Seorang perempuan baru sahaja keluar dari pintu pagar. Dia mengambil cermin mata hitamnya di dalam handbag dan terus memakainya. Tidak juga lupa dia membuka Iphone 6s. Dia mencari nama yang hendak ditelefon dan terus menghubunginya.
" Yeoboseyo? "
" It's me Sooyoung. "
" Oh. Sorry. "
" Sokay. So, dah siasat siapa bunuh adik aku? "
" Yes. I'm sure you know him. Oh ya. He married with your sister. "
" Sister? Emm. Okay. Nanti kau cerita kat aku. Jadi, tolong ambil aku sekarang. Penatlah. Barang aku banyak. "
" Taknak ahh. "
" Aku putus kang - "
" Okay okay. Aku ambil kau sekarang. Jangan pergi mana-mana. Tunggu aku. "
" Okay. "
Dia mengakhiri perbualan dan menyimpan kembali Iphonenya.
" Jangan kau ingat kau boleh lari lepas kau bunuh adik aku dan kahwin dengan adik aku. Aku akan pastikan hidup kau merana apa yang kau buat dengan adik aku selama ini. "
--------
( Note: Saya terpaksa batalkan honeymoon mereka. )
Eunbyeol sedang menghirup udara segar di luar bilik. Sungguh indah bila bercuti bersama-sama orang tersayang. Sayangnya, harini mereka harus pulang ke negara mereka, Korea.
" Eunbyeol. Datang sini kejap. " Panggil Chanyeol dari arah dapur.
" Apa lagi? Banyak kali awak panggil saya. Penat saya tahu tak? " Rungut Eunbyeol sambil menjeling tajam Chanyeol. Chanyeol berasa seram melihat rupa isterinya sebegitu. Spesis ju-on.
" Asyik-asyik marah. Asyik-asyik marah. Cepat tua kang. " Eunbyeol mencebik. Cepat-cepat dia ke ruang tamu untuk menonton televisyen namun tidak jadi kerana Chanyeol tidak sengaja menjatuhkan air coffee. Eunbyeol mengenggam buku lima nya sambil menahan marah. Chanyeol mengetap bibir. Dia tahu Eunbyeol akan berapi tidak lama lagi.
" Awak ni tak menyusahkan saya sehari boleh tak? Saya penat tahu tak. Saya buat itu ini. Tapi awak makan tidur panggil saya. Awak bersihkan balik meja tu. Malas saya nak layan. " Eunbyeol berjalan dan menuju ke bilik mereka. Dia menghempas pintunya dengan kuat. Mata Chanyeol terkebil-kebil. Kenapa Eunbyeol marah sangat harini? ' Period ' ke apa? Tidak membuang masa dia mengambil kain di dalam laci dan membasahkannya. Dia mengelap mejanya yang ditumpah air tadi.
-------
Chanyeol pelik dengan perangai Eunbyeol. Sejak kejadian yang berlaku di dapur tadi, Eunbyeol langsung tidak melayannya. Sekarang mereka di dalam kapal terbang ke Seoul, Korea.
" Hmmm. Sorry lah pasal tadi. Saya tak tersengaja nak tumpahkan air tadi. "
"..."
" Eunbyeol, awak dengar tak ni? Saya nak minta maaf. "
" ...... "
Nak tak nak Chanyeol terpaksa mencubit pipi Eunbyeol. Eunbyeol terkejut lalu menepisnya.
" Awak nak apa? " Tanya Eunbyeol sambil memandang Chanyeol. Chanyeol hanya berdiam diri. Eunbyeol merengus geram.
" Tengok. Orang tanya dia diam. Nanti di marah orang pula. " Kata Eunbyeol dengan nada geram.
" Yang awak marah-marah ni dah kenapa? Apa salah saya? Cakaplah. Tak sanggup saya nak kena marah oleh awak. " Rayu Chanyeol. Dia memegang tangan Eunbyeol erat dan mengusapnya dengan lembut. Eunbyeol menyumbat earphone ke telingannya. Malas nak layan. Chanyeol mengeluh panjang. Dia menarik earphone dari telingan Eunbyeol. Eunbyeol memandangnya tajam.
" Jawablah soalan saya. What is my fault? It is hard to tell me? " Eunbyeol ketawa kecil tiba-tiba. Chanyeol memandang muka isterinya dengan muka blur.
" Awak kall siapa malam tadi? Sampai jam 2 pagi? " Tanya Eunbyeol. Chanyeol menggaru kepalanya yang tidak gatal.
" Awak tak jawab kenapa?! " Marah Eunbyeol dengan suara kuat. Semua penumpang memandang mereka. Chanyeol pantas menekup mulut Eunbyeol dan segera meminta maaf kepada semua orang atas kelakuan Eunbyeol.
" Awak jealous eh? " Usik Chanyeol sambil menunjukkan senyuman nakal. Malam tadi dia menelefon Kim Hyeri. Kawan dia sejak tadika lagi. Lagipun Hyeri tahu Chanyeol sudah berkahwin. Hyeri pun sama. Sudah berkahwin. Dah ada anak berdua sekarang.
" Jealous? Awak jangan perasan lah. Tak kuasa saya nak jealous. " Nafi Eunbyeol sambil matanya melihat majalah.
" Iyelah tu. Jangan tipu lah. Malam tadi saya call Hyeri. Dia kawan tadika saya masa kecil dulu. Awak jangan risaulah. Dia dah ada suami. Dua dah anak dia. Malam tadi dia bincang dengan saya. Nak buat reunion. " Jelas Chanyeol panjang lebar. Eunbyeol mengerutkan dahi. Boleh percaya ke laki aku ni?
" Tak percaya? It's okay. Nanti saya - "
" Eh tak payahlah. No no. " Eunbyeol cepat memotong percakapan Chanyeol.
" Cakap jelah awak tu "
" Dah dah. Tukar tajuk lain. Order makanan. Saya nak makan. Fullstop. " Arah Eunbyeol sambil memberi duit kepada Chanyeol. Chanyeol menggeleng kepalanya.
" Wae? "
" Saya bayar untuk awak. "
" Betul ni? " Chanyeol mengangguk. Eunbyeol menyimpan duitnya ke dalam beg duit.
-----
" Kita tengok cerita ni nak? " Chanyeol menyerahkan cd kepada Eunbyeol. Mata Eunbyeol membulat.
" Kenapa? " Soal Chanyeol." Anni. " Chanyeol tersenyum. Dia memasang tv dan dvd. Eunbyeol ke dapur untuk mengambil keropok dan minuman untuk mereka berdua.
" Meh sini duduk sini. I'm here for you. " Ujar Chanyeol gembira sambil menepuk-nepuk sofa. Dalam hati Eunbyeol, dia menyumpah Chanyeol kerana menonton cerita yang genre romantic. Eunbyeol melabuhkan punggungnya di sebelah Chanyeol. Chanyeol memeluk leher Eunbyeol. Eunbyeol tersentak. Chanyeol kemudiannya menekan butang ' play '
****Ada satu scene yang ehem. Kiss okay. ( Me: Don't think negative. ) Mereka memadang satu sama lain.
" Ehem ehem. " Chanyeol mengeluarkan suara bagi suasana mereka tidak menjadi awkward. Muka Eunbyeol berona merah menahan malu.
" Saya nak. Emmm. Tidur. Ngantuk. Bye. Awak tengoklah sorang. " Kata Eunbyeol tanpa memandang Chanyeol. Chanyeol menutup dvd serta tv.
" Kenapa awak tutup? "
" Tak bestlah tengok sorang-sorang. " Sekali lagi muka Eunbyeol menjadi merah. Dia menutup mukanya dengan kedua-dua tangannya. Hendak naik atas, Chanyeol menarik pinggang Eunbyeol dan mengucup dahi Eunbyeol.
" S..saya naik atas dulu. Jaljayo. " Eunbyeol lari ke atas dan ke biliknya. Chanyeol menggeleng kepala dan tersenyum.
- bersambung-
Saya nak tanya. Kalau dorang ada anak. Korang nak berapa?
a. Sorang. Lelaki? Perempuan?
b. Kembar. Lelaki? Perempuan? Atau sama gender.
c. Triplets. Maksudnya tiga orang. Pilihan korang.Sila pilih di atas. Terima kasih. Saya tiada idea. Sebab tu pendek.
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]
RomancePark Chanyeol dan Choi Eunbyeol dijodohkan oleh kedua-dua ibu bapa mereka. Anak Encik Park telah membuat perkara yang tidak baik ini boleh merosakkan nama baik syarikat Encik Choi. Kehidupan Eunbyeol berubah selepas berkahwin dengan Chanyeol. Dia s...