Hoofdstuk 27

124 0 0
                                    

Ik duw Rob zacht van me af. "Wat doe je?" Vraagt hij. "Sst." Zeg ik en ik leg mijn vinger op zijn lippen. Ik kijk de deur uit, en zie niks. Ik laat Rob los en loop de badkamer uit, en loop de slaapkamer in. Milo staat daar, in de deuropening. "Milo!" Zeg ik en ik ren op hem af. "Fien, waar was je nou? Ik was zo bezorgd." "Sorry.." Ik kan mijn zin niet afmaken want Rob komt de badkamer uitgelopen. "Wat doen jullie samen?" "Uhh.." "Ik heb Fien net opgehaald, en leg spullen klaar zodat ze kan douchen." "Aha." "Sorry Miel." Zeg ik. "Kom Milo, zullen we naar beneden?" "Ja, tuurlijk. Doei Fien, tot morgen." "Doei Miel." Ze lopen de slaapkamer uit en Rob kinkt achter zich. Ik heb oogcontact en hij knipoogt. Ik lach en loop de badkamer weer in. Ik loop de douche in en zet hem aan. Ik leg mijn telefoon op de plank en zet muziek aan. Ik zet de douche aan en was mijn haar. Als ik klaar ben droog ik me af en loop Rob zijn kamer uit, mijn kamer in. Ik open mijn kastdeur en pak een grijze joggingsbroek, en een zwarte trui. Ik pak de borstel van mijn bureau en kam mijn haar. In de spiegel kijk ik mezelf aan, en scrunch mijn haar. Ik blijf een tijdje in de spiegel kijken naar mezelf, en dan hoor ik iemand de trap op lopen. Ik doe zacht mijn deur open om te kijken wie het is, en kijk recht in Milo zijn ogen. "Hey." Zegt hij. "Hey." Zeg ik en ik doe mijn slaapkamer deur open. "Wat ga je doen?" Vraag ik. "Slapen, ik ben kaulo moe. Jij?" "Ik ga ook zo slapen, ben ook moe." "Aha, nou, slaaplekker dan." Zegt Milo en hij knipoogt. "Ja, dankje. Jij ook." Zeg ik. Ik kijk naar Milo hoe hij zijn slaapkamer in loopt, en loop mijn slaapkamer uit. Ik loop via Rob zijn slaapkamer Robs badkamer in, om mijn telefoon te pakken. Ik blijf in de badkamer staan om mijn telefoon te checken, maar ik hoor een geluid. Verschrikt kijk ik op en zie Robbie achter me staan. "Hey Fien." Zegt hij. "Hey." Zeg ik. Hij staat in de deuropening van de badkamer, mij aan te staren. "Heb ik iets van je aan Rob?" Vraag ik. "Uh.. nee. Nee." "Mhm." Ik loop langs hem de badkamer uit, de gang op. Ik loop mijn slaapkamer in, en ga op bed liggen. Ik check mijn telefoon en zie dat ik 2 berichtjes heb.
Papa: Ben de komende 2 maanden niet thuis.
Tuurlijk, zo droog. Geen woord waarover het gaat. Gewoon dit. Fuck him. Het volgende berichtje is van Timo. Mijn maag kantelt als ik zijn naam lees.
Timo: Wnr krijg ik me vest terug?
Ik antwoord niet, geen idee wat ik zou moeten sturen. In dat vest kan hij stikken, dat sowieso.
Ik check mijn insta, en zie dat een paar influencers nieuwe posts hebben. Niks boeiends. Ik klik mijn telefoon uit en sluit mijn ogen. Ik val in slaap, maar word weer wakker midden in de nacht. Ik pak mijn telefoon van mijn nachtkastje en lees een verassend berichtje.
Robbie van de graaf: Ben je ook wakker?
16 minuten geleden verstuurd.
"Ja." Typ ik terug.
Rob: Hoezo ben je zo laat nog wakker?
                         Ik: Geen idee, werd opeens wakker.
Rob: Aha. Ben je net gelijk gaan slapen?
                                       Ik: Ja, was kapot moe haha.

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu