My Stylist - Taehyung

692 41 0
                                    

"Ahh!crap!aku dah terlambat ni"Y/N baru tersedar dirinya sudah sangat lewat untuk ke tempat kerja barunya.

Tanpa sempat untuk bersarapan,Y/N kelam kabut memakai kasutnya.Y/N melihat jam di tangannya"ohh!lagi 5 minit kalau tak mati aku!"

"Y/N ahh,makanlah dulu omma dah siapkan ni"Teriak ibu Y/N dari dapur.

"Omma Y/N dah lambat sangat ni,pergi dulu!"Tanpa membuang masa,kereta Y/N dengan pantas meluru keluar dari rumah.

Sesampai sahaja di bangunan bernama Big Hit,Y/N tiba-tiba merasakan hormon adrenalinanya semakin banyak dirembeskan.Jantungnya tidak henti-henti berdegup kencang.

"Okay,relax...chill..fuhhh"Dengan segera Y/N memasuki bangunan itu lalu "wait!" Y/N sempat menahan pintu lif yang hampir tertutup itu.Y/N menunduk hormat kepada seorang lelaki yang berdiri di sebelahnya.

"Thank you" Lelaki itu hanya senyum tanpa berkata apa-apa kerana sibuk dengan telefon pintarnya.

Sampai sahaja di tingkat 3,Y/N kelam kabut berlari anak kerana semua pekerja yang baru masuk hari ini sudahpun siap sedia untuk bekerja.Hanya dirinya yang paling lambat.

"Ahh..saya minta maaf sebab lambat"Y/N agak tergagap-gagap untuk bercakap kerana semua orang melihatnya dengan pelik.Ada juga yang seperti scan dirinya dari atas sehingga ke bawah.Y/N hanya mampu menunduk.

"Its okay,okay sekarang saya akan bawa awak semua ke tempat kerja awak semua jom"Ketua yang bertugas disitu membawa mereka semua ke tempat untuk mereka menjalankan tugas mereka sebagai stylists artis di Big Hit entertainment itu.

"Okay,ini dia tempat untuk awak semua dan saya harap masing-masing boleh bekerjasama dan kalau ada apa-apa datang jumpa saya...untuk tugas permulaan awak semua berkenalanlah dulu ye okay saya pergi dulu"Ketua stylist itu meminta diri.

"Fuhhh lega semua dah settle...cantik juga bilik mekap ni"Y/N menyandarkan dirinya di atas sofa sambil melihat stylist yang lain sedang sibuk beramah mesra.Y/N jenis yang agak lambat sedikit untuk membiasakan dirinya dengan orang lain jadi dia hanya membuat halnya saja.

Tiba-tiba mata Y/N tertumpu ke arah seorang perempuan yang menuju ke arahnya dengan pandangannya yang tajam.

"Hey,kau ni kan yang patutnya tak dapat kerja ni tapi disebabkan ada orang kesian tengok kau tu yang..."Percakapannya dipotong apabila seorang perempuan berambut pendek tiba-tiba menolak badan perempuan bermata seperti puppy itu ke tepi dari dekat dengan Y/N.

Y/N pov

Aku agak tergamam apabila seorang perempuan berambut pendek tiba-tiba menolak perempuan yang bermata puppy itu jauh dari aku.Aku menghembuskan nafas lega."thanks Herin"ucapku dalam hati. Herin,kawanku sejak dari zaman universiti turut interview untuk kerja ini dan aku sebenarnya tidak menyangka dia diterima.

Author pov
"Thanks Herin,kalau kau tak datang tadi mesti perempuan tu cuba nak malukan aku erghhh"Herin membawa Y/N ke kafe yang berdekatan asalkan Y/N dapat melepaskan dirinya dari dihina perempuan bermata seperti anak anjing itu.

"So kau kena belanja aku yelah aku berfikir agak lama macam mana nak terjah je tadi hahaha...nanti kalau silap terjah aku juga kena balik"Y/N membuat muka "yelah-tu".

"Okaylah aku belanja tapi kau yang bayar hahah"Herin memukul lengan Y/N.Mereka pun menghabiskan waktu berbual-bual di kafe itu.

BTS IMAGINES[Malay Ver]Where stories live. Discover now