" Choi Eunbyeol, saya Park Chanyeol. " Chanyeol menarik nafas. Eunbyeol hanya menahan tangisannya manakala Sunhee tersenyum jahat.
" Aku tidak akan sesekali menceraikan isteri aku walau apa pun terjadi. Aku masih cintakan Eunbyeol. " Ucap Chanyeol sambil tersenyum sinis. Mata Eunbyeol terbeliak. Terkejut mendengar kata-kata Chanyeol. Sangkaan Sunhee meleset. Dia ingat Chanyeol akan menceraikannya tetapi tidak. Sunhee tidak berputus asa. Dia akan meneruskan plan nya yang kedua.
" Hoi perempuan!! Jangan kau ingat kau boleh bahagia. Aku ni bila-bila masa boleh rosakkan rumahtangga kau! Aku benci kau. I'm fvking hate you!!!!! " Marah Sunhee sambil merentap lengan Eunbyeol lalu menghentakkan kepalanya ke dinding. Chanyeol kaku. ( Author : Chanyeol --" ) Tiba-tiba dia menampar pipi Sunhee dengan kuat sehingga hujung bibir Sunhee berdarah.
" Kau ingat kau siapa?! Isteri aku? Tchhh. Kau ni memang tak berubah dari dulu? Selalu rosakkan hubungan orang. " Ujar Chanyeol. Chanyeol menolak badan Sunhee ke tepi dan menarik Eunbyeol ke dakapannya. Sunhee menahan geram. Dia melangkah keluar dan menghempas pintu bilik Eunbyeol dengan kuat.
" Awak okay? " Soal Chanyeol dengan nada yang risau. Eunbyeol mengeratkan lagi pelukannya. Chanyeol tersenyum sambil mengusap rambut panjang isterinya lembut.
" Sorry. Ini semua salah saya. Saya buat awak menderita sekali lagi. Saya minta maaf. Saya terpaksa. " Chanyeol menahan dirinya daripada menangis. Eunbyeol mengangkat kepalanya dan mengusap pipi Chanyeol.
" Chanyeol, it's okay. Saya tak kisah pun. Hidup saya memang malang. Dari dulu lagi. " Jari telunjuk Chanyeol kini berada di bibir Eunbyeol. Eunbyeol terdiam.
" Thank you. Saya bangga ada isteri macam awak. " Luah Chanyeol. Kemudian dia mencium dahi Eunbyeol. Lama. Eunbyeol menutup matanya. Chanyeol melepaskan pelukannya lalu berjalan ke arah pintu. Eunbyeol memandang suaminya dengan hairan.
KLIK
Chanyeol mengunci bilik pintu Eunbyeol lalu mempamirkan senyuman nakalnya. Chanyeol semakin dekat. Eunbyeol berundur ke belakang. Tiba-tiba Chanyeol mencempung badan Eunbyeol lalu diletakkan di atas katil. Eunbyeol menelan air liurnya.
" Sayang, can I? " Chanyeol membisik ke telinga Eunbyeol. Eunbyeol mengangguk kepalanya sambil tersenyum malu.
-----------------------
Jungkook sedang meniarap di atas katil sambil bermain dengan laptop.
" Aishhh. Gila lah perempuan tu. " Katanya sendirian.
BAAAAA
" Eeeeeee, laptop ni!! Siapa yang download cerita hantu ni? " Jungkook memukul laptopnya dengan bantal.
" Yah!! Jeon Jungkook!!! " Bambam mencekak pinggang. Dia pergi ke arah Jungkook dan merampas laptop kepunyaannya.
" Kau pahal kacau laptop aku? " Jungkook menjeling Bambam.
" Aku nak cari idea lah. " Balas Jungkook.
" Eleh. Penipu lah. Jangan nak bohong. Aku tahu kau tengok video tak senonoh. " Teka Bambam sambil tersenyum sinis.
" Bab* kau! " Jungkook mengeluarkan perkataan yang tidak sesuai untuk para pembaca. --"
" Eh. Aku bukan bab*. Aku manusia. " Jawab Bambam sambil menjelirkan lidahnya.
" Aku tepuk kang! "
" Kau ni. Sikit-sikit tepuk. Haiyaaa. "
" Bangang. " Sekali lagi Jungkook mencarut tak tentu pasal.
" Dahlah mencarut tu. Kau tu still budak-budak. " Sampuk Daehyun secara mengejut.
" Sibuklah! " Jungkook membaling bantalnya ke arah dua makhluk asing itu. Namun, makhluk asing itu dapat mengelakkan diri daripada bantal.
