn. Hij haalt zijn hand van mijn heup en zet zijn biertje op de keukentafel. Hij tilt Finn op van de grond en fluistert iets in zijn oor. Ik kan het niey horen. Finn kijkt Milo geschokt aan en wil weglopen, maar Milo hoid hem tegen. "Begrepen?" Zegt hij streng. Finn knikt snel en Milo laat hem los. Finn rent zo snel als hij kan naar buiten en ik hoor de deur met een klap dichtgaan. "Oprecht, dankje." Zeg ik tegen Milo. Hij pakt zijn biertje en komt naast me staan. "Ik heb zo iets leuks te melden. Straks gaat iedereen weg en dan rowp ik je wel effe erbij. Ik begin nu vast met mensen wegsturen." Ik ben verbaasd. Duurt het feestje dan al zo lang? Het zal wel. Ik voel mijn hoofd tintelen, zoveel heb ik gedronken. Wat er daarna is gebeurd weet ik niet meer. Ik weet alleen nog dat Milo iedereen heeft weggestuurd, en dat ik nu op de bank zit. Al de andere jongens lachen zich helemaal kapot. Ik heb geen idee waarom. "JONGENS, GOED NIEUWS!" Schreeuwt Milo terwijl binnenkomt.

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu