Hoofdstuk9

155 4 0
                                    

Als ik naar beneden loop, hoor ik niks. Ik loop de woonkamer in, maar niemand zit er. Het zal wel. Ik ben te moe om na te denken. Ik loop naar de keuken om wat te eten te pakken, en dan hoor ik de deur opengaan. Het is Rob. Hij heeft een strak shirt aan, waardoor je zijn spieren ziet. Ik kan mn ogen niet van hem afhouden en bijt op mijn lip. Verder heeft hij een nike sportbroek aan, en witte airforce sneakers. Hij kijkt mij met een uitdagende blik aan, en glipt langs me de keuken in. Hij pakt snel wat drinken, en hij blijft me aankijken. "Heb ik iets van je aan ofzo?" vraag ik. "Nee hoor. Heb je een flinke kater Fien?"zegt hij lacherig. "Haha, heel leuk." "Grapje." zegt hij en hij loopt richting de keukendeur. Ik denk dat hij weg is, maar als ik me omdraai staat hij vlak voor mijn neus.

"Je mag niks doen met die Timo, begrepen?" Ik kijk naar beneden. "Begrepen?" "Ja." "Mhm, als ik erachter kom hé, heeft hij grote problemen. Maar ik ga naar de gym. Zie je later." Snel draait hij zich om en loopt de keuken uit. Langzaam dringt er iets tot me door. Rob heeft wel wat. Iets mysterieus, maar dat vind ik juist leuk. Eigenlijk wil ik dit niet, maar het gevoel is te sterk.

*PING*
Timo: Hey Fien, Timo hier. Gisteravond was leuk😉. Heb je vanmiddag wat te doen?
Ik grijns, en typ terug: "Hey Timo, nee vanmiddag niks te doen."
"Mooi zo, zullen we naar de stad?"
"Is goed, 2 uur bij de ijssalon. Komt dat goed uit voor jou?"
"Tuurlijk, heb er zin in x."
Timo zorgt voor afleiding van Rob. Ik kijk naar de tijd en zie dat het 12:47 is. Ik loop naar boven om me klaar te maken. Een basic shirt van nike en een donkere baggy spijkerbroek, prima outfit. Ik doe wat make-up op mijn gezicht en borstel mijn lange, stijle haar. Ik loop naar de kamer van Raoul en zie dat hij in bed ligt. "Raoul?" "Mhmmm?" "Kan je me zo wegbrengen, pleaaase?" vraag ik lief. "Kom er zo aan." zegt hij.

Als Raoul eindelijk beneden is, lopen we naar de deur. Rob is nog steeds niet terug. Gelukkig, straks gaat hij zich er weer mee bemoeien. Raoul doet de voordeur open en ik loop naar de auto. Raoul roept nog iets naar boven en komt er ook aan. "Waar moet je heen eigenlijk?" "Naar de ijssalon in de stad." "Met wie ga je?" Shit, Raoul mag ook niet weten dat ik met Timo ga. "Oh uh met Nina." "Wie is Nina?" "Oude vriendin van me." "Mhm, oke dan. Hoelaat moet ik je weer ophalen?" "Kan je hier rond een uurtje of 6 weer zijn?" "Is goed, veel plezier!" zegt hij lief en drukt een kusje op mijn wang.

Ik stap uit en loop richting het bankje naast de ijssalon. Ik vis mijn telefoon uit mijn zak en checl de tijd. 14:02. Prima optijd, toch? Timo zal zo vast komen. "Hey." onderbreekt iemand mijn gedachten. "Hey Timo." zeg ik en ik sta op. Hij heeft een grijs vest aan van Ralph lauren, en een baggy spijkerbroek. Hij draagt adidas campus, en ziet en mooi uit. "Je ziet er cute uit vandaag." zegt Timo lief en pakt mijn hand. "Thanks, jij ook." "Zullen we naar het parkje lopen? Ik heb daar een leuke plek om te zitten." "Jaa, letsgo!"

We lopen richting het parkje en praten een tijdje. Ik merk dat ik het koud begin te krijgen, en ik ril. "Hier, neem mijn vest. Je hebt het koud he?" "Dankje Timo, dat is lief van je." zeg ik en ik trek het vest aan. "Wat ga je morgen doen eigenlijk?" "Niks, beetje chillen. Die dag erna moet ik weer werken." "Aha." "Jij?" "Moet werken, echt geen zin in." "Snap ik, ik heb ook nooit zin om te werken." We lopen in het parkje naar de plek wat Timo heeft gezegd. Het is een bankje, naast een pad, met heel mooi uitzicht op de stad. Ik check snel mijn telefoon, maar niemand heeft geappt. Gelukkig.

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu