"Fien, ik ga nu op de scooter." "Laat maar, ik ben okè. Dankjewel." Ik hang op. Ik bel Rob en hij neemt op. "Waar ben je Fien? Ben je okè?" "Hoezo boeit dat je? Ik heb mijn locatie gestuurd." Ik hang op en blijf op het bankje zitten. Een paar minuteb later hoor ik de auto van Rob. Hij stapt uit. Hij heeft een grijze joggingsbroek van Nike aan, en een zwart shirt.
Hij loopt de dijk op en ik draai mijn gezicht naar het water. "Fien, wil je nooit meer zoiets doen?" Ik reageer niet en heb een brok in mijn keel. "Ik vertel het niet aan die andere jongens, echt niet." "Waarom maakt het je nu wel uit? Altijd als ik bij jullie thuis ben doe je boos, geïrriteerd of iets anders. Jezus, je haat me en nu doe je alsof het je boeit." Hij blijft een tijdje stil. Hij blijft voor me staan terwijl ik op het bankje zit.
Ik kijk naar de grond. Hij komt naast me zitten. "Ik weet niet wat ik moet zeggen. Je bent anders dan die andere meiden." "Wat?" "Nou gewoon." Ik snap het niet meer. "Waarom zoende je me en lig je die ochtend daarna met een meisje in bed?" "Ik wou dat jij dat meisje was Fien. Ik wil niemand anders. Ik wil jou. En dat meen ik, geen grap."ROB VIND MIJ LEUK!? Mijn hoofd draait. "Ik weet niet wat ik moet zeggen Rob." "Kom, we gaan naar de auto." Hij staat op en pakt mijn hand, maar ik maak me los uit zijn beweging. Meende hij dat oprecht? Of maakte hij een grapje? Het zou me niks verbazen, hij doet altijd zo.
Hij is jaloers, als ik iets doe met een ander. Soms is hij lief maar soms is hij zo irritant. Dan haat ik hem. Maar altijd heb ik een zwak voor hem. Soms hebben we ruzie, maar dan ineens is het weer goed tussen ons. We lopen de dijk af en gaan in de auto zitten. Als we thuis aangekomen zijn en de deur in lopen, kijk ik hem aan. "Sorry." Zeg ik. "Huh?" Nu moet ik het wel zeggen.
"Ik spreek Timo nog, we hebben vorige week afgesproken." "Ik wist het." "Hoe?" "Nou gewoon, jullie bellen bijna elke avond." Zegt hij boos. "Rob, sorry." "Het zal wel." "Jij ligt ook opeens met een ander in bed he?" Hij kijkt me geshockeerd aan. Hij bijt op zijn lip en loopt de woonkamer in. Ik achtervolg hem, nadat ik mijn schoenen heb uitgedaan. Snel check ik mijn telefoon. 05:38. "Rob, wacht nou." Shit, hij is weer geïrriteerd. Ik achtervolg hem de keuken in, en hij zet mijn glas van net in de afwasmachine.
"Ik ga slapen, tot morgen." "Mhm."
JE LEEST
Waarom ik?
Teen FictionFiene is 22 jaar en woont nog bij haar vader. Haar ouders zijn kort geleden gescheiden en ze is er kapot van. Raoul, haar broer, is er altijd voor fiene. Raoul en fiene zijn al sinds vroeger close met elkaar, maar Raoul is verhuisd naar casa del hut...