Malam yang meriah dengan orang terdekat yang memeriahkan lagi malam berinai di rumah agam itu.
Bertemakan Bollywood. Tengku Ellis cantik dengan lehenga warna maroon. Inai merah menghiasi jari jemarinya. Tengku Esmeralda dan Tengku Elili memandang wajah cantik gadis itu tidak mengerdipkan matanya. Cantiknya Tengku Ellis. Patutlah Tengku Ervan tak nak lepaskan gadis itu.
"Cantiknya kau Ellis," puji Tengku Esmeralda. Tengku Ellis tersipu malu apabila dipuji begitu.
"Kakak macam pelakon Bollywood. Kebabom! Cantik sangat." Tengku Elili pula memuji kakaknya.
Selalunya kakaknya hanya memakai make up yang nipis atau hanya keluar dengan bare facenya. Tak sangka apabila dengan sentuhan alat make up itu macam bidadari. Lain sangat. Betullah orang cakap kalau orang yang jarang pakai alat solek ini auto cantik bila disolek. Bukan cantik tapi cantik sangat-sangat.
Nikmat mana lagi yang kau dustakan. Kalau Tengku Ervan tengok ni confirm dia tak bagi Tengku Ellis keluar bilik.
"Terima kasih atas pujiannya. Puji-puji ni nak apa?" Tengku Ellis sudah mencebik bibirnya.
"Nak anak fruit," jawab Tengku Esmeralda selamba. Tengku Elili sudah menyimpan senyum. Muka Tengku Ellis sudah merah padam. Malu!
Ton suara dibetulkan. Belum apa-apa lagi dah macam-macam. Haila.
"Malu lah tu. Macam budak tak cukup umur pula. Bukan kau tak sedia kan? Kalau kau dah sedia nak kahwin dan jadi isteri ni kau juga kena ready untuk jadi seorang ibu." Tengku Esmeralda giat mengusik. Akad belum diucapkan tapi sepupunya itu lain macam. Dia yang lebih bersemangat.
"Akad pun belum kau dah sebut pasal anak dengan aku. Kau ni memang sengal lah Mel." Tengku Ellis membuntang biji matanya. Geram!
Bunyi ketukan dari luar membuatkan mereka bertiga memandang ke situ.
"Ez," panggil suara dari luar.
"Masuk lah."
Daun pintu ditolak. Muncul wajah jelita Arsya Althea, dan Eshal Raihana. Mereka melabuhkan punggung di atas sofa dalam bilik tersebut. Tengku Ellis yang duduk di atas katil tadi turut melabuhkan punggung di situ. Tengku Esmeralda Dan Tengku Elili turut mengikut duduk di situ.
"Cantiknya kau Ez. Aku yakin yang bakal suami kau tak cari lain dah lepas ni," kata Eshal sambil tangan menampar lembut tangan gadis itu. Tengku Ellis sudah menggeleng kepala melihat sikap gadis itu.
"Bila sampai? Tak perasan pula. Aku minta maaf sebab tak sempat nak tegur. Sibuk dengan semua ni," ujar Tengku Ellis.
"Eh, apa pula kau ni. Dah kau bakal pengantin. Kau kena rehat. Esok hari penting kau. Malam ni kita enjoy. Malam terakhir kau jadi gadis," usik Arsya di hujung ayat.
"Dah lah kau Sya. Kau ni semenjak kahwin lain macam." Tawa meletus dari bibir Tengku Ellis.
Mereka turut bertukar khabar sementara majlis malam itu berlangsung.
"Reesa mana?" tanya Tengku Ellis. Lama tak dengar khabar sahabatnya yang satu itu.
"Reesa hilang dari radar. Lepas dia balik Turki dengan Adam terus tak dengar khabar. Sibuk mungkin." Arsya pun susah hati apabila memikirkan sahabatnya itu.
Lepas dia melahirkan anak pertamanya dulu mereka pindah ke Turki. Dan mungkin itu adalah kali terakhir mereka berkomunikasi. Seperti satu tanda tanya yang ditinggalkan buat mereka. Mereka harap pasangan itu hanya sibuk dan dijauhkan daripada segala bahaya.
"Double H mana?"
"Mereka dengan daddy dia orang dekat bawah. Hera cakap dia nak jumpa uncle gastrik kesayangan dia."
YOU ARE READING
SCARS | ON GOING
Mystery / Thriller2. SCARS Sikap periang dan selamba Damia Maeza mampu buat orang sekelilingnya senang akan sikapnya. Sikap gilanya itu sering membuatkan sahabatnya pening kepala apabila Damia Maeza jarang serius dalam setiap hal. Namun, tiada siapa tahu yang dia mem...