deel 26

22 2 0
                                    

pov Rabia (miskienaaa ) 

We nemen de lift en dalen af. Beneden stonden een paar jongens tegen de muur, ze begroetten ons met 'selem' en vroegen hoe het met me ging. Ik antwoordde kortaf en merkte op dat een van hen me vreemd aankeek. Ik had het gevoel dat ik hem ergens anders had gezien, maar niet hier.

We liepen naar buiten, en plotseling herinnerde ik het me.

**Ik:** "Abdou?"

**Abdou:** "Wat?"

**Ik:** "Kijk niet om, maar zie je die gozer die aan het roken is bij de brievenbussen, met een rode korte broek en een zwart shirt?"

**Abdou:** "Ja, wat is er met hem?"

**Ik:** "Hij was erbij..."

Abdou stopte abrupt en keek me aan. Zijn kaak spande zich en de ader in zijn nek kwam duidelijk naar voren.

**Abdou:** "Weet je zeker dat het hem is?"

**Ik:** "Denk je dat ik ze vergeten ben?"

**Abdou:** "Verdomme, ik kan hem hier niet te pakken nemen, met al die mensen erbij."

**Ik:** "Je hoeft niemand te vertellen waarom."

**Abdou:** "Blijf hier, ik ben zo terug."

Hij rende naar de auto en kwam twee minuten later terug met een honkbalknuppel vol bloed.

**Ik:** "Waarom heb je dat in de auto?"

**Abdou:** "We gebruikten het voor Qassim in het begin, maar nu gebruiken we wat... andere dingen. In ieder geval, als je wilt kijken, kom wat dichterbij, maar blijf buiten de hal. Blijf bij de deur."

**Ik:** "Oké."

Langzaam begon ik me weer beter te voelen. Ik vond mijn glimlach beetje bij beetje terug, wetende dat ze net zo zouden lijden als ik.

Abdou ging met de knuppel de hal binnen, en ik volgde, maar bleef bij de deur staan en keek toe hoe hij naar de jongen toe liep.

**Abdou:** "Hé!"

De jongen draaide zich om naar Abdou en BAAAM! Abdou sloeg hem vol in het gezicht met de knuppel! De andere jongens keken geschokt, maar niemand zei iets. Abdou sloeg hem nog een keer.

**Een jongen:** "Abdou, ben je gek geworden of zo?"

**Abdou:** "Erger dan dat, als je het wist!"

En vanaf dat moment begon hij hem steeds opnieuw te slaan. Voor het eerst in een maand verscheen er een glimlach op mijn gezicht, al was het maar een kleine. Maar het was een glimlach! Ik keek naar de scène, en eerlijk gezegd voelde het goed. Ik was blij!

**Ibrahim:** "Rabia?"

Ik draaide me om en zag Ibrahim, mijn neef. Hij is ook Malinees, 27 jaar oud, getrouwd en heeft twee kinderen. Hij woont in een wijk niet ver van hier, dus hij kwam waarschijnlijk naar mijn moeder toe.

**Ik:** "Selem."

**Ibrahim:** "Selem, alles goed?"

**Ik:** "Hmm... en met jou?"

**Ibrahim:** "Alhamdulillah, wat doe je hier? Het is fijn om je buiten te zien."

**Ik:** "Ik wacht op Abdou."

**Ibrahim:** "Waar is hij?"

**Ik:** *wijzend* "Daar..."

Ibrahim keek naar binnen en zag dat Abdou nog steeds bezig was met het slaan van de jongen. Niemand had ingegrepen, dus ze begrepen het waarschijnlijk al...

Van dure jurkjes naar goedkope trainingspakken.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu