1. Czy było jakieś drugie dno odejścia z W matki Scar? Czy poznała prawdę o Sprawiedliwych?
Celeste nigdy nie poznała prawdy o Sprawiedliwych. Odeszła z W przez zesłanie koszmarów na asystenta, po których miał PTSD. Ale co jeszcze kryje się za jej ucieczką do Krezynii i szybkim ślubie z Henrym oraz ukrywaniu swojego dawnego życia przed córką?
Celeste symbolizuje tradycyjne kobiety pochodzące z bardzo konserwatywnych rodzin, które w młodości porzucają swoją pracę/studia i wiążą się z mężczyzną mniej utalentowanym od nich. Celeste obiektywnie zarabiałaby więcej niż Henry i miałaby lepszą karierę, ale i tak z tego zrezygnowała na rzecz życia pani domu.
Starałam się nie oceniać tego zjawiska (które wciąż było popularne wśród matek mojego pokolenia, pochodzących z mniejszych miejscowości), ale pokazać je w miarę neutralnie. Celeste wyczarowująca Scarlett liski i ładne sny oraz ucząca ją Walki i Obrony, to analogia np.: matki uczącej swojego dziecka biologii/chemii w podstawówce (rzuciła studia medyczne, a ojciec ledwo zdał biologię w liceum).
2. Dlaczego Scarlett jest jedynaczką?
Ponieważ ja pochodzę z rodziny wielodzietnej XD Mam dwójkę rodzeństwa i jestem średniakiem (middle child), więc mogę powiedzieć, że po szóstym roku życia już nikt mnie nie rozpuszczał. Posiadanie rodzeństwa uczy mediacji, dzielenia się swoimi rzeczami, czasami bycia w cieniu, dostawania mało uwagi oraz powoduje ciągłe porównywanie do rodzeństwa przez innych dorosłych. Nie bez powodu na socialkach krążą memy, że o średnim dziecku wszyscy zapominają XD
Chciałam, żeby bohaterka była rozpuszczona jak dziadowski bicz i nie zaznała zbyt wielu porażek w życiu, a w dzieciństwie dostawała dużo atencji- stąd jej zachowanie księżniczki. Był to celowy zabieg manipulacyjny, żeby na początku książki wkurzyła wiele z Was XD
3. Planujesz zostać przy wygenerowanych zdjęciach, czy współpracę z jakimś grafikiem/ artystą?
Lucy i Sofia zrobiły jakieś nowe grafiki postaci, które na pewno pojawią się na social mediach. Co do grafiki: dla mnie AI miało przyciągać nowych czytelników, ale mimo wszystko moim zdaniem najważniejsza w książce jest treść, a nie obrazki. Wiem, że teraz AI jest niezwykle modne, ale w swojej książce chciałabym skromne, symboliczne ilustracje, takie jak w pierwszym wydaniu Harry'ego Pottera. Jak do tego dodać, że social media ucinają zasięgi postom wytworzonym przez AI, to raczej nie zamierzam iść w tą stronę promocji. Mój styl literacki jest bardzo retro: surowa okładka bez wydziwiania i symboliczne ilustracje.
4. Czy uzupełnisz świat przedstawiony przy poprawkach?
Tak, i już to zrobiłam! :D Będzie 10 razy więcej opisów miejsc, architektury, postaci, a ponadto dowiecie się więcej o religii niektórych landów. Wrzuciłam też kilka easter eggów dla OG czytelników (sugerując się Waszymi prośbami). Co do innych zawodów/przedmiotów. O Zgłębianiu Umysłów znajdzie się więcej info, ale jest jeden szkopuł z Magiczną Technologią... KOMPLETNIE SIĘ NA TYM NIE ZNAM XDDD Naprawdę nie wiem, jakbym miała pójść w tą stronę, mając ujemną wiedzę. Jeżeli macie jakieś pomysły, to może się zainspiruję :)))
5. Jakim cudem Scar jest z klasy średniej i nie ma zahamowań finansowych?
Spokojnie, już to poprawiłam w pierwszej korekcie XD Trochę mi nie pasowała ta klasa średnia, więc zmieniłam ją na klasę średnią wyższą. Co do reszty pytania (o te kosmetyki, co nie znasz nazw), ONE NIE SĄ DROGIE XDD Stylizator skrętu, aktywator skrętu, pianka itd kosztują po 25 zł w rossmannie XD Używają je tylko kobiety z falowanymi/kręconymi włosami, więc dlatego nie znacie nazw XD Jak byłam młodsza, to też nie znałam zresztą. Maseczki do stóp, dłoni, włosów też można kupować za grosze na przecenach. Więcej kasy idzie na jej sukienki i buty.
CZYTASZ
Akademia Czarów
FantasyScarlett po ukończeniu 17 lat udaje się na Eryndor do Akademii Czarów, gdzie trafiają wszyscy obywatele posiadający wysoki rodowód magiczny z landów na Wschodnim Kontynencie. Przyzwyczajona do wygodnego życia dziewczyna ściera się z surową dyscyplin...