Maraton 2/3
Margaret pov
Nauczycielka skrzywiła się, przełykając zimną już kawę. Wpatrywała się w grupowego maila, który dostali wszyscy z grona pedagogicznego zaangażowani w sprawy Grupy W. Każdy kto pracował w Akademii Czarów wiedział mniej więcej do czego szkolona jest elita, ale część nauczycieli posiadała tylko skrawki kluczowych informacji.
Całkowicie wtajemniczeni w bieżących sprawach byli Arthur, Elysia i William; a teraz również i Margaret; ponieważ to oni głównie zajmowali się szkoleniem grupy, ale nauczycielka Uroków już dawno miała własne sposoby, żeby zdobyć informacje. Zresztą nie tylko ona.
W mailu znajdywała się wstępna lista dzieciaków, które Elowen osobiście chciała widzieć w grupie:
1. Blade
2. Ethan
3. Brett
4. Sylvia
5. Zephyr
6. Archer
7. Lyra
8. Scarlett
Arthur już zdążył napisać kąśliwą odpowiedź do wszystkich, że w takim wypadku woli wymienić Lyrę na Jamesa a Sylvię lub Zephyra na Duncana.
Od lat utrzymujemy proporcję 6 Wojowników i 2 Zbieraczy a ja nie zgodzę się na zamianę jednego z moich na dziewczynę od Uroków. Scarlett nie jest prawdziwą wojowniczką, więc żądam sprawiedliwego przydziału.
Margaret uniosła oczy do nieba. Nie była zdziwiona, że Arthur jest rozwiedziony. Która kobieta by wytrzymała z tym nadętym bucem? W skoroszycie załączonym do maila Elowen wysłała zgromadzone notatki o każdym z uczniów: te o ich charakterze, jak również predyspozycjach i aktualnych osiągnięciach. Jeszcze raz przebiegła wzrokiem po pliku.
Blade- poziom mocy- 1 miejsce, predyspozycje: Walka i Obrona 89, Magiczna Technologia 83, zaaprobowany przez Elysię, idealny do bezpośrednich działań, zdolności przywódcze, aktualnie 2 miejsce na zajęciach z Walki i Obrony, 3 miejsce na zajęciach z Magicznej Technologii, 1 miejsce na zajęciach prywatnych u Arthura
Ethan- poziom mocy- 4 miejsce, predyspozycje: Walka i Obrona 92, Alchemia 85, potrzebujemy opinii Zbierającego, dobry do bezpośrednich działań, zdolności przywódcze, 1 miejsce na zajęciach z Walki i Obrony, 8 miejsce na Alchemii, 2 miejsce na zajęciach prywatnych u Arthura, w związku romantycznym z Lyrą.
Margaret wiedziała, że niedługo szykuje im się kolejna rozmowa z Nathanielem. W tym roku Elowen dołączyła go do osób oceniających kadetów. Był to kolejny genialny pomysł Arthura, który korzystał z umiejętności chłopaka u siebie na zajęciach. Drugoroczny miał wykorzystać powierzchowne badanie myśli wojowników, aby ocenić siłę ich charakteru i etykę.
Zephyr- poziom mocy- 2 miejsce, predyspozycje: Zgłębianie Umysłu 90, Uzdrawianie 81, zaaprobowany przez Elysię, idealny do działań na zapleczu, ambitny, 1 miejsce na zajęciach ze Zgłębiania Umysłu, 3 na Uzdrawianiu, 1 miejsce na lekcjach prywatnych u Elysii, typ samotnika.
Reszta uczniów była opisana w podobnym stylu. Brett i Blade zostali oznaczeni czerwoną gwiazdką, co oznaczało "skłonność do okrucieństwa". Z jakiegoś powodu wśród osób z najsilniejszymi predyspozycjami magicznymi było dużo czarodziejów z wątpliwym etycznie charakterem.
Na oko Margaret większość z kandydatów z listy to dobre dzieciaki, ale do tej dwójki bałaby się obrócić plecami. Co do Zephyra też nie była pewna. "Zaakceptowany przez Elysię" równie dobrze mogło oznaczać: "jego dewiza to po trupach do celu" a sama niestety nie miała jeszcze okazji porozmawiać z Lunethianinem. Archer sprawił na niej wrażenie lekkiego przygłupa a Sylvia złośliwej żmijki, ale były to wady z którymi jeszcze można było pracować.
CZYTASZ
Akademia Czarów
FantasyScarlett po ukończeniu 17 lat udaje się na Eryndor do Akademii Czarów, gdzie trafiają wszyscy obywatele posiadający wysoki rodowód magiczny z landów na Wschodnim Kontynencie. Przyzwyczajona do wygodnego życia dziewczyna ściera się z surową dyscyplin...