Taehyung dan Jimin merupakan kawan baik sejak kecil lagi.Semua perkara mereka melakukannya bersama-sama.Mereka sentiasa membantu antara satu sama lain walaupun mereka berbeza latar belakang.
Pagi itu seperti biasa Taehyung dan Jimin datang ke sekolah bersama.Mereka sentiasa datang lambat namun mereka pandai melepaskan diri dari ditahan pengawas.Mereka juga terkenal dengan kehenseman mereka dan sikap mereka yang nakal itu di sekolah mereka.
"Taehyung,aku dengar harini ada pelajar baru masuk kelas kita"Kata Jimin kepada Taehyung sambil mereka berjalan menuju ke kelas.
"Ye ehh?lelaki ke perempuan?kalau perempuan mesti cantik kann!"Taehyung memang terkenal dengan sikap playboynya.
"Ehh kau,jangan nak perasan!asyik kau je bagilah aku chances pula"Tiba-tiba seorang perempuan terlanggar bahu Jimin.
"Yahh!tak nampak ke?mata letak dekat ma.."Jimin terkedu apabila perempuan itu menoleh menghadap mukanya ke Jimin dan Taehyung.
"Saya minta maaf,saya tak sengaja!"perempuan itu terus berlari meninggalkan Jimin&Taehyung yang terpingga-pingga.
"Cantiknya!adakah itu bidadari?ataupun jodoh aku"Taehyung seperti terpukau melihat muka perempuan yang cantik itu.
"Ehh kau dah berangan!jom masuk kelas nanti bising pula miss azana tu"Jimin membiarkan saja Taehyung yang masih dibuai mimpi itu.
"Ehh tunggulah!yahh!chimchim!eleh kau jeles kann hahah"Taehyung sengaja mahu mengusik Jimin.
Di kelas.............
"Ok semua,hari ini kita ada pelajar baru"Miss Azana memanggil pelajar itu masuk untuk memperkenalkan dirinya."Hi,nama saya Y/N,saya dari Busan dan gembira bertemu awak semua"Y/N memberi tunduk hormat.
Jimin's pov
"Ehh!!V!V! Tu bukan ke perempuan yang langgar aku tadi?"Aku menendang kerusi V memanggilnya."Yelah,wah!ada chances ni!"*smirks.
"Yahh!"Jimin menolak kepala V membuatkan V tergelak melihat Jimin yang jeles.
Dia cantik,flawless,comel aku rasa semue lengkaplah hahha.
"Y/N awak boleh duduk sebelah Taehyung"
Whatt!!aishh sukalah Taehyung tu!
"Jiminnie hehhe *winks"Aku menjelingkan sahaja V.
Taehyung's pov
"Hi,saya Taehyung or awak boleh panggil V heheh"Jimin terus memerhati aku,aku tahu dia jeles hahaa"Hi V nice to meet you"senyuman dia sungguh manis.
"Btw,yang belakang saya ni nama dia Jimin and dia bff saya,tapi dia ni kadang-kadang annoying juga hahaa"Aku suka mengusik Jimin yang cepat marah itu.
"Yahh!hi nama saya Jimin,fyi V ni sama jer macam saya tapi dia lagi teruk hahaa"Y/N hanya tergelak melihat telatah kami.
"Korang berdua ni comellah!hahaa"aku dan Jimin mulalah perasan.
Sebulan kemudian......
Sudah hampir sebulan Y/N bersekolah di sekolah barunya dan hampir sebulan juga Y/N telah menjadi kawan baik Taehyung dan Jimin.Hubungan mereka yang begitu rapat membuatkan ramai pelajar perempuan mencemburui Y/N.Di kantin.....
"Korang nak makan apa?aku belanja!"Jimin dan Y/N membulatkan mata kerana terkejut Taehyung ingin membelanja mereka."Serius?hahaa aku ok je!"kata Jimin dan Y/N serentak.Mereka memandang antara satu sama lain lalu tertunduk.
"Dah2 tak payah nak buat drama kat sini,beli jer apa korang nak aku belanja!"Taehyung lalu berjalan menuju ke kaunter makanan.
"Dah datang dah!V bae kau datang"kata Y/N yang sedang menikmati makanannya.
Taehyung's pov
Y/N sengaja je,bila masa pula Mira tu bae aku.
Aku menjelingkan mata ke arah Y/N."V ahh,saya ada bawakkan minuman untuk awak ambil lah"Mira ialah peminat setia aku,sejak dulu lagi dia sukakan aku namun aku tidak pernah menyukainya bukan kerana dia tak cantik tapi hati aku tidak terpikat dengannya.
"Oh,terima kasih susah-susah je"Aku mengambil pemberiannya supaya dia tidak terasa hati.
"Tak lah tak susah pun,ok lah saya pergi dulu"Dia senyum kepadaku lalu berlalu pergi...................
Waktu balik.....
"Y/N ahh,jom aku ada sesuatu nak bagi tahu"Jimin menarik tangan Y/N supaya mengikutnya.Jimin's pov
Aku nekad harini aku akan luahkan segala perasaan aku dekat Y/N.Aku mengajaknya mengikut aku ke rooftop sekolah.
"Nak pergi mana?malaslah"Y/N menarik tangannya."Jom jerlah nanti kau tahulah,cepatlah!"Aku memaksanya juga kalau tidak sampai bila-bila aku pendam.
"Yerlah!"Kami berjalan menuju ke tangga untuk naik ke rooftop.
Di rooftop.....
"Cepatlah cakap,aku nak balik ni nanti terlepas drama fav aku"dia ni tak sah kalau tak tengok drama fav dia tu,tengok aku lagi bagus!"Sebenarnya...aku sukakan kau cuma aku takut kalau kau tak suka aku"finally aku luahkan perasaan aku!
Your's pov
Betul ke apa yang aku dengar ni?Tbh aku pun sukakan dia.
"Jimin....tbh aku pun sama"aku menunduk malu."Jinjja?wahh!amazing!but..."percakapannya terhenti.
"But?"aku kehairanan.
"But Taehyung macam mana?"baru aku teringat akan V.
Suddenly,mereka terdengar bunyi tapak kaki.
"Siapa tu?Y/N berdiri belakang aku"sikap Jimin itu terus membuatkan aku terkedu.
Jimin's pov
Aku rasa aku dan Y/N sahaja yang berada di atas ni.Aku menyuruh Y/N berdiri di belakangku kerana risau jika terjadi apa-apa."Ni akulah V,hahha cuaknya muka korang"V??!macam mana dia boleh ada kat atas ni?
"V?jap!macam mana kau..."V menyampuk.
"Aku ikut korang tadi,sorrylah tapi korang nampak suspicious,btw congrats!"V berkata dengan selamba.
"Ok,so kau dah dengar semuanya kan?emm..sorry V tapi aku dapat Y/N dulu"Mukanya berubah serta merta apabila aku berkata begitu.
"Hahahah tak kisah aku kan ada Mira?kau jaga Y/N tu elok-elok nanti melepas pula haha"V senyum hambar.Aku tahu dia pasti sedih kerana dia pernah memberitahu aku yang dia sukakan Y/N.
Taehyung's pov
Aku cuba untuk tidak menunjukkan perasaan sebenar aku kerana Jimin ialah kawan baik aku dan aku tak mahu mengecewakan dia."Tq V ahh!sayang kau!"Jimin memeluk aku dengan happynya.
"Betul ker V?"Y/N melihat aku dengan penuh kehairanan.
"Betullah,dahlah aku balik dulu!jumpa esok!"aku terus berlari anak untuk turun dari rooftop itu.Air mataku terus mengalir tanpa aku sedari.
Sebenarnya aku sedih apabila mendapat tahu mereka menyukai antara satu sama lain tetapi tak pelah aku sanggup berkorban demi kawan baik ku,Jimin........
*done hehee sedih pula cerita ni.....dm me if u want request anything ok?
YOU ARE READING
BTS IMAGINES[Malay Ver]
FanfictionIts not a crime for you to imagine anything you want as long as you're happy 🎖️24 #Imagines 🎖️2 #relationships *my dm is open anytime so feel free to request any imagine you want from me * stories yang dah dipublish dahulu mungkin agak cringe...