BAB 9

7.3K 489 53
                                    

Warning: Siapa taknak baca chapter ni boleh skip. Jangan risau takda 18+. Just biasa-biasa. Kalau tak suka boleh pergi.

" Kyungsoo! Apa awak buat di sini? " Tanya Eunbyeol. Kyungsoo mengambil bunga yang terjatuh tadi.

" Saya dengar awak pengsan semalam. Jadi harini cuti saya nak melawat awak. This is for you. " Balas Kyungsoo sambil tersenyum. Eunbyeol mengambil bunga itu dan mencium baunya.

" Gomawo. Susah-susahkan awak je. " Eunbyeol meletakkan bunga di atas meja.

Chanyeol dipinggirkan oleh kedua-dua manusia. Chanyeol berasa dia seorang halimunan.

' Tahulah crush kau datang. Tapi tak payah lah pinggirkan aku. Aku yang jaga kau sepanjang hari. ' Marah Chanyeol dalam hati sambil menjeling mereka berdua.

" Eunbyeol , apa hubungan awak dengan Chanyeol? " Soal Kyungsoo.

" Kami sepupulah. Kami tiada apa-apa hubungan. " Jawab Eunbyeol.

Hati Chanyeol remuk bila Eunbyeol cakap macam tu. Chanyeol nak bukakan hati dia untuk Eunbyeol tapi ini yang dia dapat?

" Ohhh. " Kyungsoo mengangguk. Hati Kyungsoo berbunga-bunga Eunbyeol cakap dorang sepupu.

Eunbyeol dan Kyungsoo meneruskan perbualan. Chanyeol yang berasa diabaikan terasa mengantuk dan diakhiri tidur di atas sofa.

----------------

Eunbyeol terpandang ke arah sofa. Eunbyeol melihat Chanyeol kesejukkan kerana lututnya dirapatkan ke dada. Eunbyeol memakaikan Chanyeol selimut. Dia mengusap rambut Chanyeol perlahan supaya Chanyeol tidak terbangun.

------------------------------------------------------------

Eunbyeol berasa bingung dengan perangai Chanyeol. Perangai Chanyeol yang dulu mula kembali. Chanyeol kerap balik ke rumah lambat sejak dia pulang dari hospital dua hari yang lalu. Eunbyeol perasan Chanyeol bersikap dingin dengannya.

" Kenapa dengan Chanyeol? Haritu kemain lagi dia baik je. Tapi sekarang? Hmmmm. Apa salah aku? " Fikir Eunbyeol. Telefon Eunbyeol berbunyi. Maknanya ada orang menelefonnya. Dia berharap bukan Sunmi. Kalau Sunmi , hmmmm. Pergi shopping lah tu.

Tender love ~

Tender love baby ~

Give it to me ~

Tender love ~

" Yeoboseyo? " - Eunbyeol

" Eunbyeol!!! " - Jerit Sunmi

" Yah!! Janganlah jerit. Pekak lah aku nanti. " - Marah Eunbyeol

" Bawa bersabar. Aku rindu kau. - Sunmi

" Ehhh. Weii aku bukan les tahu tak? Ewwww geli. " - Eunbyeol

" Aku rindu kau sebagai sahabat lah. Bukannya cinta. Eeee kau ni! " - Sunmi

Eunbyeol ketawa kecil. Dia suka kacau Sunmi dari dulu. Sebab best.

" Hahaha. Yelah. Ni ha! Kau kenapa telefon aku? " - Eunbyeol

" Harini kita shopping okay? Kan tak lama lagi ada majlis tari menari. Kau belum cari dress kan? " - Sunmi

" Hmmm. Haah kot. " - Eunbyeol

" Kita pergi beli okay? " - Sunmi

" Hmmmm. " - Eunbyeol

[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]Where stories live. Discover now