Ik fiets baar mijn werk en begin mijn shift. Ohnee, daar loopt Isa. Isa is mijn grootste vijand. We haatte elkaar vroeger al, maar nu nog meer. Ze is populair, highclass, draagt veel makeup en heeft altijd designer kleding aan. Ze kijkt me hc aan, maar ik kijk niet terug. Na een paar uur werken ben ik er klaar mee. Het is ook al 22:49. Mijn shift stopt om 23:00. Ik sluit mijn computer af en wil naar buiten lopen, als Isa ineens voor me staat.
"Ben je net weer lekker afgezet door je broertje?" Zegt ze lacherig. "Rot op Isa, niemand heeft hier zin in." "Hoe gaat het met die Matthy, hoezo wil hij mijn nummer niet?" "Gaat je niks aan, hij wil je niet, klaar." "Hij wil me wel, maar hij wil het alleen niet toegeven." "Nee Isa, hij wil je niet. Ga weg, ik wil naar huis." Zeg ik bot en ik duw haar van me af.
Ik pak mijn fiets en rijd naar huis in het donker. Ik haat alleen fietsen, en vooral in het donker. Gelukkig ben ik snel thuis. Ik parkeer mijn fiets in de schuur en doe de achterdeur open. Mijn vader zit op de bank. Shit, hij word boos. Ik loop naar binnen. "Waar was jij?" "Ook hoi." "Waar was jij?" "Bij Raoul." Hij staat op. Nee. Hij stapt op me af. "IK HEB JE VERDOMME 17 KEER GEBELD. WAAROM NEEM JE NIET OP DAN?!"
"Sorry, was bezig." "BEZIG? MET WAT?" "Laat me gewoon." Zeg ik. Dat had ik beter niet kunnen zeggen.Hij pakt mijn pols hard vast en slaat me hard op mijn arm. "SINDS MAMA OVERLEDEN IS, KAN JE ALLEEN MAAR ZUIPEN EN MIJ SLAAN. IK WIL HIER NIET MEER ZIJN. JE MAAKT MIJN HELE LEVEN KAPOT, IK ZIT HELEMAAL ONDER DE BLAUWE PLEKKEN, IK WIL DIT NIET MEER." Zeg ik en ik ren naar boven. Mijn moeder is 2 jaar geleden gestorven in een auto ongeluk. Mijn vader zat er naast en overleefde het. Maar sinds mijn moeder is overleden, zuipt hij alleen maar. Ik klik mijn kamerdeur op slot en kijk mezelf aan in de spiegel.
Op mijn arm zit een blauwe plek, mijn polsen hebben littekens en zijn rood. Ik plof neer op bed in tranen. Waarom ik? Jezus. Ik kan alleen maar aan Rob denken. Waarom doet hij me dit aan? Speelt hij een spel met me? Ik val in slaap.
JE LEEST
Waarom ik?
Teen FictionFiene is 22 jaar en woont nog bij haar vader. Haar ouders zijn kort geleden gescheiden en ze is er kapot van. Raoul, haar broer, is er altijd voor fiene. Raoul en fiene zijn al sinds vroeger close met elkaar, maar Raoul is verhuisd naar casa del hut...