Hoofdstuk 12

135 1 0
                                    

Ik spring van het kookeiland af, en fluister in Rob zijn oor: "Sorry." Ik loop de keuken uit en kom in de gamg Koen tegen. "Wat waren jullie aan het doen? Ik heb Rob al 4 keer gebeld maar hij neemt niet op." "Geen idee waar hij is, sorry." Ik loop langs Koen en loop de trap op. Eenmaal in mijn kamer aangekomen plof ik op bed. Ik vind Rob leuk. Dit kan niet. Maar het gevoel is te sterk.

Even later hoor ik Rob en Koen samen de trap op komen, en ze lopen allebei naar hun kamer. Mijn gedachten liggen steeds bij Robbie. Ik loop mijn kamer uit, de badkamer in. Ik doe de deur open en opeens staat Rob daar. Hij kijkt zichzelf wazig aan in de spiegel. Is hij dronken? Hij kijkt mij niet aan en ik pak mijn tandenborstel. Rob staat nogsteeds zichzelf aan te kijken in de spiegel. "Gaat het?" Vraag ik. "Gaat prima, ben moe. Later." Weer zo droog. Maar die zoen van net, wat vetekende dat dan? Vind hij me leuk? Met die gedachte poets ik mijn tanden en spoel de tandenborstel af.

Ik loop mijn kamer weer in en check een beetje mijn socials. Morgen moet ik weer werken. Ik wil niet. Maar ik moet, dan kan ik weer uitkijken naar vrijdag. Ik val al snel in slaap, maar word vroeg weer wakker. 07:13. Ik hoor gekreun. Wtf!?

Ik stap mijn bed uit en loop langs de kamer van Mat. Niks. Langs de kamer van Koen. Ook niks. Nee nee, alsjblieft niet. Ik hoor gekreun uit de kamer van Rob. Langzaam doe ik de deur open op een kiertje en kijk naar binnen. En ja hoor, Rob ligt op een meisje, met zijn dekbed over zich heen. Het meisje ziet mij. "Hey, ga eens weg joh!" Zegt ze boos. Ik kan niet bewegen. Stijf blijf ik stilstaan. "Rot op joh, domme hoer." Schreeuwt Rob.

Tranen springen in mijn ogen. Ik loop snel mijn kamer in, en gooi de deur dicht. Ik doe de deur op slot. Betekende die zoen gister dan echt niks?

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu