BAB 6

7K 480 18
                                    

Eunbyeol termenung sendirian di dalam bilik. Dia teringat kejadian yang berlaku pada pagi tadi. Dia sebenarnya bukan telan pun pil yang dibagi Chanyeol. Selepas Chanyeol pergi dia muntah balik. Buat apa nak makan? Dah terlambat. Dah takda dah anak dia. Bukan anak Chanyeol. Dia taknak anaknya mempunyai bapa macam Chanyeol.

Eunbyeol mengeluh perlahan dan mengusap perutnya lembut. Air matanya mula mengalir. Eunbyeol menarik rambutnya dan bersandar pada dinding. Dia menangis sekuat hati. Dia berharap seseorang akan berada disampingnya walau apa pun berlaku.

------------------------------------------------

Love is not over ~

Over , over ~

Love is not over ~

Eunbyeol terbangun apabila mendengar telefonnya berbunyi. Lantas dia bangun dan terus mengangkat telefonnya. Dia masih mamai lagi.

" Yeoboseyo? Nuguseyo? " - Eunbyeol

" Kyungsoo imnida! " - Kyungsoo

" Errrr. " - Eunbyeol

" Wae? " - Kyungsoo

" Mianhae. Saya tak sedar awak ni Kyungsoo. Sebenarnya saya baru bangun tidur. " - Eunbyeol

" Eh? Maafkan saya. Saya tak tahu pun awak tidur. Lagipun sekarang ni jam 4 lah. " - Kyungsoo

" Eh betul? " - Eunbyeol

" Ya sayang. " - Kyungsoo

Eunbyeol tidak menyedari pun yang Kyungsoo memanggilnya sayang. Dalam otak dia ayat maaf maaf.

" Ada apa awak call saya? " - Eunbyeol

" Saya nak ajak awak keluar boleh? " - Kyungsoo

" Entah. " - Eunbyeol

" Boleh lah. Saya nak keluar dengan awak. Saya janji akan hantar awak balik awal. " - Kyungsoo

Eunbyeol bukannya tidak mahu keluar dengan Kyungsoo cuma dia takut dengan Chanyeol yang tak sedar diri tu. Tapi bila mendengar Kyungsoo bersungguh-sungguh ingin keluar jalan bersamanya , dia mengambil keputusan ya saja.

" Thank you. " Kyungsoo

" Welcome. Awak tak perlu ambil saya. Kita jumpa kat perhentian bas depan sana. " - Eunbyeol

" Saya baru je nak tanya awak tadi. Takpalah. Jumpa nanti. Pukul 5 okay? Jangan lambat. " - Kyungsoo

" Okay. " - Eunbyeol

Eunbyeol mengosok matanya dan memandang ke arah cermin. Betapa hodohnya muka. Dia pun pergi ke tandas untuk membersihkan diri. Selepas beberapa minit , dia menukar pakainnya. Eunbyeol mengenakan dress polcadot berwarna merah. Rambutnya pula dipakaikan skaf merah. Sungguh cantik Eunbyeol semasa itu. Untunglah siapa yang berjaya mencuri hati Eunbyeol. Tapi sayang kerana dia sudahpun berumah tangga.

---------------------------------------------------

* Saya skip part Eunbyeol dan Kyungsoo. Takda idea. *

" Kau pergi mana? Baru sekarang balik? " Tanya Chanyeol dengan muka yang bengis . Eunbyeol tidak menjawab pertanyaan Chanyeol. Dia terus ke menuju ke biliknya namun Chanyeol lebih pantas dan menarik tangannya dengan kuat.

" Sakitlah!!!! " Eunbyeol ingin menyepak perut Chanyeol tapi Chanyeol berjaya mengelak.

" Ohhh. Kau nak sepak aku ya? Berani dah kau sekarang!!! Siap kau!!! " Chanyeol membuka tali pinggangnya.

[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]Where stories live. Discover now