BAB 17

5.2K 339 21
                                    

Badan Chanyeol mengigil apabila Eunbyeol bertanya soalan itu. Eunbyeol yang perasan Chanyeol sedang mengigil, terus mendekatinya.

" Awak okay tak ni? Badan Awak sejuk ni. Awak demam? " Soal Eunbyeol sambil menggosok tangan Chanyeol yang disebelahnya. Chanyeol memandang Eunbyeol dengan perasan yang bersalah. Dia belum bersedia untuk menjelaskan perkara yang sebenar.

" Saya okay. Cuma pening sikit. " Ujar Chanyeol sambil mengurut kepalanya. Dia tidak berbohong kepada Eunbyeol. Dia benar-benar sakit kepala sekarang. Chanyeol terkejut apabila Eunbyeol membaringkannya di riba. Mereka berdua duduk di atas sofa. Chanyeol memandang atas dan Eunbyeol hanya tersenyum. Eunbyeol mengambil klip di rambutnya lalu mengklipkan rambut depan Chanyeol.

" Wae? Why you put your clip on my hair? " Chanyeol ingin membuka klip di rambutnya, namun tangan Eunbyeol pantas memukul tangannya.

" Sakitlah. Apasal pukul? " Rungut Chanyeol dengan suara yang manja. Eunbyeol mencebik lalu menjentik dahi Chanyeol.

" Yah! Park Eunbyeol! " Eunbyeol gelak kecil. Dia melihat kesan merah di dahi luas Chanyeol. Sekarang, Chanyeol pula mencebik dan membuat muka masam. Eunbyeol mengurut kawasan dahi Chanyeol yang dijentiknya tadi.

" Look at your face. It's really funny. Sorry buat dahi awak merah. Comel sangat awak ni. " Eunbyeol mencubit kedua-dua pipi Chanyeol. Chanyeol memeluk pinggang Eunbyeol. Eunbyeol menghentikkan mencubit pipi suaminya. Chanyeol memeluk pinggang Eunbyeol dan menyembamkan mukanya ke perut Eunbyeol.

" Chanyeol, apa awak buat? " Eunbyeol berusaha untuk melepaskan tangan Chanyeol di pinggangnya, tapi Chanyeol mengetatkan lagi tangannya.

" Saya nak tidur. Bye. " Ujar Chanyeol sebelum matanya dipejam. Eunbyeol menggeleng kepalanya melihat gelagat suaminya yang serupa akan kanak-kanak. Dia mengambil peluang untuk menonton tv. Iaitu cerita ' Oh My Ghost ' ( Me : My favourite drama. Kyaaaa. Chef Sun Woo dan Na Bong Sung. )

-------------

Eunbyeol berasa bosan di dalam bilik. Cuti hanya tinggal 2 minggu lagi. Dia sudah menyiapkan kesemua assignment yang diberi oleh lecturer. Dia mengerling jam tangan. Sekarang baru pukul 1 petang. Dia mengambil keputusan untuk shopping. Eunbyeol masuk ke bilik air untuk membersihkan badannya. Selesai membersihkan badannya, dia memakai baju lengan panjang berwarna putih dan jeans. Tidak lupa juga mengambil beg tangan di dalam almari.

Chanyeol yang sedang makan itu melihat Eunbyeol yang memakai high heels. Semasa kaki Eunbyeol hendak melangkah ke luar rumah, dia lalu menarik pinggang Eunbyeol dan menyebabkan dia dan Eunbyeol terjatuh. Eunbyeol di bawah manakala Chanyeol di atas. Eunbyeol memukul dada Chanyeol supaya Chanyeol tidak terus berada di atas badannya. Chanyeol menghulurkan tangannya dan disambut. Chanyeol menghidu perfume yang dipakai Eunbyeol. Wangi. Getus hati kecil Chanyeol.

" Emmm. Eunbyeol!! " Eunbyeol menoleh ke belakang dan menghadap Chanyeol. Chanyeol sedang mencekak pinggang. Bagai ibu memarahi anaknya kerana pulang ke rumah selepas senja.

" What? "

" Where are you going? " Soal Chanyeol. Dia berjalan menghampiri Eunbyeol. Eunbyeol mengundurkan diri dan terperangkap di dinding. Chanyeol meletakkan kedua-dua tangannya di sisi bahu Eunbyeol. Dia menghidu wangian Eunbyeol.

" Sa..saya nak pergi.... Pergi mall. " Jawab Eunbyeol tanpa memandang Chanyeol yang benar-benar dekat di mukannya. Dahi Chanyeol dan Eunbyeol dirapatkan. Kelajuan jantung Eunbyeol sekarang berada di tahap maximum. Chanyeol mendekatkan bibirnya ke telingan Eunbyeol.

" Saya nak ikut. Boleh? " Bisik Chanyeol dengan suara menggoda. Eunbyeol berasa geli apabila nafas Chanyeol dekat padanya. Dia menolak Chanyeol agar menjauhinya. Dia tidak mahu jantungnya terjatuh akibat Chanyeol.
" Ikutlah. Tak kisah. But, change your t-shirt first. " Arah Eunbyeol. Chanyeol mengangguk lalu naik ke atas untuk menukar baju.

[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]Where stories live. Discover now