Hoofdstuk 30

116 2 0
                                    

Koen en ik lopen we woonkamer in en zien dat Rob alles aan het schoonmaken is. Koen kijkt mij lachend aan. Raoul is nergens te bekennen. "Waar is Roel?" Vraag ik. "Boodschappen voor morgen." Zegt Rob. Koen, Matthy en Milo zitten in de woonkamer op de bank. Ik ga aan de tafel zitten en pak mijn telefoon. "Wat doe je?" Vraagt Rob. Ik negeer hem. Ik ga hem de hele tijd negeren, totdat hij iets doet. Hij is nogsteeds bezig met schoonmaken. "Milo, kom eens!" Roep ik. Binnen no time komt Milo naast me zitten. Rob kijkt ons raar aan. "Je weet wat we hebben afgesproken." Fluister ik zacht in zijn oor. Hij knikt. Hij schuift zijn stoel heel dicht naast de mijne. "Gaan we straks nog samen die film kijken, wat je net zei?" Vraagt Milo. Rob kijkt boos mijn kant op. "Ja, is goed. Vanavond kom ik dan naar jou, is dat oké?" "Tuurlijk." Hij lacht. "Of die serie, wat je zei." "Die duurt superlang hé." "Maakt niet uit toch? We hebben de tijd." "Ja, dat is waar. Hoelaat wil je dat ik naar jou kom?" "Doe maar iets van 10 uur ofzoiets? Ik ga eerst nog een drankje doen met de boys." "Ja, dat is goed." Zeg ik. Milo haalt zijn hand door mijn haar. Hij lacht, en ik lach terug. Ik voel Rob zijn ogen branden in mijn rug. Ik en Milo praten nog een tijdje, en dan gaat Milo weer weg. Hij gaat naast Matthy en Koen zitten op de bank. Ik sta ook op om naar de keuken te gaan, maar ik word tegengehouden. Rob pakt mijn pols stevig vast. "Laat me los." Zeg ik. "Wtf moet je met Milo!?" Zijn ogen zijn vurig. "We zijn gewoon vrienden, doe is rustig." Zeg ik geïrriteerd en rol met mijn ogen. "Als hij jou aanraakt he, dan-." "Wat als hij me aanraakt, wat? Alsof jou dat boeit? Je hebt een fucking vriendin Rob!" Schreeuw ik. Hij laat mijn hand los. "Wat? Hoe weet je dit?" "Het gaat je geen ene fuck aan. Laat me met rust, oprecht. Je doet overprotective terwijl je een vriendin heb, beetje raar vind je niet?" Zeg ik en ik loop boos weg. "Fiene wacht nou." Roept Rob nog maar ik ben al weg. Ik loop de trap af en ga mijn kamer in. Ik ga vanavond sowieso naar Milo. 100%. Het is al 9 uur, over een uurtje ga ik al.
PING
Robbie van de graaf: Fien, kan ik je snel spreken aub?
Ik twijfel wat ik zal sturen.
"Wat?" Typ ik. Hij heeft het gelezen. Opeens gaat de deur van mijn kamer open, en verschrikt kijk ik op. "Fien sorry." Zegt Rob. "Rot op." Zeg ik boos. Hij blijft in de deuropening staan. Ik sta op en wil hem slaan, maar ik kan het niet.
ROBBIES POV:
Ik wil niet dat ze met Milo gaat. Ik maak hem af. Ik moet haar tegenhouden, zo boos heb ik haar nog nooit gezien. Ze staat voor me. Ik kijk haar aan. "Sorry." Zeg ik nog een keer. Waarom moet ik haar zo'n pijn doen? Ze mag niet naar milo, hij is niet goed voor haar. Ben ik dat dan wel? Ik moet het uitmaken met Nina. Nina en ik hebben maar 4 maanden een relatie, maar ik wil niemand anders dan Fien. Ik moet het alleen wel doen. Ik ben bang voor Nina haar reactie. "Niet naar Milo gaan, alsjeblieft." "En hoezo zou dat niet mogen?" "Hij is een fucking lul!" "Jij ook!" Schreeuwt ze boos. Ze geeft me een duw en ik zet een stap achteruit. "Fuck you." Zegt ze en ze gooit de deur voor me dicht. Ik moet het uitmaken met Nina, nu. Ik zucht en loop naar mijn kamer. Ik ga zitten op mijn bed en pak mijn telefoon. Ik tik het nummer van Nina in. Er komt een brok in mijn keel, maar ik moet dit doen. Ik bel haar, en ze neemt gelijk op. "Hey schat." Zegt ze. "Nina, luister. Ik kan dit niet. Deze relatie niet. Sorry, het is klaar tussen ons." Het blijft een tijdje stil. Dan hangt ze op. Waarschijnlijk gaat ze me nu blokkeren. Het is beter zo. Ik hou van Fiene, ik wil alleen haar. Alleen milo staat in de weg.
FIENES POV
Kijk, hij is jaloers, dat is goed. Waarschijnlijk appt ie nog een paar keer. Ik ga echt niet reageren, hij kan stikken. Het is al bijna 10 uur, zo ga ik naar milo. Op dat feest gaat Rob voelen wat ik ook voelde. Zijn karma. Ik kleed me om in mijn pyama. Ik ga nog even op bed liggen, en kijk een beetje TikTok en instagram. Dan besluit ik dat het tijd is om te gaan, en spring mijn bed uit. Ik doe mijn deur open en zie iemand op de gang. Hij draait zich om als ik de deur open doe. Ik kijk recht in de ogen van Rob. "Stalker." Zeg ik en ik rol mijn ogen. "Niks stalker, jij gaat niet." Ik loop op hem af en geef hem een duw. Hij pakt mijn arm. "Hier blijven." Zegt hij vurig. "Rot op, jezus." Ik ruk me los en loop naar de deur van Milo. Hij kijkt me na, en slaakt een zucht. Ik doe de deur van Milo open en loop snel naar binnen. Ik doe de deur achter me dicht en zoek Milo. "Jo." Zegt hij. Hij ligt op bed en scrollt op zijn telefoon. "Ik ga naar een kwartiertje weer weg, okè? Rob stond net buiten." "Ja, is goed. Was hij boos?" "Mwa, een beetje. Ik wacht gewoon tot hij weg gaat." "Ja, snap ik. Je kan wel ff hier zitten." Zegt hij en hij wijst naar zijn bureaustoel. "Morgen moeten we ook samen close zijn, maar dan gewoon ook op de bank enzo, snapje?" "Yes." Ik hoop dat het heeft gewerkt. Ik hoop zo dat hij jaloers is.

Waarom ik?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu