Rob en ik hebben nog een tijdje geappt, maar zijn daarna allebei gaan slapen. Ik word wakker door het getik op het raam. Waarom regent het altijd zo hard in dit land? De jongens zouden vandaag vroeg weggaan, zouden ze al weg zijn? Ik pak mijn telefoon en zie dat het al laat is. Die zijn al weg dus. Ik besluit om me aan te kleden en loop de trap af. De jongens zijn weg. Ik maak even snel wat te eten. Ik pak een bord en pak een pak met de crackers. Ik haal 2 crackers uit de verpakking en leg ze op mijn bord. Plotsling hoor ik iemand de trap af komen. Ik loop de keuken uit richting de trap, en zie Milo beneden de trap staan. "Milo? Wat doe jij hier?" "Ik voel me slecht man." Zeg hij en hij vrijft in zijn ogen. "Wat heb je op je arm?" Vraagt hij. Ik voel dat alle kleur in mijn wangen vertekt. "Fien?" Hij zet een stap dichterbij. Nee shit. "Fiene, vertel me wat er op je arm zit." "Niet doen Milo." "Fien wtf?!" Hij stapt op me af en pakt mijn hand. "Niet doen." Zeg ik boos en ruk mezelf los. "Fien, rustig. Kom mee." Zegt hij en loopt de woonkamer in. Ik volg hem stilletjes en hij gaat zitten aan de tafel. Ik ga tegenover hem zitten. "Wat is er aan de hand." "Niks." "Vertel het nou maar." "Je had het de vorige keer toch ook al gezien." Hij blijft stil. "Ik moet wat vertellen." Zegt hij na een tijdje. Ik knik. "Vertel maar." "Oké, dus.. jij en Rob zijn de laatste tijd.. Ja hoe zeg je dat? Iets closer dan eerst. Maar.. is Rob de reden dat je jezelf heb pijn gedaan?" "Uh.." "Ik wist het." "Milo.." "Rob heeft een vriendin. Oké?" "WAT?" "Dat meisje waar hij toen seks mee had, is zijn vriendin." Ik kan geen woord uitbrengen. Er springen tranen in mijn ogen. Dit kan niet waar zijn. Mijn hoofd draait. Ik sta op. "Maak je een fucking grap?" "Fien, waarom zou ik hier een grap over maken?" Hij staat nu ook op. "Hoezo deed hij dan.." ik kan mijn zin niet afmaken. "Sstt." Zegt Milo en hij komt dichterbij. Hij neemt me in zijn armen en ik barst in tranen uit. "We hebben gezoend, vaker dan 1 keer zelfs. Hoezo zou hij dan.." "Ik weet het, ik weet het." Hij haalt zijn hand door mijn haar en drukt een kus op mijn voorhoofd. "Hij is een lul, je verdient dat niet. Maar.. is hij de reden dat jij jezelf pijn deed?" "Je snapt het niet Milo. Ik hou van hem.. en toen lag hij met een ander meisje.." "Daarom wou ik met je praten. Het is beter dat je het nu weet, in plaats van over een paar maanden." "Ik hou van hem." Zeg ik en Milo houd me nogsteeds vast. "Ik weet het, maar je moet hem loslaten." "Dat kan ik niet."
JE LEEST
Waarom ik?
Teen FictionFiene is 22 jaar en woont nog bij haar vader. Haar ouders zijn kort geleden gescheiden en ze is er kapot van. Raoul, haar broer, is er altijd voor fiene. Raoul en fiene zijn al sinds vroeger close met elkaar, maar Raoul is verhuisd naar casa del hut...