" Kau berdua ni!! " Jungkook mengenggam penumbuknya sehingga menampakkan urat-urat. Seram sejuk dibuatnya.
" Yelah-yelah. Aku tahu lah kau workout. (?) " Kata Bambam.
" So, acana plan kau tu? " Soal Daehyun yang duduk dia atas meja.
" Meja aku tu! Mahal meja tu tau. 500,000 won. " (Author : Main lantak je )
" Kau ni kan! Orang tanya jawablah!! " Kata Daehyun separuh menjerit.
" Entahlah. Kookie tak tau lagi. Tengah fikir lah ni. " Jawab Jungkook.
" Jungkook, bagi hyung lah kan. ( Author : Hahahahahha. Tadi kau aku. Sekarang hyung kookie. Biarkanlah. ) Tak payah lah kacau hubungan diorang. Nak tahu tak? Kalau kita rosakkan hubungan orang, nanti kita pula akan kena. Hyung bukan apa. Hyung tak suka dengan perangai kookie ni. Dah-dahlah tu. Buang sifat kau yang ingin membalas dendam. Tak elok. " Daehyun memberi ceramah yang lama kepada Jungkook. Bambam tertidur sambil memeluk laptopnya apabila mendengar ceramah dari Professor Jung Daehyun.
" Hmmmm. " Hanya itu jawapan diberikan oleh Jungkook.
" Dengar sikit cakap. Jangan masuk telinga kanan keluar telinga kiri. " Pesan Daehyun. Jungkook mengangguk.
" I'll try. But i'm not promise. "
" Gomawo. " Keadaan menjadi sunyi kecuali bunyi dekuran Bambam. Jungkook dan Daehyun berpandangan. Kemudian ketawa mereka meletus.
-------------------------
Chanyeol tidak berada di rumah kerana dia mengikuti satu program di universiti. Sunhee sudah pun memikirkan apa yang patut dia buat kepada Eunbyeol semasa Chanyeol tidak berada di rumah.
Sunhee membuka pintu Eunbyeol. Dia menyorokkan pisau di dalam poket seluarnya.
" Hoi perempuan. " Panggil Sunhee sambil menarik rambut Eunbyeol dengan kasar.
" Apa kau nak? " Balas Eunbyeol dengan berani.
" Well well well. Aku tak sabar nak tengok kau mati. " Kata Sunhee yang tersenyum sinis. Dia mengeluarkan pisau di dalam poket dan menghalakan pisau tersebut di hadapan dada Eunbyeol. Eunbyeol cuba berlagak berani.
" Kau akan mati. And aku akan hidup bahagia dengan Chanyeol. So, bye bye Eunbyeol. "
Sunhee mendengar bunyi pintu dibuka. Dia berpura-pura pengsan dan meletakkan pisau itu berdekatan dengan Eunbyeol.
" Sunhee!!!! " Jerit Chanyeol. Dia menampar pipi Sunhee berkali-kali.
" Apa yang awak buat??!!! " Tanya Chanyeol dengan nada yang tinggi.
" Saya tak - "
Papppppp
Chanyeol menampar pipi Eunbyeol sehingga membuat Eunbyeol terjatuh dan tidak tersengaja kakinya terkena pisau.
" Ahhhhh. "
" Kalau apa-apa terjadi kat Sunhee, siaplah!! " Chanyeol memberi amaran kepada Eunbyeol lalu mencempung badan Sunhee. Dia meninggalkan Eunbyeol keseorangan di dalam bilik. Eunbyeol menahan kesakitan. Kakinya amatlah sakit akibat pisau tadi. Dia cuba berdiri namun gagal. Lantai bilik Eunbyeol penuh dengan darah.
- bersambung -
Teaser BAB 27
" I'm sorry, Chanyeol. "
" Omma, Shin rindu omma. "
" Eunbyeol, betul ke tindakan awak ni? "
" Nae appa. "
Chapter ni teramatlah bosan. Kot? Dan pendek. Birthday Chen uuuu. Bias sayaaaaa. Oh ya chapter ini yang terakhir before saya balik kampung. Selamat Hari Raya Aidiladha. ^^
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]
RomancePark Chanyeol dan Choi Eunbyeol dijodohkan oleh kedua-dua ibu bapa mereka. Anak Encik Park telah membuat perkara yang tidak baik ini boleh merosakkan nama baik syarikat Encik Choi. Kehidupan Eunbyeol berubah selepas berkahwin dengan Chanyeol. Dia s...